וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשימה של סטיבה: נאס"א דורשת אסטרונאוט מקצועי בכל טיסה פרטית

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 13:17

עומס, מתחים והסתגלות לא קלה לתנאי תחנת החלל הבינ"ל במשימת החלל הפרטית "אקסיום-1" שבה השתתף גם הישראלי סטיבה, הביאה את נאס"א להפקת לקחים ושינוי נהלים לטיסות חלל פרטיות

איתן סטיבה. courtesy of SpaceX,
איתן סטיבה לאחר הנחיתה בכדור הארץ/courtesy of SpaceX

נאס"א בקרוב תדרוש שאסטרונאוט בדימוס יפקד על כל טיסת חלל פרטית לתחנת החלל הבינלאומית. המדיניות, שעדיין בדיונים, לטענת סוכנות החלל האמריקאית, תגביר את בטיחות הנוסעים ותפחית עומס על פעילויות תחנת החלל. לפי ההודעה, "האסטרונאוטים לשעבר יספקו הדרכה מניסיון לטייסי החלל הפרטיים בהכנות לקראת הטיסה ובמהלך המשימה".

על פי ההודעה, השינויים הם הפקת לקחים ממשימת החלל הפרטית "אקסיום-1", שבה השתתף גם הישראלי איתן סטיבה, ובה שילם כל נוסע 55 מיליון דולר כדי לטוס במשימת החלל האזרחית הראשונה לתחנת החלל.

המשימה הדחוסה והתובענית בת השבועיים, שבה טייסי החלל הפרטיים גם עבדו על ניסויים משלהם, יצרה עומס ומתח גם אצל תיירי החלל - וגם אצל האסטרונאוטים המקצועיים שמאיישים את תחנת החלל הבינלאומית ברגיל - כך עולה מראיונות עם חברי המשימה, שהעידו שלוח הזמנים היה רצחני וקשוח.

איתן סטיבה ושאר אנשי הצוות. Courtesy Of SpaceX,
איתן סטיבה וצוות המשימה/Courtesy Of SpaceX

למשימת "אקסיום-1" למעשה היה אסטרונאוט לשעבר כמפקד משימה, מייקל לופז-אלגריה, המשמש כאסטרונאוט ראשי בחברת החלל "אקסיום", שהוציאה את המשימה לתחנה. החברה שקלה להוציא את המשימות הבאות ללא אסטרונאוט מקצועי כלל, ובכך לפנות עוד מושב למכירה בחללית. המדיניות החדשה של נאס"א חוסמת את האפשרות הזו.

שינויים נוספים שישפיעו על תיירי חלל לעתיד הם דרישות רפואיות חדשות, שינויים לגבי השבת מטען וזמן נוסף להסתגלות לתנאי אפס כבידה.

אסטרונאוטים בעלי הכשרה ורקע לא בדיוק גדלים על העצים: כרגע ישנם בחיים רק 200 אסטראונאוטים לשעבר של נאס"א, ולא ברור כמה מהם רוצים לטוס שוב לחלל או מסוגלים בריאותית לעמוד בדרישות הרפואיות המחמירות. בנאס"א עצמה אגב, יש גם מחסור: כרגע מצבת האסטרונאוטים הפעילים של סוכנות החלל, מונה רק 44 אסטרונאוטים, המספר הנמוך ביותר של טייסי חלל מאז שנות השבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully