וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדה ואלגנטית: היצרנית הסינית שרוצה לכבוש את שוק מסכי ה-OLED

אריאל גביש

עודכן לאחרונה: 19.8.2022 / 11:28

מסך ה-OLED החדש של Hisense סקרן אותנו מאוד. נקדים ונאמר שאיכות התמונה של ה-65A9G היא מצויינת ואחרי שנים בהן התרגלנו ש-LG כמעט לבד במסכי OLED נוספה לה מתחרה חדשה בדמותה של הייסנס

הייסנס 65A9G. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
הייסנס 65A9G/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

בניגוד למסכי סמארטפון בהם חשובה איכות המסך באור שמש ישיר, במסכי טלוויזיה השאיפה היא לתמונה טובה כשהחדר חשוך כמה עד כמה שאפשר. כשיש לכם מסך OLED טוב בבית, ואצלנו בבית רגילים ל-OLED של LG, תוכלו לצפות גם בסרטים הכי חשוכים ללא צורך להשאיר אור כלשהוא בסלון. גם ה-A9G של הייסנס מסתדרת מצוין עם חושך ואין שום פגיעה בבהירות או באיכות התמונה.

הייסנס 65A9G. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
הייסנס 65A9G/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

שחור זה השחור החדש

לפני שמתחילים לשוחח על "איכות השחור", או בכלל על איכות התמונה של ה-Hisense 65A9G, קודם כמה מילים על הטכנולוגיות השונות במסכי טלוויזיה. כמעט בכל ביקורת של מסך טלוויזיה יוזכר נושא רמת השחור ועד כמה ה"שחור הוא שחור". בקצרה, רמת השחור מתארת את רמת הכהות שתמונה יכולה לייצר. כל שהשחור הוא יותר שחור, כך העומק והעושר של התמונה יהיו איכותיים יותר. כל טכנולוגיה (OLED, LCD, פלזמה וכו') מייצרת שחור בדרך אחרת וברמה שונה.

למסכי פלזמה הכי קל "לייצר" שחור איכותי כי לשם כך הן צורכות פחות אנרגיה. מסכי LCD לעומת זאת צריכים לבצע מניפולציה בחלקיקי הגביש של המסך כדי ליצור "שחור מושלם" והיתרון של מסכי OLED הוא שכל פיקסל במסך זוכה לנורית RGB משלו. באופן כזה כל פיקסל במסך OLED יכול להפוך לשחור בלי קשר לפיקסלים סמוכים וכך מתקבלת איכות שחור גבוהה מאוד ומכאן איכות עומק ועושר בפרטים ברמה גבוהה מאוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

איכות תמונה

הצבע השחור ב-A9G הוא איכותי מאוד וכך קשת שאר הצבעים היא מצוינת. הרזולוציה של הטלוויזיה היא 4K Ultra-HD בקצב ריענון של 100/120Hz. איכות התמונה שלה חדה מאוד ויש הרבה מקום למשחק כדי להתאימה לטעמכם האישי (ההגדרות ברירות המחדל נועדו כדי לחסוך באנרגיה ומכאן שאינן מביאות את המסך למיטב היכולות שלו). בתפריט ההגדרות כדאי להיכנס למצב "OLED Light" (הכולל כמה מצבי תצורה מוגדרים מראש) ולהגדיל את הבהירות למצב "גבוה" שבאמת מספקת איכות גבוהה מאוד של בהירות המסך.

התפריט עשיר בהגדרות תצורה של התמונה וכולל גם "מצב חכם" - המנסה להתאים את התמונה לתאורה שבחדר - מעבר למצב תמונה HDR ועוד. Ultra Smooth Motion היא אחת האפשרויות היעילות במסך והיא מאפשרת תנועה חלקה של עצמים במסך, מה שיתאים לסרטי אקשן או צפייה בספורט ברזולוציה גבוהה מאוד. אם כבר הזכרנו את נושא התפריט, אנחנו השארנו אותו בשפה האנגלית שכן המקבילה העברית שלו הייתה פשוט מזעזעת. הרבה יותר גרוע מהודעות ספאם שעברו תרגום אוטומטי של גוגל.

אחד משני הדברים שחשוב מאוד לשפר בטלוויזיה היא הלוקאליות שלה לעברית. לא מדובר רק בתפריט בעברית (שפשוט עדיף להתעלם ממנו) אלא במשהו מהותי יותר: כתוביות לעברית. נבהיר - אנחנו מדברים על מצב שהורדתם סרט או סדרה וחיברתם דיסק חיצוני למכשיר. גם אחרי שביקשתם ה-65A9G של הייסנס מציגה כתוביות בעברית ברמה גרועה. הרווח בין האותיות הוא לפעמים גדול ולפעמים קטן, לפעמים זה קורה באמצע המילה כך שכל התרגום מוצג בצורה ממש לא ותמצאו את עצמכם מבלים יותר זמן בלנסות להבין את הכתוביות מאשר להסתכל בתמונה. מילה למשווק המקומי - דרוש טיפול דחוף.

שלט ושליטה

אחד הדברים שמאוד מצאו בעינינו חן הוא השלט של ה-A9G. הוא מסיבי, לא גדול מדי ולא קטן מדיי והאחיזה שלו מאוד נוחה. הוא בנוי היטב וגם אם יתרסק לכם על הרצפה מגבוה יותר מסביר שהוא ישרוד. כמו ברוב השלטים המודרניים תמצאו כפתורים ייעודיים לנטפליקס ויוטיוב; חבל שאי אפשר לתכנת חלק מהם להעדפה אישית ומה שהכי חסר בו הוא כפתור INFO שיציג מידע על התוכנית הנוכחית בה אתם צופים. ילדים קטנים ימצאו את דרכם בו בקלות כולל חיפוש של תכנים בנטפליקס או ביוטיוב (ללא הקלדה).

אם התחלנו בדברים הטובים - תמונת המסך המעולה של ה-A9G - נמשיך אל הדבר השני שדורש שיפור: אפליקציות. הטלוויזיה מגיעה עם כמה יישומונים מוגדרים מראש אבל לא מצאנו גישה לחנות אפליקציות לחפש עוד. כן תמצאו את הנפוצות - נטפליקס, יוטיוב, דיסני, אפל וכו' - וגם נגן מדיה אבל אם למשל רוצים להתקין את יישומון ה-NBA - מה עושים ? גם ממשק ה-MEDIA שמוצג כאחת האפליקציות יכול היה להיות מהנה ונוח יותר להפעלה. נשים את זה רגע בצד ונגיד שהתרגלתם לממשק נגן המדיה של הייסנס, הבעיה האמיתית היא המקודד שלו שלא מצליח להציג את כל סוגי הקבצים כולל חלק מקובצי ה-MKV שניסינו. למרות שהרבה מאיתנו עברו לצרוך שירותי סטרימינג, לטעמנו נגן שלא יודע להפעיל את כל סוגי הקבצים הוא בעייתי מאוד.

הייסנס 65A9G. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
סיבי, לא גדול מדי ולא קטן מדיי והאחיזה שלו מאוד נוחה/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

שמע

איכות השמע שהמסך מספק יכולה להיות טובה מאוד. העניין עם "יכולה להיות" הוא שהמסך מכוון בברירת המחדל על שימוש ב-DTS VirtualX, שאולי מתאים לתכנים מסויימים אך פחות לתוכן מוסיקלי; כמובן שהדבר הכי נוגע לצפייה בהופעות, אבל גם בסרט או בסדרה עם הרבה מוסיקה, או אם אתם משתמשים בטלוויזיה בסלון כמכשיר השמע העיקרי למוסיקה (עם ספוטיפיי, אפל מוזיק וכו'). תוכלו להעביר את מצב השמע ל-Dolby Atmos או פשוט לכבות את שניהם. בחלק הקדמי התחתון של הטלוויזיה מצוי הרמקול לכל אורך המסך והוא עושה עבודה טובה מאוד. הוא מעוצב כמו סאונד בר ובפועל משמש כאחד. אניני טעם עם רמקולים חיצוניים יעדיפו להשתמש בהם אבל מי שאין לו חיבור למערכת שמע חיצונית או סאונד בר, יהנה מאוד מהשמע של ה-A9G. הרמקול והסאב האחורי עומצתיים מאוד ומספקים צלילים חדים ומדויקים, אם כי יש מקום לכוונן את רמת הבס שכן בברירת המחדל הוא קצת משתלט.

תאימות ה-HDR כולל את רוב הפורמטים הנפוצים למסכים ברמות הגבוהות: Dolby Vision, HDR10+, HDR10, HLG, Dolby Vision IQ. יש גם ממיר מובנה DVB-T/ T2 למי שרוצה להשתמש בעידן פלוס וחיבור בלוטות' לעכבר, מקלדת או לרמקול (או אוזניות) חיצוני. מסכי 65 אינטש גדולים משמעותית ממסכי 55 אינטש ובדרך כלל משקל "החבילה" הכולל הוא כבד. משקלו של ה-A9G65 עם המעמד (המסיבי מאוד יש לציין) הוא 42 ק"ג. אם אתם מתכננים התקנה על הקיר עשו לעצמכם טובה והזמינו מתקין מקצועי. גם במקרה של שימוש במעמד על בידורית כדאי שתקראו לחבר. היא פשוט נורא כבדה.

בשורה התחתונה

ה-65A9G היא ניסיון יפה של הייסנס לעבור ממסכי LCD למסכי OLED כאשר היא מנסה להצטרף לטופ יחד עם LG וסמסונג. איכות התמונה שלה היא מצוינת וגם איכות השמע שהיא מספקת היא טובה מאוד, אך יש מקום לשיפור בתפריט, בעברית, בקיימות של חנות אפליקציות ובזמינות היישומונים, כמו גם בנגן המדיה שמתקשה כאמור להפעיל את כל סוגי הקבצים. טווח המחירים של סדרת ה-A9G (יש גם מסך בגודל 55 אינטש) נמוך מעט מהמקבילים של LG או סמסונג ואין ספק שבכל מה שקשור לעברית ולוקאליות שתי הקוריאניות מציגות את עליונותן. מחיר זול משמעותית למסך של הייסנס היה קורץ הרבה יותר.

מחיר ה-65A9G הוא 6,990 ₪ והוא כולל שנה ראשונה אחריות מלאה של ניודיספליי, היבואן הרשמי (שנתיים נוספות יש תשלום על ביקור טכנאי חלקים ללא עלות).

  • עוד באותו נושא:
  • הייסנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully