וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הסמארטפונים הכי נמכרים בישראל בעשור האחרון

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 12:15

עשור למהפכת הסלולר: חברת פלאפון ערכה דו"ח מיוחד, המראה איך השתנו חיינו מאז 2012: כמה אנחנו מחוברים לנייד שלנו? כמה מהר יותר אנחנו גולשים, איזה אפליקציות "העלים" הוואטסאפ ומי החברה שמובילה את שוק הסמארטפונים

אנדרואיד או iOS?. ShutterStock
אנדרואיד או iOS?/ShutterStock

שנת 2012 סימנה נקודת מפנה בתחום הסלולר בישראל עם המהפכה שהוביל שר האוצר דאז משה כחלון. הטלפון הסלולרי שהיה עד אז בעיקר מכשיר שמיועד לדיבור, שליחת הודעות SMS וקצת מיילים וחדשות, הפך מאז לחברנו הטוב ביותר שמרכז כמעט את כל תחומי חיינו. חברת פלאפון ערכה דו"ח מיוחד לציון עשור מהפכת הסלולר שמראה כיצד השפיעה המהפכה על חיינו וכיצד היא הפכה את הסמארטפון לדבר שאנחנו פשוט לא יכולים בלעדיו.

לפי הדו"ח, מה שהוביל את המהפכה, פרט לנושא המחיר, הוא בעיקר שיפור הגלישה הסלולרית: לפני המהפכה הגלישה הסלולרית הייתה די איטית, היקפי הגלישה היו נמוכים וחלק מהישראלים כלל לא גלשו דרך הטלפון. מהירות והיקפי הגלישה עולים כל הזמן, במיוחד עם המעבר לדור 5, המהירות עלתה לעומת 2012 ב-700%-800% בממוצע והיקפי הגלישה גדלו לעומת 2012 ביותר מ-2600%.

POCO M4 Pro 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מהירות והיקפי הגלישה עולים כל הזמן, במיוחד עם המעבר לדור 5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

השימוש ההולך וגובר בגלישה הביא לפריחה של אפליקציית וואטסאפ, שהחליפה את ה-SMS כמעט לחלוטין. לפי פלאפון, מאז 2012 נרשמה ירידה של 85% בהיקפי הודעות ה-SMS היוצאות. עם זאת, יש כיום עלייה של כ-20% במספר דקות השיחה לאדם. בנוסף, אפליקציית המסרים תרמה ל"העלמות" תוכנות המסרים הפופולריות שהיו לפניו והיו בשימוש בעיקר במחשב כמו: Skype, MSN Messenger, ו-Viber.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פחות כסף, יותר מנויים

לפי דו"ח של tmforum שערך השוואה עולמית למחירי הגלישה הסלולרית ודירג את המדינות מהזולה ביותר ליקרה ביותר, ישראל נמצאת במקום הראשון והמכובד מאוד עם עלות גלישה ממוצעת של 0.05 דולר ל-1 גיגה-בייט. לשם השוואה, באיטליה שנמצאת במקום הרביעי נשלם על גיגה-בייט גלישה 0.27 דולר, בצרפת שנמצאת במקום ה-11 נשלם 0.41 דולר, בארה"ב שנמצאת במקום ה-154 נשלם 3.33 דולר ובדרום קוריאה שנמצאת במקום ה-180 נשלם 4.72 דולר.

מהפכת הסלולר לא הגדילה רק את השימוש במכשיר הסלולרי עצמו אלא גם את מספר המנויים בשוק:
בשנת 2002 מספר מנויי הסלולר בישראל עמד על-6.5 מיליון מנויים לאוכלוסייה של כ-6.6 מיליון איש כלומר 0.98 מנויים סלולריים לאדם. בשנת 2012 היו 9.5 מיליון מנויי סלולר מתוך אוכלוסייה של 7.9 מיליון איש - היחס קפץל-1.2 מנויי סלולר לאדם. כיום קיימים כ-11.5 מיליון מנויי סלולר מתוך אוכלוסייה של כ-9.5 מיליון איש - כ-1.2 מנויים לכל תושב בישראל, כלומר היחס בין 2012 ל-2022 נשמר.

כרטיס SIM. ShutterStock
שראל נמצאת במקום הראשון והמכובד מאוד עם עלות גלישה ממוצעת של 0.05 דולר ל-1 גיגה-בייט/ShutterStock

"המהפכה שראינו בהיקפי הגלישה מקבלת האצה נוספת עם הכניסה של דור 5, שיגדיל את השימוש שלנו בסלולר ואת צריכת השירותים באמצעותו", מסביר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, yes ובזק בינלאומי. "מעבר לעובדה שהמכשיר הסלולרי הפך למחשב, ארנק ובכלל כלי שאי אפשר בלעדיו, מהירות הגלישה כיום מתקרבת למהירות של חיבור נייח ושימושים שבעבר באופן מסורתי שמרנו למחשב הביתי עוברים גם הם למכשיר הסלולרי. לצד צפייה בסרטים וסדרות במהירות ובאיכות גבוהה נראה גם שירותים חדשים שטרם נראו בעבר כמו בדיקות רפואיות מלאות, שליטה ברכבים ועוד".

סמארטפונים. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
"המכשיר הסלולרי הפך למחשב, ארנק ובכלל כלי שאי אפשר בלעדיו"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

העשור של גוגל

מערכות ההפעלה של הסמארטפונים כיום נשלטות כמעט לחלוטין על ידי iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל, זאת לעומת מערכות הפעלה רבות שהיו בעבר (מישהו זוכר את BlackBerry OS?) והם פעלו בעיקר על רשתות 2G ו-3G שהיו איטיות יחסית והגלישה הייתה בהתאם. המכשירים של היום פועלים על רשת 4G והחדשים ביותר גם על 5G - הרשת המהירה ביותר. המהירות מאפשרת לנו גם להפעיל מכשירים אחרים מרחוק (בית חכם), מה שנראה דימיוני ב-2012.

לפי הדוח של פלאפון, הסמארטפון הנמכר ביותר ב-2012 הוא ה-Galaxy S3 של סמסונג, שהוכרז בחודש מאי באותה השנה, ובמקום השני האייפון 5. במקום השלישי - אייפון 4S, שהוכרז שנה קודם לכן.

הדירוג המלא: המכשירים הנמכרים ביותר ב-2012

  • סמסונג Galaxy S3
  • iPhone 5
  • iPhone 4s
  • Nokia lumia
  • Sony Ericson Xperia play/ray
  • LG L3
  • Blackberry 9780
  • Motorola Razer
סמסונג Galaxy S III. GettyImages
Galaxy S3 - הכי נמכר ב-2012/GettyImages

עוד לפי הדוח של פלאפון, סמסונג ממשיכה לשלוט בשוק הסלולר המקומי, כאשר הדגם הנמכר ביותר ב-2022, לפחות עד הרבעון השני של השנה, הוא ה-Galaxy S22, ומיד אחריו ה-Galaxy S22 Ultra. במקום השלישי - אייפון 13, ובמקום הרביעי - אייפון 13 פרו מקס.

אייפון 13. רויטרס
אייפון 13: רק במקום השלישי/רויטרס

הדירוג המלא: המכשירים הנמכרים ביותר ב-2022

  • סמסונג Galaxy S22
  • סמסונג Galaxy S22 Ultra
  • iPhone 13
  • iPhone 13 Pro Max
  • דגמי Xiaomi
  • One Plus
  • Realme
  • oppo
  • Vivo
  • HTC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully