וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר עולה ביוקר: למעלה מ-4 מיליון דולר נזק ממוצע לתקיפה

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 18:46

לפי דו"ח שנתי של ענקית המחשוב IBM עלות ממוצעת של הנזק מתקיפת סייבר לחברה, עלתה ב-13% בשנתיים האחרונות, וכעת עומדת על עלות ממוצעת של 4.35 מיליון דולר לתקיפה

סייבר. GettyImages
סייבר/GettyImages

IBM פרסמה הבוקר (רביעי) את הדו"ח השנתי שלה על נזקי מתקפות סייבר, וחושפת כי אלה הפכו יקרות מאי פעם. עלות הנזק הממוצע מתקיפה עלה ב-13 אחוזים בשנתיים, וכעת עומד על 4.35 מיליון דולר לתקיפה. הנזק הזה מתורגם גם לעליית מחירים לצרכנים: רוב החברות שהותקפו, העלו את מחירי הסחורות והשירותים שהן מספקות.

על אף שהרשאות גנובות ממשיכות להיות הסוג השכיח ביותר של פרצת אבטחה, הנזק הכספי הגדול נגרם דווקא מהסוג השני הכי נפוץ - מתקפות דיוג. נזק ממתקפת פישינג, עשוי להגיע לקרוב ל-5 מיליון דולר (4.91).

עבודה על מחשב. ShutterStock
נזק ממתקפת פישינג, עשוי להגיע לקרוב ל-5 מיליון דולר (4.91)/ShutterStock

האם משתלם לשלם כופר? כנראה שלא. קורבנות שבחרו לשלם לתוקפים שנעלו את מחשביהם, לכאורה ניזוקו בממוצע ב-610 אלף דולרים פחות, אבל העלות הזו אינה משקללת את העלות הכספית של הכופר עצמו. לפי דו"ח של חברת סופוס, העלות הממוצעת של כופר הייתה 812 אלף דולר - כך שבפועל, הנזק הכספי שנגרם לחברה היה גבוה יותר. עוד דיווחה סופוס לאחרונה, כי חל זינוק רציני במתקפות על ארגונים של שירותי בריאות, שחוו עליה של 94% במתקפות עליהם, ככל הנראה על רקע מגיפת הקורונה העולמית.

מצד שני, הדו"ח של IBM מציין כי משך התקפות כופר ארגוניות התקצר מחודשיים לקצת פחות מארבעה ימים, ירידה של 94% בשלוש השנים האחרונות. סופוס אגב מציינים, כי בארגונים קטנים משך השהות של האקרים דורשי כופר ברשת המותקפת, מן הסתם, גדול יותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

השפעה אחרת כידוע של מגיפת הקורונה העולמית, היא מחסור בכוח אדם. ו-62% מהחברות שהשתתפו בדו"ח של IBM, ציינו שצוותי אבטחת המידע שלהן סובלים ממחסור בכוח אדם, ואינם ערוכים לתת מענה מלא לצורכי האבטחה של הארגון שלהם. זה גם עולה להם יותר - לפי הדו"ח, חברות במצב כזה, ישלמו 550 אלף דולר יותר במקרה של תקיפה, לעומת חברות שצוותי המענה שלהן מאוישים באופן מלא.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully