וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסוס Zenfone 9: מפרט דגל במכשיר קומפקטי

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 20:27

בזמן שסמארטפונים עם מסך קטן מ-6 אינץ' הולכים ונכחדים מן העולם, ענקית הטכנולוגיה הטיוואנית כיוונה לקהילה שדורשת סמארטפונים קטנים - ואפשר לומר שגם הצליחה. הסקירה המלאה

Asus Zenfone 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Asus Zenfone 9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסכי הטלפונים החכמים שלנו הולכים וגדלים משנה לשנה. קחו לדוגמה את אייפון 13 פרו מקס שמתהדר במסך 6.7 אינץ', או את ה-Galaxy S22 אולטרה שכולל תצוגה בגודל 6.8 אינץ'. התוצאה - מכשירים שקשה לתפעל ביד אחת ולא נוח להסתובב איתם בכיס. ענקית הטכנולוגיה הטיוואנית אסוס (ASUS) ממשיכה ללכת בכיוון ההפוך - והכריזה בשבוע שעבר על ה-Zenfone 9 (זנפון), סמארטפון קטן אך עוצמתי.

רגע לפני ההשקה בישראל, לקחנו את המכשיר החדש לבדיקה קצרה אך מעמיקה - ומצאנו אלטרנטיבה מפתיעה במיוחד שהצליחה לגרום לנו להתגעגע לסמארטפונים בגודל נורמלי, ולימים בהם מסכים שמגרדים את ה-7 אינץ' היו נחשבים לטאבלט.

Asus Zenfone 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Asus Zenfone 9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב

נתחיל מהדבר הכי מעניין בזנפון 9: מסך שהולם מכשיר דגל כמו שהמכשיר הזה רוצה להיות. מדובר במסך AMOLED בגודל 5.9 אינץ' מקצה-לקצה, עם תמיכה בקצב רענון של 120 הרץ ו-"חור" עבור מצלמת הסלפי בחלקו השמאלי העליון.

בפועל, בשימוש יום-יומי רגיל - שכלל רשתות חברתיות, נטפליקס ואינטרנט - גם כשניסיתי למתוח את הגבולות שלו, המסך של הזנפון 9 עשה עבודה נהדרת. בשונה מרוב מכשירי הדגל שבדקתי בשנים האחרונות, מלבד האייפון 13 מיני, הזנפון 9 הוא טלפון שאפשר לתפעל ביד אחת באופן (כמעט) מושלם. מנגד, הוא מעט עבה מרוב המכשירים בשוק (9.1 מ"מ), וקצת כבד לגודל שלו (169 גרם).

לצד זה, בחלקו העליון של המכשיר תמצאו (עדיין) שקע 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות חוטיות. עם זאת, הסמארטפון עמיד בפני מים ואבק תחת תקן IP68, כולל ציפוי Gorilla Glass Victus במסך הקדמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
Asus Zenfone 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Asus Zenfone 9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק וביצועים

באסוס לא התפשרו על הביצועים ושילבו בזנפון 9 את מערכת השבבים העדכנית ביותר Snapdragon 8+ Gen 1 של קוואלקום, ולצידה זיכרון עבודה (RAM) בנפח עצום של 16 גיגה-בייט - הרבה יותר ממה שאתם צריכים. זה אומר שהן בזמן השימוש באפליקציות - כמו גלילה של הרשתות החברתיות, והן במעבר חלק בין יישומים אחרים, כולל משחקים, המכשיר מספק חוויה מושלמת.

בצידו הימני של המכשיר נמצא כפתור נעילה שמשמש גם כחיישן טביעות אצבע ביומטרי, שמגיב מצוין ופותח את המכשיר בקלות ובמהירות. כמו כן, המכשיר מגיע באופן מובנה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 12 וממשק ZenUI 9 של אסוס.

וחשוב להתעכב על זה לרגע: ממשק המערכת של אסוס, הוא נקודת אור משמעותית בעולם הסמארטפונים של ימינו. הממשק נקי ברובו ולא עמוס באפליקציות מיותרות שלא ניתן להסיר (ע"ע ממשק MIUI של שיאומי). למעשה, כל אלה מדרגים את ה-ZenUI 9 גבוה מאוד בדירוג מערכות ההפעלה המוצלחות.

Asus Zenfone 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Asus Zenfone 9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה שהיא גם גימבל

ה-Zenfone 8 משלב זוג מצלמות - חיישן ה-IMX766 של סוני ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, כולל ייצוב אופטי מובנה (OIS, כולל גימבל המסוגל לנוע ב-6 צירים. המשמעות היא צילום וידאו תוך כדי תנועה ללא רעידות. המצלמה המשנית, גם היא של סוני, מיועדת לצילום בזווית רחבה וכוללת רזולוציה של 12 מגה-פיקסל.

איך האיכות? בצילום בנאי תאורה טובים התמונות יוצאות נהדר עם רמת פירוט מצוינת, צבעים עזים אך נאמנים למקור, והמון אור טבעי שנכנס לעדשות. כמו כן, גם בתנאי תאורה מאתגרים - כמו אזורים בהירים מדי או חשוכים (לילה), התמונות יוצאות טובות עם רמת פירוט גבוהה, ללא מריחה מוגזמת ואיזון תאורה חכם.

הצצה ל-Zenfone 9 וחווית צילום:

Asus Zenfone 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Asus Zenfone 9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

מחפשים סמארטפון עם מסך קטן מ-6 אינץ', מפרט של מכשיר דגל ומצלמה מצוינת? ה-Zenfone 9 הוא המכשיר הטוב ביותר שתמצאו, לפחות בשוק הישראלי. המכשיר זמין לרכישה בישרא בשתי גרסאות: 2,999 שקלים עבור גרסה של 8 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) ונפח אחסון של 128 גיגה, ו-3,499 שקלים עבור גרסה של 16 גיגה-בייט זיכרון עבודה ונפח אחסון של 256 גיגה.

  • עוד באותו נושא:
  • asus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully