וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מאיימת לפטר עובדת בגלל סרטון טיקטוק

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 9:13

עובדת החברה, שמחזיקה בחשבון עם יותר מ-440 אלף עוקבים, בסך הכל ניסתה לסייע למשתמשת שאיבדה את המכשיר - ועלולה למצוא את עצמה ללא עבודה. "לא כתוב שאני לא יכול להזדהות כעובדת אפל בפומבי"

עובדת אפל עלולה למצוא את עצמה בקרוב מובטלת בעקבות סרטון שפרסמה בטיקטוק, ובו טיפים לאבטחה באייפון: העובדת, פריס קמפבל, אם חד הורית המתגוררת בניו יורק, טוענת כי ענקית הטכנולוגיה מאיימת לפטר אותה משום שלדבריה היא הפרה את מדיניות החברה בכך שהזדהתה כעובדת החברה.

מדיניות המדיה החברתית של אפל מזהירה עובדים מפני פרסום על לקוחות, עמיתים או מידע סודי, אבל החברה לא מונעת מעובדים לפרסם פוסטים על הטכנולוגיה של החברה. במסמך פנימי של אפל נכתב: "אנחנו רוצים שתהיו אתם, אבל עליכם לכבד את המדיניות שלנו בפוסטים, ציוצים ותקשורת מקוונת אחרת".

קמפבל עובדת באפל כמעט שש שנים ומחזיקה בעמוד טיקטוק עם למעלה מ-440 אלף עוקבים. התפקיד האחרון שלה היה כטכנאית תיקונים בחנויות של אפל. בשבוע שעבר, אחת המשתמשות בטיקטוק פרסמה כי היא איבדה את האייפון שלה בפסטיבל קואצ'לה, ולאחר מכן, קיבלה הודעות טקסט מאיימות לפיהן המידע האישי שלה יימכר בשוק השחור, אלא אם היא תסיר את האייפון מה-Apple ID שלה.

קמפבל הגיבה למשתמשת והעלתה סרטון שבו היא הזהירה אותה שלא להיכנע לסחטנות: "אני לא יכולה להגיד לך איך בדיוק אני יודעת את המידע הזה, אבל אני יכולה לומר לך שבמשך שש השנים האחרונות, הייתי מהנדסת חומרה מוסמכת בחברה מסוימת שאוהבת לדבר על פירות. הטלפון שלך למעשה חסר תועלת עבורם, ואת האדם היחיד שיכול לשמור על המידע".

הסרטון הזה הפך ויראלי וזכה ל-5 מיליון צפיות תוך 24 שעות. ביום שישי, קמפבל קיבלה טלפון מהמנהל שלה באפל, שביקש ממנה להסיר את הסרטון או שהיא תהיה כפופה לדין משמעתי. כשהיא שאלה מה יקרה אם היא תשאיר את הסרטון באוויר, המנהל אמר שהוא יחזור אליה, אך עד כה לא חזר.

במהלך סוף השבוע, קמפבל פרסמה סרטון שני שכותרתו "אפל יקרה". בסרטון היא חשפה שהיא עובדת אפל וסיפרה שהיא מחכה לשמוע אם עומדים לפטר אותה. "מעולם לא הזדהיתי כעובדת אפל עד לסרטון הזה", אמרה. "סקרתי את מדיניות המדיה החברתית ובשום מקום לא כתוב שאני לא יכול להזדהות כעובדת אפל בפומבי, רק שאסור לי לעשות זאת בצורה שתגרום לחברה להיראות רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully