וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור רביעי: סמסונג הכריזה על סדרת המתקפלים החדשה

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 11:43

ברגעים אלה בניו יורק מכריזה סמסונג על הדור הרביעי של המכשירים המתקפלים בסדרת Galaxy Z. לנו כבר יש את כל הפרטים, וכבר הנחנו עליהם ידיים

Galaxy Z Fold 4 ו-Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רק הוכרזו וכבר קיבלנו הצצה ראשונה לסדרת ה-Galaxy Z החדשה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

באירוע בינלאומי בניו יורק מכריזה ברגעים אלה סמסונג על ה-Galaxy Z Flip 4 וה-Galaxy Z Fold 4, הדור הרביעי לצמד הסמארטפונים המתקפלים בעלי המסך הגמיש שלה. (אנחנו נכנה אותם בקיצור Fold 4 ו-Flip 4 למען הנוחות).

"המכשירים המתקפלים של סמסונג Galaxy מבוססים על פילוסופיית הפתיחות שלנו ומציעים מגוון אפשרויות חדשות והתאמה אישית מלאה, גם בפנים וגם בחוץ. הדור הבא של המכשירים המתקפלים, שנוצר יחד עם השותפים המובילים שלנו, מציע חוויות חסרות תקדים בנייד ונותן מענה גם למשתמשים דינמיים וגמישים", אמר דר' טיי-מון רו, נשיא וראש חטיבת Mobile eXperience ב-סמסונג Electronics.

צפו בהצצה למכשירים החדשים

במסגרת החידושים ב-Flip 4 אפשר לקפל את הטלפון (שהוא כזכור בתצורת צדפה), קיפול חלקי לטובת צילומי סלפי קבוצתיים מזוויות שונות (תכונה שסמסונג מכנים FlexCam, והיא מותאמת לשימוש בכל הרשתות החברתיות הפופולריות מבית מטא (קרי וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם). כמו כן שופרה היכולת לבצע עוד פעולות על המסך החיצוני, כולל מחוות ושימוש ללא ידיים. ל-Flip 4 יש גם סוללה מוגדלת לעומת הדור הקודם של 3,700 מיליאמפר/שעה. ויש גם תמיכה בטעינה מהירה. הוא יגיע בארבעה צבעים וניתן להתאים את ערכות הנושא לצבעי המכשיר לעיצוב אחיד בפנים ובחוץ.

גם ה-Fold 4 עבר שדרוגים. המכשיר בתצורת ספר כעת מכיל מסך חיצוני טוב יותר, אנדרואיד 12 ומצלמת 50 מגהפיקסל כמצלמה ראשית. מצלמת הפריסקופ שופרה אף היא, וכעת תומכת בזום אופטי של פי שלושה. בצד הממשק הוסיפה סמסונג מעין סרגל יישומים מהיר בתחתית המסך, בדומה למוכר לנו ממערכות הפעלה של מחשבים, לפתיחה ומעבר מהירים בין אפליקציות. מההתנסות הראשונית הקצרה שלנו עם התכונה הזו, היא מאוד נוחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שופרה היכולת לבצע עוד פעולות על המסך החיצוני. ה-Galaxy Z Flip 4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מפרטים רבותיי, מפרטים (ומחירים)

בואו נדבר קצת על החומרה בשני המכשירים, וקצת נתונים טכניים. מבחינת הגוף, מדובר ככל הנראה במכשירים העמידים ביותר שיצאו בסדרה. המכסה, הגוף, והציר המשופר עשויים מאלומיניום מוקשח שסמסונג קוראת לו Armor Aluminum, וכיסוי זכוכית גורילה ויקטוס פלוס במסך החיצוני ובגב המכשיר (ב-Fold 4). שני המכשירים, גם ה-Flip וגם ה-Fold עומדים בתקן IPX8 לעמידות במים, כך שגם אם תשתמשו בהם בגשם, הם לא ייפגעו.

ב-Fold 4 תמצאו מסך 7.6 אינץ' מסוג AMOLED 2X שכבר הוצג בדור הקודם, וברזולוציה גבוהה של 2176 על 1812 פיקסלים וקצב רענון של 120 הרץ. המסך החיצוני הוא מסך 6.2 אינץ', גם הוא עם קצב רענון של 120 הרץ.

Galaxy Z Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ב-Fold 4 תמצאו מסך 7.6 אינץ' מסוג AMOLED 2X/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המצלמה הקדמית בממסך החיצוני היא מצלמת 10 מגהפיקסל עם מפתח צמצם של f1.8 וגודל פיקסלים של 1.22 מיקרון. המצלמה הקדמית במסך הראשי, היא מצלמה תת-מסכית של ארבעה מגהפיקסל בלבד, אותו מפתח צמצם אבל עם פיקסלים של 2 מיקרון. המנה העיקרית שהיא מערך הצילום האחורי, מורכב ממצלמה ראשית 50 מגהפיקסל, מפתח צמצם של f1.8, ופיקסלים של 1 מיקרון, המצלמה רחבת הזווית היא מצלמת 12 מגהפיקסל על מפתח צמצם של F2.2 ואילו מצלמת הטלהפוטו היא מצלמת 10 מגהפיקסל.

המתקפלים החדשים של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מצלמות משודרגות בשני הדגמים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המעבדים, בשני המכשירים אגב, הם כצפוי הקרם דה לה קרם הנוכחי: פלטפורמת Snapdragon 8+ Gen 1 Mobile Platform, עם מעבד שמונה ליבות המיוצר בטכנולוגיית 4 ננומטר, שהיא כרגע מבין המתקדמות ביותר בשוק, ומהירות שעון שמגיעה עד 3.2 גיגההרץ, עם שיפור בזמן חיי סוללה, לפי ההכרזות של קוואלקום עצמה.

מבחינת תצורות אחסון וזיכרון ב-Fold 4, תקבלו 12 גיגהבייט זיכרון בכל הדגמים ומבחינת אחסון, תוכלו לבחור בין 256, 512 ועד 1 טרהבייט של אחסון, שזה כמובן, יעלה לכם לא מעט (ראו מחירים בהמשך).
במחלקת השונות נציין שחיישן טביעות האצבע הוא גם כפתור ההפעלה, המכשיר תומך ב-Nano SIM ו-eSIM ואין חריץ לכרטיס זיכרון חיצוני, והוא יגיע בארבעה צבעים - אפור-ירקרק, שחור, בז' ואדום בורגונדי.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 12L - גירסת האנדרואיד המיוחדת לטאבלטים ומסכים גדולים, שזו בהחלט יציאה מעניינת, ונרחיב עליה בסקירה שתפורסם כאן בקרוב. המשקל - 263 גרם, קצת יותר קל מהדור הקודם בגרמים בודדים.

Galaxy Z Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מציג שינויים קטנים מבחינה עיצובים: Galaxy Z Fold 4/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ולקינוח - ה-Fold 4 יגיע גם עם S Pen חדש ופונקציות נוספות. העט יימכר אמנם בנפרד, אבל ייכלל כחלק מערכת מתנות שיקבלו המזמינים בהרשמה מוקדמת.

ומה עם ה-Flip 4? גם הוא עבר שדרוגים. המסך הראשי הוא שוב מסך 6.7 אינץ' AMOLED 2X, ברזולוציה של 2640 על 1080 וקצב רענון של 120 הרץ. המסך החיצוני הוגדל עוד קצת ל-1.9 אינץ', המצלמה החזיתית הפנימית היא מצלמת 10 מגהפיקסל, הזהה לזו שבמסך החיצוני ב-Fold. מערך הצילום הראשי של ה-Flip 4, מורכב משתי מצלמות 12 מגהפיקסל, הראשית עם פיקסלים בגודל 1.8 מיקרון ומפתח צמצם של f1.8 ומייצב תמונה אופטי, והרחבה עם מפתח צמצם f2.2.

Galaxy Z Flip 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך החיצוני של ה-Flip 4 הוגדל עוד קצת ל-1.9 אינץ'./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המעבד כזכור הוא הסנאפדרגון שמונה פלוס Gen. 1, המשודך כאן לשמונה גיגהבייט זיכרון, ואחסון בנפחים של 128, 256 ו-512 מגהפיקסל. הסוללה היא סוללת 3,700 מיליאמפר שעה, המפוצלת לשניים בשני חלקי הגוף.

ה-Flip 4 עוביו הוא 16 מ"מ כשהוא מקופל, ו-6.9 מ"מ במצב פתוח, והוא שוקל 187 גרם. הוא יגיע בצבעים סגול לילך (גוון שבעינינו היה מהמם), גרפיט, ורוד-זהב וכחול. לזה מצטרפים צבעים נוספים במהדורת ה-BeSpoke היקרה יותר, ומאפשרת שילובי צבעים שונים.

המסך החיצוני של ה-Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך החיצוני של ה-Fold 4 גדל גם כן/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

וכמה עולה התענוג? לא זול. מחירי ה-Flip 4 הם יותר סבירים ודומים לאלה של טלפוני דגל אחרים, אבל המחירים של ה-Fold 4 גבוהים מאוד. ברשת סאני, יבואנית סמסונג, ה-Flip 4 יתחיל מ-3,599 שקלים ל-128 גיגהבייט, 3,849 עבור גירסת ה-256 גיגהבייט ואילו גירסת ה-512 גיגהבייט תעלה 4,299 שקלים.

מחירי ה-Galaxy Z Fold 4 ברשת סאני, יבואנית סמסונג, מתחילים מ-6,499 שקלים, ממשיכים ב-6,899 שקלים לגירסת ה-512 גיגהבייט ואילו גירסת ה-1 טרהבייט תעלה לא פחות מ-7,699 שזה בעצם 7,700 שקלים.

ה-Galaxy Fold 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מחירי ה-Galaxy Z Fold 4 מתחילים מ-6,499 שקלים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

רגע... יש גם שעון ואוזניות

בדומה להכרזות שלה בשנים קודמות, לצד שני המכשירים המתקפלים שמן הסתם תופסים את מרבית אור הזרקורים, סמסונג גם מכריזה היום (רביעי) על שני פריטי מחשוב לביש: אוזניות חדשות וגירסה חדשה לגלקסי ווטץ', ה-Galaxy Watch 5.

השינוי העיקרי ב-Galaxy Watch 5 שיגיע בשתי גירסאות, הוא היעלמותה של החוגה הפיזית, שהייתה לפחות בעיניי כותב שורות אלה ממשק נהדר ומשהו שמאוד בידל את השעונים של סמסונג. הם הבטיחו לנו שהיא תצוץ שוב, שנה כן, שנה לא - נצטרך לראות.

Galaxy Watch 5 Pro. סמסונג,
Galaxy Watch 5 Pro/סמסונג
Galaxy Watch 5 BT. סמסונג,
Galaxy Watch 5 BT/סמסונג

החידושים בשעון הם חיישן מדוייק יותר מהדור הקודם של ה-Galaxy Watch 4 הכולל מדידות אקג ולחץ דם, צג גביש ספיר המוגן יותר לראשונה בשעונים של סמסונג לצד סוללה גדולה יותר ב-13 אחוזים. להיטים כמו בדיקות של הרכב גוף מהדור הקודם כמובן נמצאים כאן גם. גירסת הפרו היקרה, הגדולה והקשוחה יותר, מיועדת לספורטאים ולאתלטים שיוצאים לשטח.

המחירים מתחילים מ-1,149 שקלים ל-Galaxy Watch 5 BT הפשוט ועד ל-1,999 שקלים לגירסת ה-LTE העצמאית של ה-Galaxy Watch 5 Pro.

Galaxy Buds2 Pro. סמסונג,
Galaxy Buds2 Pro/סמסונג
@nivlilien ועוד השקה של סמסונג: אוזניות ה-Galaxy Buds2 Pro החדשות, זו הצצה ממש מהירה - עקבו אחרי כאן ותדעו גם על הסקירה המלאה, ובינתיים קראו גם את הידיעה שלי ב-וואלה! עם כל הפרטים על ההשקה הגדולה של סמסונג #unpacked2022 #galaxyz #earphones #galaxybuds #theuplink ♬ original sound - nivlilien

האוזניות החדשות ה-Galaxy Buds2 Pro עוצבו מחדש והן נראות נפלא. המעבד שודרג לעיבוד צליל של 24 ביט, וביטול רעשים חזק. לצד תמיכה בקודקים חדשים ובצליל היקפי בתקן קנייני שמגיע ממותגי הסאונד שססמונג רכשה במסגרת הרכישה של הרמן. הן יגיעו בשלושה צבעים (אפור גרפיט, לבן וסגול לילך) המחיר בישראל יהיה 799 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully