וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרואיד ענק בגודל של מגדל שלום עלול להתנפץ החודש לתוך מסלול כדור הארץ

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 11:14

סלע החלל הענק, שגודלו מוערך בכ-160 מטרים, עלול להתרסק למסלול כדור הארץ תוך שבועיים בלבד - ולא ידוע היכן בדיוק יפגע. יחד עם זאת - ההערכה הרווחת היא שכוח הכבידה של כדור הארץ לא ימשוך אותו אלינו והוא יחלוף בשלום

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אסטרואיד מסיבי שגודלו ככל הנראה בערך כמו זה של מגדל שלום בתל אביב עומד לחדור אל תוך המסלול של כדור הארץ בעוד פחות משבועיים - וסוכנויות החלל השונות עוקבות אחריו בדריכות. סלע החלל שנקרא RW 2008 מתקרב למסלול של כדור הארץ פעם בשלוש או ארבע שנים, אבל הפעם הוא עומד להיות קרוב יותר מאי פעם - ובדיילי סטאר דווח שנראה שהוא עומד להתרסק לתוך המסלול שלנו ממש בקרוב - ב-13 בספטמבר בשעה 1:50 לפנות בוקר, במהירות של כ-10 קילומטרים בשנייה.

הוא צפוי להיות במרחק של כ-6.7 מיליון קילומטרים מכדור הארץ, שזה אולי נשמע רחוק אבל במונחי חלל זה די קרוב וזה מרחק קרוב מספיק כדי להימשך פנימה על ידי כוח המשיכה של כדור הארץ. עדיין לא ברור היכן הוא עלול לננחות אם הוא יפגע בכדור הארץ, אבל הוא קרוב מספיק כדי להציב אותו ברשימת המעקב של נאס"א, אם כי הוא עוד לא מוגדר כבעל סכנה פוטנציאלית.

אסטרואיד חולף ליד כדור הארץ. Giphy
אסטרואיד חולף ליד כדור הארץ/Giphy

המומחים ב-The Sky הסבירו: "האסטרואיד 2008 RW מוכר לנו מאז ה-2 בספטמבר 2008. העצם הקרוב לכדור הארץ הזה שייך לקבוצת אסטרואידי אפולו (השם שניתן לסלעי חלל החוצים את מסלול כדור הארץ) והוא עושה סיבוב אחד סביב השמש ב-1023 ימים. בשלב זה, האסטרואיד מתרחק מהשמש למרחק מרבי של 456 מיליון קילומטרים ומתקרב אליה במרחק מינימלי של 139 מיליון קילומטרים. המרחק של האסטרואיד 2008 RW מכדור הארץ כיום הוא 51.63 מיליון קילומטרים, שזה שווה ערך ל-0.35 יחידות אסטרונומיות. לאור לוקח שתי דקות ו-52 שניות לנסוע מהאסטרואיד 2008 RW ולהגיע אלינו".

גודלו המדויק של האסטרואיד אינו ברור, אך הוא נע בין כ-73 מטרים ל-164 מטרים ואם אכן יפגע בכדור הארץ הוא עלול לגרום לנזק רב, אולם חשוב לדעת שאסטרואידים רבים עוברים בדרך כלל במסלולים קרובים הרבה יותר מזה אלינו מבלי ליפול לכוח הכבידה של כדור הארץ. בעוד שאסטרואידים קטנים פוגעים בכדור הארץ על בסיס קבוע, האחרון בגודל של בניין קטן חלף מעל רוסיה בשנת 2013 והיה אמור להתרסק על כדור הארץ, אך התפורר רק 20 ק"מ מעל פני הקרקע, יצר גלי הלם שניפצו חלונות וגרמו לפציעות של מאות אנשים. אסטרואיד טונגוסקה - שהיה בגודל של כ -40 מטרים ופגע בסיביר בשנת 1908 - עלול היה להרוס עיר שלמה או ליצור צונאמי לו היה נופל במקום אחר על פני הכוכב. אסטרואידים גדולים מזה עלולים לגרום לקטסטרופה אזורית ואף עולמית.

בסוכנות החלל הישראלית מזכירים שהחלל הוא מקום גדול מאוד, והסיכוי שאסטרואיד יפגע ישירות בכדור הארץ הוא כמעט אפסי. החשש העיקרי הוא שאסטרואיד יתקרב לכדור הארץ מספיק כדי להיכנס ל"חור המנעול הכבידתי" שלו, בערך במרחק 30,000 ק"מ מפני השטח. במרחק כזה, כוח הכבידה של הארץ ילכוד את הגוף ויוביל להתנגשות ודאית.

אסטרונומים עוקבים כיום אחר כמעט 2,000 אסטרואידים, כוכבי שביט ואובייקטים אחרים המאיימים על כדור הארץ שלנו. למזלנו, לא ראינו אסטרואיד בקנה מידה אפוקליפטי מאז סלע החלל שחיסל את הדינוזאורים לפני 66 מיליון שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully