וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 14, איירפודס פרו ושלושה שעונים חדשים: אפל הכריזה על מוצרים חדשים

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 8:54

ארבעה אייפונים משודרגים, שלושה שעונים חכמים חדשים, איירפודס פרו ותמיכה בתקשורת לווינית: ענקית הטכנולוגיה קיימה הערב את אירוע ההכרזה הראשון בעונה גדושת הפתעות - וחשפה פיתוחים ומוצרים חדשים

אייפון 14 פרו. צילום מסך,
אייפון 14 פרו/צילום מסך

נעים להכיר, הדור הבא: אפל קיימה הערב (רביעי) אירוע חגיגי תחת הכותרת "Far out" ("ללכת רחוק"), והכריזה על שורה של מוצרים חדשים, ובראשם ארבעה אייפונים - אייפון 14, אייפון 14 פלוס, אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס. גם הפעם, האירוע התנהל באופן וירטואלי וללא קהל - בדומה לכל הכרזותיה מאז פרוץ מגפת הקורונה.

בראש רשימת החידושים, כפי שחשפו אין-ספור דיווחים שונים ברחבי הרשת - סדרת האייפון 14 שומרת על רוב הקו העיצובי של הדור הקודם - אייפון 13, אך כוללת שינוי משמעותי בדגמי הפרו, ובו החברה מצמצמת עוד יותר את המגרעת הרחבה הגוזלת חלק ניכר מחלקו העליון של המסך, ומחליפה אותה בפס שחור עם קצוות מעוגלים בחלקו העליון של המסך - עבור מערך זיהוי הפנים (Face ID) וחיישן הצילום. בנוסף, אפל מותירה מאחור את דגם המיני ומשדרגת את מערך הצילום. בינתיים, ברשת דינמיקה הודיעו הלילה (רביעי) כי ההשקה בישראל תהיה ב-22 בספטמבר.

סיכום של האירוע - גם בעמוד האינסטגרם

Apple Watch Series 8

בקטע שערוך היטב ונראה מעט מבוים, טים קוק הציג בתחילת האירוע מכתבי תודה שקיבל מלקוחות מרחבי העולם - על איך שעון אפל הציל אותם במצבי חירום - כולל בחור שקיבל ביקור מדוב. בכל מקרה, ה-Apple Watch Series 8 שומר על העיצוב המוכר מהדור השביעי (מרובע עם פינות מעוגלות), אך כולל כמה פיצ'רים חדשים ומסקרנים.

הראשון הוא מדידת טמפרטורת הגוף של המשתמש - אפל הטמיעה שני חיישני טמפרטורה - שמודדים את טמפרטורת הגוף כל חמש שניות, ומדויקים עד עשירית המעלה. תכונה חדשה נוספת היא זיהוי תאונת דרכים: האקסלרומטר בשעון מסוגל לזהות את כוחות הכבידה החזקים שמופעלים בזמן תאונה, כולל שילוב נתונים כדי לזהות את סוג התאונה: חזית, צד, אחור או התהפכות.

Apple Watch Series 8. צילום מסך,
עיצוב זהה: Apple Watch Series 8/צילום מסך

לצד זה, אפל תאפשר שיתוף תוצאות מחיישן טמפרטורות הגוף, במיוחד בהקשרי וסת וביוץ אך גם בענייני בריאות אחרים הקשורים לטמפרטורת הגוף. בכל הקשור לחיי הסוללה, אפל מבטיחה 18 שעות פעולה, גם עם כל החיישנים פועלים. אפל גם מוסיפה מצב חיסכון סוללה, בדומה לקיים כבר בשעונים חכמים אחרים.

זמינות: החל מ-16 בספטמבר
המחיר: החל מ-399 דולר לדגם ה-GPS, והחל מ-499 דולר לדגם הסלולר

Apple Watch Series 8. צילום מסך,
חיישן הטמפרטורה ב-Apple Watch Series 8/צילום מסך

Apple Watch SE

לראשונה מאז 2020, אפל מכריזה על שעון מוזל חדש - Apple Watch SE. הוא כולל שלושה צבעים עם גב שעוצב מחדש (100% אלומיניום ממוחזר), זיהוי תאונות וגישה לשירותי חירום. אפל מציעים אותו כמכשיר לילדים כתחליף לאייפון (במקום להסתובב עם מכשיר נייד במאות דולרים), מסך גדול יותר ב-30%, וחיישן לניטור שינה. כמו כן, אפל מבטיחה שהוא מהיר יותר ב-20% מהדור הקודם.

זמינות: החל מ-16 בספטמבר
המחיר: החל מ-249 דולר ה-GPS, והחל מ-299 דולר לדגם הסלולר

Apple Watch SE 2. צילום מסך,
מכשיר לילדים כתחליף לאייפון: Apple Watch SE 2/צילום מסך

Apple Watch Ultra

כפי שהשמועות חזו, אפל הכריזה על שעון מוקשח - Apple Watch Ultra. גוף השעון עשוי מטיטניום, עם זכוכית גביש ספיר שמכסה את המסך, כפתור "פעולה" כתום וכפתור חוגה גדול יותר שמותאם לשימוש עם כפפות. כמו כן, יש שלושה מיקרופונים, ורמקול מוגדל לצד סוללה מוגדלת, עם 36 שעות פעולה רגילים, ו-60 שעות פעולה במצב חיסכון.

"בהשראת חוקרים וספורטאים מרחבי העולם, יצרנו קטגוריה חדשה לגמרי של אפל ווטש המיועדת לסביבות חדשות וקיצוניות - זה ה-Apple Watch הקשוח ורב היכולות ביותר עד כה", אמר ג'ף וויליאמס, מנהל התפעול של אפל. "Apple Watch Ultra הוא כלי רב תכליתי המאפשר למשתמשים לפרוץ את הגבולות שלהם עם הרפתקאות וסיבולת".

Apple Watch Ultra. צילום מסך,
Apple Watch Ultra/צילום מסך

וזה לא הכל, אפל הוסיפה מצב מיוחד לטריאתלטים עם חיסכון בסוללה, אזעקת חירום שאפשר לשמוע מעשרות מטרים ובהירות של 2000 nits - פי 2 מכל שעון של אפל, ומגיע בגרסה אחת שכולל גם GPS וגם סלולר. באשר לעמידות במים - השעון תומך גם בצוללנים עד ל-40 מטר ועונה על התקנים של שעוני צלילה. מקלט ה-GPS מסוגל להתחבר למספר כפול של תדרים, וומשיך לפעול באופן מוגבל גם במצב חיסכון בסוללה.

המחיר: החל מ-799 דולר
זמינות: ב-23 בספטמבר

Apple Watch Ultra. צילום מסך,
תומך גם בצוללנים עד ל-40 מטר ועונה על התקנים של שעוני צלילה/צילום מסך

AirPods Pro 2

כמו שציפינו: אפל הכריזה על ה-AirPods Pro 2. האוזניות שומרות על העיצוב המוכר (עם גדם קצר) וכיסוי טעינה רחב. אז מה כן חדש? הפעם אפל שילבה צליל היקפי שמעוצב אישית לכל משתמש באמצעות שבב ה-H2, מיקרופונים חיצוניים, ועיבוד חדש שמאפשר רמה חדשה של ביטול רעשים פעיל בהתאם לרעשי הסביבה.

בנוסף, אפל מוסיפים שליטה במגע, ושש שעות פעולה למחזור טעינה בודד (30 ביחד עם המנשא). נוספה גם יכולות איתור כיסוי הטעינה, כולל רמקול בתחתית (שישמיע צליל) לאיתור האוזניות, בדומה ל-AirTag.

המחיר: 249 דולר
זמינות: ב-23 בספטמבר

איירפודס פרו 2. צילום מסך,
שבב חדש: איירפודס פרו 2/צילום מסך

סדרת האייפון 14

האייפון 14 פרו והאייפון 14 פרו מקס מגיעים עם מבנה דומה לדור הקודם עשוי פלדת אל-חד ומסך בגודל 6.1 אינץ' ו-6.7 (בהתאמה). החידושים הגדולים הם מגרעת שעוצבה מחדש ועכשיו אפל קוראים לה "אי דינאמי", שהוא בעצם תצוגה משנית בתוך המסך, ותצוגת AlwaysOn שתציג התראות גם כשהמסך כבוי. בנוסף, שני הדגמים כוללים מעבד A16 חדש, שאפל טוענים שאוכל את המתחרים תוך שימוש בפחות זרם.

"הלקוחות שלנו סומכים על האייפון שלהם כל יום, ועם אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס, אנו מספקים התקדמות רבה יותר מכל אייפון אחר", אמר גרג ג'וסוויאק, סגן נשיא בכיר של אפל לשיווק עולמי. "אייפון 14 פרו מציג מערכת מצלמות המעצימה כל משתמש - מהמשתמש המזדמן ועד למקצוען, וטכנולוגיות חדשות חדשניות כמו הצג Always-On והאי הדינמי, המציע אינטראקציות חדשות עבור התראות ופעילויות".

אייפון 14 פרו. צילום מסך,
אייפון 14 פרו/צילום מסך

מערכת הצילום החדשה של דגמי הפרו, המבוססת על מצלמה ראשית של 48 מגהפיקסל ועדשה רחבה של 12 מגה-פיקסל, כוללת מצב RAW של 48 מגה-פיקסל, ומערכת ייצוב תמונה לווידאו טובה מבעבר (גם בדגמי האייפון ה-"רגילים" יש כזו).

הדגמים ה"רגילים", אייפון 14 אייפון 14 פלוס, מגיעים עם גם כן מסך בגודל 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' (בהתאמה). מבחינה חיצונית הם נראים זהים לאייפון 13, כולל המגרעת בחלקו העליון של המכשיר ומעבד מסוג A15 Bionic (כמו בדור הקודם). עם זאת, אפל נפרדת מדגם ה"מיני".

מה עוד חדש? השניים מגיעים עם מצלמת 12 מגה-פיקסל ראשית, עם פיקסלים גדולים של 1.9 מיקרון ושיפורים בצילום בתאורה חשוכה שופרו ב-49%. גם כאן אפשר למצוא תמיכה בתקשורת לוויניות וזיהוי תאונות דרכים וחיי סוללה ארוכים יותר (הבטחה ליום עבודה שלם).

"אייפון 14 ואייפון 14 פלוס מציגים טכנולוגיות חדשות פורצות דרך ויכולות בטיחות חשובות. עם התצוגה החדשה והגדולה יותר בגודל 6.7 אינץ' באייפון 14 פלוס, משתמשים יכולים ליהנות מיותר תוכן על המסך בעת גלישה באינטרנט ואפילו יותר מטקסט", אמר גרג ג'וסוויאק, סגן נשיא בכיר של אפל לשיווק עולמי. "לשני הטלפונים יש מצלמה Main חדשה ועוצמתית עם זינוק ענק בביצועים בתאורה חלשה, יכולות קישוריות מתקדמות עם 5G ו-eSIM, והביצועים המדהימים של A15 Bionic, שעוזרים לאפשר חיי סוללה טובים עוד יותר".

אייפון 14 פרו. אפל,
אייפון 14 פרו/אפל
אייפון 14 פרו. צילום מסך,
אייפון 14 פרו/צילום מסך

תקשורת לווינית וזיהוי תאונות דרכים

לראשונה (מכה לגוגל, שעובדת גם היא על פיתרון דומה, על פי דיווחים), אפל מוסיפה תקשורת טלפון לווייני, ישירות מסדרת האייפון 14 עצמה. הטכנולוגיה מיועדת בעיקר לתקשורת עם כוחות חירום והצלה בטקסט או בשיחה. בהמשך, המכשיר יתמוך גם ב-Find my Phone כדי לאפשר לבני משפחה וחברים לאתר אתכם, תחילה בקנדה ובארה"ב.

כמו כן, הדגמים החדשים בסדרה יתמכו בזיהוי מצבי חירום ותאונות דרכים (Crash Detection and Emergency SOS), בדומה לשעונים החכמים החדשים. ומה המחירים? האייפון 14 פרו יימכר החל מ-999 דולר לדגם ה-128 גיגה-בייט, ודגם הפרו מקס החל מ-1,099 דולר. המכשירים יהיו זמינים לרכישה החל מ-16 בספטמבר.

מחירו של האייפון 14 הוא 799 דולר, בעוד שמחירו של האייפון 14 פלוס הוא 899 דולר. כאן הזמינות תהיה מעט מאוחר יותר - ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully