וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת: נאס"א ביטלה את שיגור המשימה ארטמיס 1 שתוכנן להיום

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 18:40

יוסטון, יש לנו בעיה: סוכנות החלל האמריקנית דוחה שוב את שיגור החללית "אוריון". זאת, בשל דליפה במערכת העברת הדלק. לוח זמנים חדש טרם פורסם

כן השיגור של רקטת הירח "ארטמיס 1". AP
כן השיגור של רקטת הירח "ארטמיס 1"/AP

נאס"א הודיעו הערב (שבת) על דחייה בשיגור של משימת ארטמיס 1 לירח שהיה מתוכנן לשעה 21:14 (שעון ישראל), בשל דליפת מימן נוזלי במערכת העברת הדלק.זו הפעם השנייה השבוע שנדחה השיגור - לאחר שביום שני אותרה תקלה במנוע השלישי של המשגר (SSL).

המטרה היא לשגר את החללית הלא מאויישת "אוריון" כדי לוודא שאין בה תקלות. לאחר מכן, היא תבצע סביב הירח מספר הקפות ותשוב לכדור הארץ. ארטמיס" היא סדרת משימות חדשה (בדומה ל-"אפולו" ההיסטורית שהביאה בני אדם לירח ב-1969), ששיאה יהיה שוב בהנחתת אנשים על הירח עד שנת 2025 (לפחות בתכנון), הפעם גם מתוך כוונה להפוך את הירח ל-"תחנת ביניים" בדרך למאדים.

כאמור, ב-"אוריון" לא יהיו בני אדם, אבל החללית כן תישא עמה בובות - "הלגה" הגרמנייה ו"זוהר" הישראלית - שנועדו לבדוק את אפוד הקרינה המיוחד עשוי עופרת של חברת "סטמראד" הישראלית בתמיכת סוכנות החלל הישראלית.

ארטמיס, בניגוד למשימות המתופעלות על ידי טילי ה-"פלקון" של חברת החלל הפרטית SpaceX, היא משימה המפותחת כולה בתוך נאס"א - וכוללת את רקטת העל SLS, ואת חללית הנוסעים "אוריון".

  • עוד באותו נושא:
  • ארטמיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully