וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תקלה באחד ממנועי המשגר - נדחה השיגור של משימת ארטמיס 1 לירח

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 16:15

סוכנות החלל האמריקנית הודיעה על ביטול השיגור של החללית "אוריון". זאת, בשל תקלה טכנית במנוע מספר 3 של המשגר העצום. חלון ההזדמנויות הבא: ביום שישי

כן השיגור של רקטת הירח "ארטמיס 1". AP
כן השיגור של רקטת הירח "ארטמיס 1"/AP

ההיסטוריה תחכה: סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה היום (שני) כי בשל תקלה טכנית במנוע מספר 3 של המשגר (SSL), החללית "אוריון" לא תשוגר היום לירח כחלק ממשימת "ארטמיס 1". אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, חלון ההזדמנויות הבא לשיגור הוא ביום שישי הקרוב, 2 בספטמבר.

"ארטמיס" כזכור, היא סדרת משימות חדשה (בדומה ל-"אפולו" ההיסטורית שהביאה בני אדם לירח ב-1969), ששיאה יהיה שוב בהנחתת אנשים על הירח עד שנת 2025 (לפחות בתכנון), הפעם גם מתוך כוונה להפוך את הירח ל-"תחנת ביניים" בדרך למאדים. התוכנית היא שארטמיס 1 תשגור, תטוס לירח, תציב לוויינים, תקיף את הירח - ותשוב לכדור הארץ.

למעשה מדובר במשימה הראשונה מסדרת משימות כשירות בלתי מאוישות, שנועדו לבדוק את מערכת שיגור החללית. ארטמיס 1, הראשונה שבהן, היא שיאן של סדרת הכנות ובדיקות קפדניות והליך תכנון של למעלה מעשור בסוכנות החלל האמריקאית.

ב-"אוריון" לא יהיו בני אדם, אבל החללית כן תישא עמה בובות - "הלגה" הגרמנייה ו"זוהר" הישראלית - שנועדו לבדוק את אפוד הקרינה המיוחד עשוי עופרת של חברת "סטמראד" הישראלית בתמיכת סוכנות החלל הישראלית. השיגור יתבצע באמצעות משגר ה-SLS המוצק הגדול והעוצמתי ביותר שנבנה אי פעם, ומתנשא לגובה של 32 קומות ושורף שש טונות דלק מדי שנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully