וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מאותו הדבר ואולי קצת יותר: בדקנו את מכשיר הדגל החדש של OPPO

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 12:41

סמארטפון הדגל החדש של ענקית הסלולר הסינית לא מציג טכנולוגיות פורצות דרך, אבל עדיין מצליח לשמור על מקום של כבוד בשוק הסלולר הצפוף עם ביצועים מרשימים ויכולות צילום מתקדמות. הנה הסקירה המלאה

OPPO Find X5 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Find X5 Pro, מכשיר הדגל החדש של OPPO בישראל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Find X5 Pro, מכשיר הדגל החדש של OPPO, היה אמור להיות ה-Find X4 Pro אם בסין לא היו מאמינים שהמספר 4 מביא מזל רע. המכשיר החדש הוכרז כבר בחודש פברואר - אבל רק בשבוע שעבר עשה את דרכו ארצה בייבוא רשמי של רונלייט, וכבר קיבלנו אותו לסקירה.

כמו בשנה שעברה, היצרנית הסינית בחרה לשים את הדגש מערך הצילום, שכולל זוג עדשות באיכות של 50 מגה-פיקסל, אבל החליטה לוותר על פיצ'ר די מקורי. ומה עוד תקבלו והאם הוא שווה את הכסף? בדקנו.

מסך, מבנה ועיצוב

המסך של ה-Find X5 Pro מגיע בגודל 6.7 אינץ', עם פאנל מסוג AMOLED ברזולוציית QHD. בנוסף, הוא כולל קצב רענון של 120 הרץ (שכבר הפך לסטנדרט) עם ציפוי של זכוכית Gorilla Glass Victus. בחלקו העליון והשמאלי של המסך נמצא חור מצלמה קטן, כאשר בחלקו האמצעי התחתון ניתן לפתוח את נעילת המכשיר באמצעות סורק טביעות אצבע, שפעולתו הוכיחה כמאוד מהירה ומדוייקת.

המסך עצמו קמור משני צידיו, אך מדובר בקמירות קלה בלבד, לא כזו שמפריעה בשימוש או עיוותה את התצוגה. בכל אופן, מסך ה-AMOLED נראה מצוין ומציג בהירות גבוהה מאוד (1300nits), מה שמאפשר להשתמש בו בשמש ישירה - התאמה מצוינת לתנאי מזג האוויר הישראלי.

OPPO Find X5 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך עצמו קמור משני צידיו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

העיצוב זהה כמעט לחלוטין לדור הקודם, אבל מצד שני שולב כאן מערך צילום משופר שזכה כבר למחמאות (נגיע אליו בהמשך). בסך הכל, המכשיר מגיע בעובי של 8.5 מ"מ, או 8.8 מ"מ כולל בליטת המצלמה. עם זאת, לא מדובר במכשיר קל במיוחד - 218 גרם לפני שתשימו עליו כיסוי. גבו של ה-Finx 5 Pro מבריק, חלקלק ומצליח למגנט אליו טביעות אצבע.

מה עוד כדאי שתדעו? בחלקו התחתון נמצא רמקול בודד, מגש כרטיס ה-SIM ושקע USB-C לטעינה, העברת נתונים וגם לצליל. OPPO, כמו שאר היצרניות, זנחו את שקע האוזניות המסורתי. כמתבקש, בדופן הימנית של הטלפון נמצא את כפתור ההפעלה, ובדופן השמאלתי את מקשי עוצמת הקול.

OPPO Find X5 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OPPO Find X5 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק וביצועים

מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד 12 עליה מולבש ממשק ה-ColorOS 12.1 של OPPO. מדובר בגרסה שמגיעה כבר אחרי האיחוד עם ממשק ה-OxygenOS ש OnePlus, כאשר הדבר הבולט ביותר הוא שכל האפליקציות נמצאות גם בעמודי הבית וגם בתוך מגירת האפליקציות.

בכל מקרה, הגרסה לא נופלת מהחוויה שמספק אנדרואיד נקי: התפריטים מסודרים ומעוצבים בצורה טובה, הצבעים נעימים לעין והממשק כולל מגוון מחוות אצבע שונות שעוזרות לקבל שליטה אינטואיטיבית יותר.

כראוי לסמארטפון דגל, ה-Find X5 Pro הוא סמארטפון מהיר. מאוד מהיר. OPPO שילבה מעבד עוצמתי מדגם Snapdragon 8 Gen 1, יחד עם 12 גיגה-בייט עבודה (RAM), נפח אחסון של 256 גיגה-בייט וסוללת בקיבולת 5,000 מיליאמפר/שעה התומכת בטעינת סופר-מהירה (SuperVOOC) בהספק מירבי של 80 וואט. כמו כן, הוא מגיע חיישן טביעות אצבע סופר מהיר הממוקם מתחת למסך ותמיכה ברשת הדור החמישי (5G).

OPPO Find X5 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OPPO Find X5 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מערך צילום מתקדם

נתחיל מהחלק המבאס: חיישן ה-"מיקרוסקופ" מהדור הקודם שמסוגל לצלם מקרוב מאוד ובהגדלה עצומה של עד פי 60 - כבר לא איתנו. למה? לא ברור. בכל מקרה, בקטגוריית הצילום, OPPO משתפת פעולה עם חברת Hasselblad השוודית, המאפשר בין היתר להשתמש ביכולות כיול הצבעים של Hasselblad. למעשה מערך הצילום המשולש הוא מהטובים שיצא לנו לבדוק בשנה האחרונה. יש כאן שתי מצלמות באיכות 50 מגה-פיקסל של סוני עם ייצוב אופטי (OIS) ומפתח צמצם של f/1.7. ו-f/2.2. לצידם נמצא חיישן טלפוטו של 13 מגה-פיקסל עם זום אופטי עד פי 2.

התמונות שלכדנו בתנאי תאורה טובים חסרות תקדים באיכות שלהן גם בתצוגה במסכים גדולים יותר (מחשב למשל). הן כוללות רמת פירוט גבוהה במיוחד, חדות, צבעים מצוינים ונאמנים למקור, כאשר גם בתנאי תאורה פחות טובים החיישנים ידעו להתמודד היטב ולתקן את האור באמצעות התמיכה ב-HDR.

צילום עם ה-OPPO Find X5 pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תמונות איכותיות גם בתצוגה במסכים גדולים יותר. צילום עם ה-OPPO Find X5 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ב-50 מגה-פיקסל עם ה-OPPO Find X5 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה-פיקסל עם ה-OPPO Find X5 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OPPO Find X5 pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-OPPO Find X5 Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

בשלוש מילים: המעריצים לא יתאכזבו. בקצת יותר: המכשיר נמכר ביבוא רשמי של רונלייט במחיר של 3,999 שקלים ובניגוד למרבית היצרניות הסיניות, המכשיר ש-OPPO מגדירה כ"מכשיר דגל" באמת מרגיש אחד כזה. מדובר בסמארטפון שמספק ביצועים גבוהים, כולל מפרט מהשורה הראשונה, מצלמה מצוינת ומסך מרהיב.

  • עוד באותו נושא:
  • oppo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully