וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרהיב ומפחיד: נאס"א פרסמה צלילים מהחלל החיצון

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 11:58

על אף שצלילים לא יכולים לנוע בחלל בגלל הריק, מסתבר שהחלל עצמו משמיע קולות, והם לא נעימים בכלל. נאס"א לאחרונה פרסמה את ה-"קול" של כוכב שחור שנמצא במרכז הצבר "פרסאוס". כך הוא נשמע

הדמיית מחשב של חור שחור. רויטרס
הדמיית מחשב של חור שחור/רויטרס

מסתבר שלחלל עצמו יש קולות - והם די מחרידים: שלשום (ראשון) חשבון הטוויטר של נאס"א המוקדש לכוכבים מרוחקים, שיתף קובץ קול מחריד למדי (אתם מוזמנים להאזין לו בעצמכם פה למטה), המייצג גלי קול אמיתיים הנעים דרך גז ופלסמה בצבר הגלקטי פרסאוס שבמרכזו יש חור שחור, והנמצא 250 מיליון שנות אור מכדור הארץ.

התפיסה המקובלת לגבי קול בחלל, היא שהחלל דומם ושקט לחלוטין, פשוט בגלל הריק (וואקום) שבו גלי קול לא יכולים לנוע. הסיבה לקיומו של הצליל היא שבצבר הזה יש כל כך הרבה גז, כך שהתנודות בו ממש יוצרות קול, אותו אנשי סוכנות החלל האמריקאית הצליחו לקלוט מכדור הארץ. הם הגבירו וערבבו אותו, וכך זה נשמע.

כך נשמע חור שחור

על אף שהתנודות האקוסטיות התגלו עוד ב-2003 על ידי מצפה קרני X (רנטגן) "צ'נדרה" של נאס"א, מעולם לא היה ניתן להפיק מהן צלילים המותאמים לאוזן האנושית, עד כה. "במובנים מסויימים, יצירת הצליל הזו היא ראשונה מסוגה, כי היא מבוססת על מידע שנאסף ב-"צ'נדרה". ה-"קול" שמשמיע צבר "פרסאוס", למעשה נשמע לראשונה", הסבירה סוכנות החלל בהודעתה הרשמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בווידאו: נאס"א פרסמה תמונות ראשונות מטלסקופ החלל ג'יימס ווב/נאס"א

והנה הסיבה לקושי: הצלילים האלה נמצאים 57 אוקטבות מתחת לצליל דו באוקטבה האמצעית, מה שהופך את החור השחור לבעל קול עמוק מאוד! כדי להפוך אותם לניתנים לשמיעה על ידי האוזניים שלנו, המדענים העלו את התדירות פי קוודריליון (שזה מיליון מיליארדים). הצליל שנוצר, עדיין נשמע מצמרר.

  • עוד באותו נושא:
  • חור שחור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully