וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית היכרויות לדתיים נפרצה - האקרים טוענים: "נדליף מידע"

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 12:15

קבוצת האקרים יצאה במתקפה נגד אתרי אינטרנט של הקהילה הדתית-החרדית - והשחיתה אותם. בנוסף, התוקפים טוענים כי פרצו לאפליקציית היכרויות, ובקרוב ידליפו מידע אישי

הונאה. ShutterStock
הונאה/ShutterStock

מתקפה ממוקדת נגד הקהילה הדתית-חרדית: קבוצת האקרים פרו-פלסטינית פרצה הלילה (רביעי) לאתר הידברות, וכן לאפליקציית ההיכרויות לקהילה החרדית "7 ברכות" - שאינה פעילה בשעות האחרונות. "עכשיו יש לנו את המידע על יחסים פרטיים שלכם, כולל הטקסט של הצ'אטים והשותפים הרומנטיים שלכם", נכתב בעמוד הטלגרם של ההאקרים.

עוד כתבו התוקפים: "בימים אלה ראיתם שכוח פעולות הטילים שלנו הושלם ,ועכשיו עם המידע הפרטי והיחסים הרגשיים שלכם, גם יכולת המידע שלנו הושלמה". בנוסף, גם אתר ערוץ 2000, ערוץ היהדות הכי גדול ברשת, נפרץ והושחת על ידי הקבוצה. "אנחנו תמיד מוכנים להילחם באויב בכל זמן ובכל מקום", נכתב בהודעה שהופיעה בעמוד הראשי של האתר.

בהמשך, פרסמו ההאקרים סרטון שמציג (לכאורה) את הגישה שלהם להתכבויות של המשתמשים באתר, כולל פרטים אישיים ותמונות.

היישומון "7 ברכות". צילום מסך,
היישומון "7 ברכות"/צילום מסך

משה לוי, CISO בחברת סייברינט: ''מדובר בקבוצת תקיפה חדשה בשם AMC239. הקבוצה שמה לעצמה למטרה לתקוף אתרים ומוסדות ישראלים, וזאת ככל הנראה עקב המבצע הצבאי האחרון. במהלך היממה האחרונה הקבוצה טענה שהפילה מספר אתרים, בניהם אתר הידברות, ואף שיתפה כי הגיעה אל כל התוכן שהיה באתר כולל שמות המשתמשים ומספרי הטלפון שלהם. קמפיין התקיפות נגד ישראל (Opisrael) ממשיך לצבור תאוצה והופך למתוחכם מפעם לפעם ועל כן חשוב לבצע בדיקות קבועות לאבטחת השרתים והמידע בכדי לא ליפול קורבן לתקיפות מסוג זה".

מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדת קהילת "בטוחים אונליין" בפייסבוק, ואומרת כי "כפי שראינו במקרה של אטרף, פריצה לאתרי היכרויות עשויה להיות רגישה מאוד. באירוע אטרף החשש הגדול היה מפני הוצאה מהארון בכפייה, כאן החשש הוא בעיקר מהדלפה של התכתובות וזאת בעיקר בשל סוג האוכלוסייה אותה משרת האתר. בחברה שמרנית עצם השימוש באתרי הכרויות עשויה להיתפס כמביכה. אם מוסיפים לזה את החשש שההאקרים ידליפו תכתובות אישיות - יש פה פוטנציאל הן למבוכה והן לפגיעה דה פאקטו".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully