וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל הירח: משימת ארטמיס 1 של נאס"א תשוגר בסוף החודש

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 13:17

בנאסא מתרגשים: בסוף החודש תשוגר משימת "ארטמיס" הראשונה, חלק מסדרת משימות חדשה שנועדה להחזיר אסטרונאוטים אמריקניים לירח עד 2025. הנה כל הפרטים על המשימה החדשה של סוכנות החלל

כן השיגור של ארטמיס 1. GettyImages
כן השיגור של ארטמיס 1/GettyImages

משימת החלל השאפתנית של נאסא, לשוב אל הירח, מתקדמת: משימת ארטמיס 1 תשוגר ככל הנראה בסוף החודש, ב-29 באוגוסט אל הירח, תבצע סביבו מספר הקפות ותשוב לכדור הארץ.

"ארטמיס" כזכור, היא סדרת משימות חדשה (בדומה ל-"אפולו" ההיסטורית), ששיאה יהיה שוב בהנחתת אנשים על הירח בשנים הקרובות (התכנון הוא עד 2025), הפעם גם מתוך כוונה להפוך את הירח ל-"תחנת ביניים" בדרך למאדים.

ארטמיס, בניגוד למשימות המתופעלות על ידי טילי ה-"פלקון" של חברת החלל הפרטית SpaceX, היא משימה המפותחת כולה בתוך נאס"א - וכוללת את רקטת העל SLS (ראשי תיבות של Space Launch System), ואת חללית הנוסעים "אוריון". בעוד עשרה ימים שתיהן יצאו על משאיות ממרכז החלל קנדי, בדרכן לאתר ההרכבה ליד כן השיגור B39 בנמל החלל של נאסא באי מריט שבפלורידה, מסע קצר של כשבעה קילומטרים.

הירח בשמי ג'ורג'יה שבארצות הברית. 31 בינואר 2018. רויטרס
משימת ארטמיס 1 תבצע סביבו מספר הקפות ותשוב לכדור הארץ/רויטרס

ארטמיס 1 היא הראשונה מסדרת משימות כשירות בלתי מאוישות, שנועדו לבדוק את מערכת השיגור החללית, לפני שיישאו את נוסעיהן אל הירח. ארטמיס 1, הראשונה שבהן, היא שיאן של סדרת הכנות ובדיקות קפדניות והליך תכנון של למעלה מעשור בסוכנות החלל האמריקאית. ב-"אוריון" לא יהיו בני אדם, אבל החללית כן תישא עמה בובת דמה מכוסה כולה בחיישנים כדי לאסוף מידע במהלך הטיסה אל הירח.

"הצוותים שלנו עבדו מאוד קשה, במשך זמן ארוך, ארוך מאוד, כדי להגיע לנקודה הזו", אמר ריק לברוד, מנהל הטיסה הראשי של ארטמיס 1 בתדריך ממרכז החלל ג'ונסון ביוסטון ביום ששי האחרון. "זוהי משימה מאוד מיוחדת, ואנחנו מאוד נרגשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully