וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נאס"א תגן על כדור הארץ מפגיעה אפשרית של אסטרואיד

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 11:32

אפשר לישון בשקט? סוכנות החלל האמריקנית עובדת על פיתוח טכניקות חדשות שיכולות לזהות אסטרואיד מסוכן עוד לפני שהוא פוגע בכדור הארץ. כך זה יעבוד

פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ. Bucyfon, ShutterStock
הדמיה: פגיעה של אסטרואיד בכדור הארץ/ShutterStock, Bucyfon

אחד מהאיומים הגדולים שמרחפים מעל כדור הארץ, זהו פגיעה של אסטרואיד שיחסל את האנושות. בעשורים האחרונים נאס"א עקבה אחר מספר עצום של אסטרואידים שאף אחד מהם עדיין לא פגע בנו, אך כיצד נתמודד אם יקרה התרחיש הגרוע מכולם? החדשות הטובות הן שנאס"א עובדת על פיתוח טכניקות חדשות שיכולות לזהות אסטרואיד מסוכן עוד לפני שהוא פוגע בכדור הארץ.

נאס"א פיתחה כלי שיכול לחשב את ההסתברות של פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ לאורך תקופה של 100 שנים. בנוסף, היא עובדת על שיטה שיכולה לייצר כוח שווה ערך ל-3 טון, אשר ירחיק את האסטרואיד ממסלול הפגיעה בכדור הארץ.

נאסא שיגרה חללית לפגיעה באסטראיד 24 בנובמבר 2021. AP
נאסא שיגרה חללית לפגיעה באסטראיד 24 בנובמבר 2021/AP

המרכז לחקר אובייקטים קרובים לכדור הארץ התווה קווי פעולה שונים שיש לנקוט בהם כאשר מזהים התקרבות של אסטרואיד. כמעט 90% מהאסטרואידים שגודלם מקילומטר אחד או יותר ניתנים לזיהוי על ידי נאס"א ואינם מהווים סכנה.

עם זאת, משימה בעלות של 240 מיליון דולרים צפויה לצאת לדרך בספטמבר, כאשר בעזרת טכנולוגיה חדשה שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים, חללית במשקל חצי טון שנעה במהירות של 23 אלף קמ"ש תתרסק לתוך אסטרואיד בשם דימורפוס וצפוייה לשנות את מסלולו. לפי פורטל Slash Gear, שיגור ראש נפץ גרעיני אחד יכול להרוס עד 99% מהמסה של אסטרואיד שגודלו 100 מטר.

נשמע לכם מוכר? לבשורה הזאת יש קווי דמיון ברורים לסרט Don't Look Up ("אל תסתכלו למעלה") של נטפליקס, שם ניסו צמד מדענים להזהיר את הציבור מפני סכנה קרובה של אסטרואיד שיתרסק בכדור הארץ וממשלת ארה"ב בתגובה החליטה לשגר חללית לעברו (רק ששם העניינים הסתבכו קצת, בלי ספויילרים).

לפי אחת התיאוריות הנפוצות, לפני מיליוני שנים הדינוזאורים נכחדו בשל התנגשות אסטרואיד בכדור האר. יש לקוות שנאס"א תצליח למנוע זאת ותציל אותנו מאבדון.

  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully