וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה מהיר: אינסטגרם מעתיקה מתחרה שמאיימת עליה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 10:08

מטא מפתחת תכונה חדשה שמעתיקה את BeReal, רשת חברתית שזוכה לפופולריות רבה בקרב דור ה-Z וזינקה למקום הראשון בחנות האפליקציות בארה"ב. ומה מיוחד בה כל כך?

אינסטגרם ו-BeReal. ShutterStock
אינסטגרם ו-BeReal/ShutterStock

לא לוקחת סיכונים מיותרים: מטא ממשיכה בניסיון לחסל את המתחרות, ואמש (שני) חשף מפתח מובייל בשם אלסנדרו פאלוצי, רמזים כי החברה מפתחת פיצ'ר חדש שמעתיק תכונה בולטת של רשת חברתית עולה בארה"ב - BeReal.

הפיצ'ר החדש מכונה "IG Candid Challenges", ובבסיסו פעם ביום, בשעות מתחלפות, המשתמשים מתבקשים לשתף תמונה של מה שהם עושים, ויש להם 2 דקות בלבד. האפליקציה עושה שימוש במצלמה הקדמית והאחורית בו-בזמן, כך שאתם תראו לא רק מה האדם עושה, אלא גם היכן הוא נמצא. מגבלת הזמן מגבילה את היכולת של המשתמש לביים ולערוך תמונות, ולשמור על דברים אותנטיים יותר.

כאמור, מדובר בשיבוט של BeReal, אפליקציה צרפתית שהושקה לראשונה בשנת 2020. הרשת החברתית נשענת מאוד על דור ה-Z בצרפת, עם יותר מ-80% מבסיס משתמשי האייפון שלה בגילי 16-24. עם זאת, בשנה האחרונה צברה BeReal יותר מ-40 מיליון הורדות ברחבי העולם, כאשר בקיץ האחרון היא זינקה למקום הראשון בחנות האפליקציות של אפל בארה"ב.

בשנים האחרונות ספגה מטא (פייסבוק) ביקורת קשה על כך שהיא מנסה לחסל את המתחרות. בדיון שנערך בוועדת המשנה של הקונגרס האמריקני בשנת 2020 נטען כי החברה מזהה מתחרות שעלולות להוות איום עליה, ואז רוכשת אותן, מעתיקה מהן או הורגת אותן.

כמו כן, בחודש שעבר האחיות קים קרדשיאן וקיילי ג'נר העלו לסטוריז שלהן פוסט המקשר לעצומה הקוראת לאינסטגרם להפסיק את השינויים התכופים באלגוריתם שנועדו להילחם בטיקטוק. בהמשך, בעקבות הביקורת, אמר מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי "ניקח צעד אחורה, אבל אני שמח שלקחנו סיכון".

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully