וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת העב"מ הברורה ביותר שצולמה אי פעם נחשפה אחרי 32 שנים

17.9.2022 / 23:52

במשך יותר משלושה עשורים משרד הביטחון האנגלי סירב לחשוף את הצילומים מאותו מקרה מפורסם בו שני שפים צעירים נתקלו ב"חללית" בשמי סקוטלנד. כעת פורסם עותק של אחת התמונות שהוחבא היטב כל השנים האלו והחוקרים סבורים שלא מדובר בתמונה מזויפת

עב"מ שצולם מתחנת החלל הבינלאומית/UFO Sightings Daily

היתכן שההוכחה החותכת לקיומם של חייזרים נחשפה לפני חודש בסקוטלנד? זו בהחלט התמונה הברורה ביותר בה נתקלנו - ואם הסיפור מאחוריה נכון, כנראה שנוכל להתייחס לחייזרים כעובדה קיימת ומוכחת ולא עוד כמדע בדיוני.

ב-4 באוגוסט 1990, שני צעירים שעבדו כשפים במלון בפיטלוכרי, עיירה יפהפייה באזור היילנד פרתשייר, ממש מחוץ לפארק הלאומי קיירנגורמס שבסקוטלנד - יצאו לטיול. בשעה 21:00, אחרי יום ארוך במטבח, השניים נסעו כ-20 קילומטרים צפונה לאורך הכביש A9 לקלווין, נקודה בקצה הקיירנגורמס, שם עשו טיול בגבעות. הם לא הספיקו ללכת רחוק מדי כשלפתע נתקלו בחפץ ענק, מוצק, בצורת יהלום, באורך של כ-30 מטרים, המרחף בשקט בשקט בשמיים מעליהם. מבועתים, הם הסתתרו בשיחים והרימו את מבטם מעלה. דקות לאחר מכן, הם שמעו קול של מטוס סילון הטס צפונה: ב-1990, לצבא סקוטלנד היו שתי טייסות של מטוסי קרב טורנדו שנמצאו בכוננות 24 שעות ביממה ונועדו ליירט מטוסי פלישה רוסיים. מטוס הסילון חזר והקיף את "הדבר" הזה לפני שחזר למסלולו המקורי, כאילו גם הטייס ראה את החפץ וחזר להביט בו מקרוב.

בסופו של דבר שני הגברים שלפו את המצלמה מהמקום שבו הסתתרו וצילמו שישה פריימים. בשלב זה, האובייקט טס אנכית כלפי מעלה ונעלם בשמיים. משוכנעים שזה עתה ראו עב"ם, השניים לקחו את התמונות שלהם ל"דיילי רקורד", אחד העיתונים המובילים בסקוטלנד. אולם אף כתבה לא הודפסה מעולם: העיתון העביר את התמונות למשרד הביטחון והסיפור הושתק. התמונות לא פורסמו והשפים הצעירים נעלמו כלא היו.

נחשפה לאחר 32 שנים: תמונת העב"ם הטובה ביותר שצולמה אי פעם. Sheffield Hallam University Library/Craig Lindsay), צילום מסך
נחשף לאחר 32 שנים: תמונת העב"מים המרהיבה ביותר שצולמה אי פעם/צילום מסך, Sheffield Hallam University Library/Craig Lindsay)

כעת, חוקר העב"מים דייוויד קלארק חושף בפעם הראשונה את אחת התמונות האבודות -
תצלום שאחד מבכירי משרד הביטחון תיאר כתמונת העב"מים המרהיבה ביותר שצולמה אי פעם, והגביע הקדוש במונחים של ראיות חותכות לכך שהדברים האלה באמת קיימים. זו תמונה שמשרד הביטחון והארכיון הלאומי ניסו להסתיר ככל יכולתם. בעוד שמידע שכזה בדרך כלל מתפרסם לאחר 30 שנה, משרד הביטחון המשיך להסתיר את התשליל המקורי ורצה בחתימותיהם של העדים להסתיר את התמונה למשך 54 שנים נוספות - עד 2076.

במשך שנים רבות חוקרים תהו מה עלה בגורל התמונות והגברים שצילמו אותם. קצין חיל האוויר בדימוס, קרייג לינדזי, האדם הראשון שדיבר עם אחד השפים הצעירים לאחר אותו לילה, שוחח עם דייוויד קלארק וסיפר שהוא הפר את הפרוטוקול באותו יום והחביא עותק של אחת התמונות לפני ששלח את כל התיק - כולל התשלילים - למשרד הביטחון בלונדון.

הוא שמר את העותק הסודי בשולחן העבודה שלו במשך 32 שנים - מוסתר בתוך הספר Great Aircraft Of The World. כשכתב דיילי מייל איתר אותו, כיום בן 83 ועדיין גר בסקוטלנד, הוא סיפר שהוא חש הקלה: "כבר יותר מ-30 שנה שחיכיתי שמישהו ייצור איתי קשר בנושא הזה", הוא אמר לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קצין RAF קרייג לינדזי מציג תמונה בת 33 שנה בשחור-לבן של תצפית עב"מים. DAVID CLARKE FOR THE DAILY MAIL, צילום מסך
קצין RAF קרייג לינדזי מציג תמונה בת 33 שנה בשחור-לבן של תצפית עב"מים/צילום מסך, DAVID CLARKE FOR THE DAILY MAIL

בתמונה שחשף, בניגוד לתמונות עב"מים אחרות שנחשפו עד היום, ניתן לראות את העצם בבירור ולהבחין שמדובר בכלי תעופה שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים. קלארק הודה שהוא היה סקפטי בנוגע למאות התמונות והסרטונים הלא משכנעים שנחשף אליהם עד היום - אך הפעם מדובר בתיעוד שבאמת הותיר אותו חסר מילים.

התמונה נבחנה ע"י אנדרו רובינסון, מרצה בכיר לצילום באוניברסיטת שפילד האלאם והוא משוכנע שהתמונה אמיתית. הוא טען כי אם זו מתיחה, אז זו מתיחה מאוד משוכללת הכוללת שימשו בציוד יקר ומתוחכם ודגמים מעופפים שלא עומדים לרשותם של שני עובדי מלון. הוא אמר: "המסקנה שלי היא שהאובייקט בהחלט נמצא מול המצלמה, כלומר, זה לא זיוף שהופק בפוסט-פרודקשן ונראה שהמיקום שלו בתוך הסצנה נמצא בערך באמצע הדרך בין גדר החזית למטוס ברקע".

מר לינדזי הוא עובד מדינה לשעבר, פרגמטי וריאליסטי, שהעביר עשר שנים בצבא, והוא משוכנע שהתמונה - והאיש המבוהל איתו דיבר באותו יום - הם אמיתיים. בתחילה הוא חשש לדבר שמא הוא יפר את חוק הסודות הרשמיים, אולם אחרי 32 שנים שעשה את מה שאמרו לו ושתק - עכשיו הוא רוצה שהאמת תצא לאור. "בתפקידי טיפלתי בדיווחים רבים של עב"מים אבל רובם היו רק אורות בשמיים. זה היה ברור שזה שונה", הוא אמר, "כששאלתי איזה רעש הוא עשה, אמר האיש: 'זה לא עשה רעש בכלל'. עד לאותו שלב לא התייחסתי לזה ברצינות אבל כשהוא אמר שזה היה שקט, פתאום הבנתי שאין שום מטוס שאני מכיר שלא משמיע רעש".

כשהתמונות הועברו למשרד הביטחון הם עדכנו אותו שהנושא נמצא בחקירה ושיניח לזה: "הם אמרו לי 'תשאיר את זה ללונדון'... הם ביקשו ממני לא להתערב אז עשיתי בדיוק את זה", הוא סיכם, "השנים חלפו ובהדרגה שכחתי מהתמונה שבמגירה שלי. עכשיו זה בחוץ ואני מקווה ששני העדים יבואו ויספרו את הסיפור שלהם כדי שנוכל לחשוף את האמת כולה".

אם זה לא עב"מ, אחת מהתיאוריות שעלתה לאחר פרסום התמונה היא שמדובר בהצצה ראשונה לתוכנית מטוסי הריגול האגדית והסודית ביותר של אמריקה, "אורורה". המטוס הוא בעל מאפיינים של חללית, כלומר, בעל יכולת להמריא באופן רגיל משדה תעופה ולהגיע לקצה האטמוספירה, כמעט עד לחלל. מאז אמצע שנות ה-80 היו שמועות על כלי טייס שקט, על-קולי, בעל צורה גיאומטרית, המשמש למשימות ריגול. מעולם לא פורסמו עדויות משמעותיות לכך שהוא נבנה או הוטס אי פעם, אולם מראות ותקריות בלתי מוסברות רבות - הן בארה"ב והן בבריטניה - הזינו את המיתוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully