וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית תתקן תמונות ישנות של קרוביכם

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 13:03

כלי בינה מלאכותית שפיתחה חברת טנסנט, מסוגל לקחת תמונות אלבום ישנות ובלויות ולשחזר או להשלים את הפרטים שמופיעים בהן

כך זה נראה: לקחת תמונות אלבום ישנות ובלויות חוזרות לחיים. Wang, X. et. al,
כך זה נראה: לקחת תמונות אלבום ישנות ובלויות חוזרות לחיים/Wang, X. et. al

למי אין בבית קופסא עם תמונות ישנות בשחור לבן, שהתבלו עם השנים? כעת תאגיד הטכנולוגיה הסיני טנסנט פיתח כלי שיכול לשחזר את אותן תמונות פגומות או באיכות נמוכה. הכלי החינמי, המכונה GFP-GAN, יכול לשחזר תמונות פנים ישנות בהצלחה רבה ולהוסיף להן חיים, על ידי שימוש בשני מודלים של בינה מלאכותית.

הגישה הקיימת לשחזור תמונות מתייחסת להבדלים בין התמונה המקורית לבין התיקונים בתמונה המשוחזרת העתידית, אבל לזו לרוב יש תוצאות באיכות נמוכה. הגישה בכלי החדש משתמשת במודל רב שלבי במהלך השחזור, כך שה-"אישיות" של המצולמים נשמרת, תוך שימת דגש על פרטי פנים עיקריים כמו עיניים ופה.

nLDVtzcSeqM

ברם, הפרויקט עדיין מוגבל במסגרת היכולות הקיימות של בינה מלאכותית. על אף שהוא מדויק להפליא, הוא עדיין עושה "ניחושים מקורבים" לגבי תוכן חסר. החוקרים מנמיכים ציפיות בכך שהם אומרים כי הדמות בתמונה עשויה להיראות מעט שונה, ולעיתים אולי האיכות לא תהיה כמצופה. אל תצפו מהכלי להפיק תמונה שאחרי זה תוכלו להפוך לכרזה שאפשר לתלות מעל האיילון, אבל היא בהחלט תוכל להציל את התמונה הישנה ההיא של סתבא רבא, שאלמלא התוכנה הייתה אובדת - ובחינם.

ניתן להתנסות בגירסה חינמית של GFP-GAN כאן. החוקרים גם פרסמו את הקוד של הכלי בגיטהאב, לכל מי שירצה להשתמש בו בפרויקטים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • תמונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully