וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: טיל סיני ענק איבד שליטה בחלל - והתרסק מעל מלזיה

עודכן לאחרונה: 30.7.2022 / 22:44

בפעם השנייה בתוך כ-4 חודשים: טיל ענק של סוכנות החלל הסינית, ששוגר בתחילת השבוע, התרסק עם הכניסה לאטמוספירה - ונראה כמו כדור אש בשמיים. צפו בתיעוד

לונג-מארץ' 5B בכן השיגור. רויטרס
לונג-מארץ' 5B בכן השיגור/רויטרס

טיל ענק של סוכנות החלל הסינית (לונג-מארץ' 5B), השוקל 23 טונות, התרסק הערב (שבת) באזור האוקיינוס ההודי, סמוך למלזיה - כך לפי דיווח של פיקוד החלל של ארצות הברית. הטיל נכנס לאטמוספירה בשעה 12:45 (שעון מקומי) - ונשרף.

סוכנות החלל הסינית אישרה ברשת החברתית Weibo, המקבילה של פייסבוק במדינה, שהרקטה נשרפה כמעט באופן מוחלט עם הכניסה לאטמוספירה, וכי לא זוהו שברים של הטיל על הקרקע או פגיעה במקומות מיושבים.

הטיל, שבאמצעותו נשלח חלק מרכזי המיועד לתחנת החלל הסינית העתידית, שוגר ביום ראשון מוונצ'אנג שבמחוז היינאן. וזו לא הפעם הראשונה שטיל מאותו סוג - לונג-מארץ' 5B - מאבד שליטה ומתרסק. בחודש מאי האחרון התרסק טיל מאותו הדגם באוקיינוס ההודי מבלי לגרום לנזק.

ביל נלסון, מנכ"ל נאס"א, נזף ברשויות הסיניות: "סין לא חולקת מידע ספציפי על המסלולים של הטילים". הוא הוסיף כי כל המדינות צריכות "לחלוק מידע מסוג זה מראש כדי לאפשר תחזיות מהימנות של סיכון פוטנציאלי לפגיעה בקרקע, במיוחד עבור כלים כבדים כמו הלונג-מארץ' 5B, המהווים סיכון משמעותי לאובדן חיים ורכוש".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • רקטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully