וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לירח: נאס"א תשגר מחר את משימת ארטמיס 1

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 16:14

הפרויקט שיחזיר את סוכנות החלל האמריקנית לירח יוצא לדרך: המשימה היא הראשונה מסדרת משימות כשירות בלתי מאוישות שנועדו לבדוק את מערכת שיגור החללית, לפני שיישאו את נוסעיהן אל הירח

ה-SLS עם האוריון על כן השיגור. רויטרס
ה-SLS עם האוריון על כן השיגור/רויטרס

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, מחר (שני) בשעה 15:33 (שעון ישראל) תשוגר משימת ארטמיס 1 של נאס"א לירח. החללית הלא מאויישת "אוריון" תשוגר כדי לוודא שאין בה תקלות - תבצע סביבו מספר הקפות ותשוב לכדור הארץ.

"ארטמיס" כזכור, היא סדרת משימות חדשה (בדומה ל-"אפולו" ההיסטורית שהביאה בני אדם לירח ב-1969), ששיאה יהיה שוב בהנחתת אנשים על הירח עד שנת 2025 (לפחות בתכנון), הפעם גם מתוך כוונה להפוך את הירח ל-"תחנת ביניים" בדרך למאדים. ארטמיס, בניגוד למשימות המתופעלות על ידי טילי ה-"פלקון" של חברת החלל הפרטית SpaceX, היא משימה המפותחת כולה בתוך נאס"א - וכוללת את רקטת העל SLS (ראשי תיבות של Space Launch System), ואת חללית הנוסעים "אוריון".

ב-"אוריון" לא יהיו בני אדם, אבל החללית כן תישא עמה בובות - "הלגה" הגרמנייה ו"זוהר" הישראלית - שנועדו לבדוק את אפוד הקרינה המיוחד עשוי עופרת של חברת "סטמראד" הישראלית בתמיכת סוכנות החלל הישראלית. השיגור יתבצע באמצעות משגר ה-SLS המוצק הגדול והעוצמתי ביותר שנבנה אי פעם, ומתנשא לגובה של 32 קומות ושורף שש טונות דלק מדי שנייה.

הירח, תצפית כוכבים מטלסקופ במכתש רמון. זיו ריינשטיין
שיאה של המשימה יהיה שוב בהנחתת אנשים על הירח עד שנת 2025/זיו ריינשטיין

אורית פרקש הכהן, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה: "השיגור שיצא מחר לפועל, לירח, הוא עוד גאווה ישראלית. שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית שבמשרדי, סוכנות החלל הגרמנית, ונאס"א האמריקאית, בעקבות החלטת ממשלה שהעליתי לאישור הסכמי ארטמיס. מדובר ביוזמה מאוד שאפתנית, להחזיר את האדם לירח ולמאדים. הדבר הזה הוא עוד פלטפורמה שממשלת ישראל יוצרת להייטק הישראלי כדי לחזק את הכלכלה, את התעשייה, ואת הפיתוחים הטכנולוגים בתקופה בה תעשיית החלל עוברת מפץ אזרחי ומסחרי".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully