וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב זה קורה? האקרים טוענים: "פרצנו למערכות חברת מטח"

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 11:13

קבוצת האקרים אנונימית טוענת כי הצליחה לחדור למערכות המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) - והחלה להדליף מידע אישי. החשש: בידי התוקפים מאות קבצים ונתונים הכוללים מידע על כ-4 מיליון ישראלים. מטח בתגובה: "התגלו אינדיקציות לאירוע סייבר אשר מטופל ונבחנות השלכותיו"

סייבר. ShutterStock
סייבר/ShutterStock

קבוצת האקרים לא מוכרת שפועלת תחת השם "הגנב הנדיב", פרסמה הלילה (ראשון) הודעה בעמוד טלגרם והודיעה כי הצליחה לפרוץ למערכות CET (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) - ומציעה את המידע למכירה. על פי קבוצת התקיפה, ישנם מאות קבצים ונתונים הכוללים מידע על כ-4 מיליון ישראלים (בהם מורים ותלמידים). וכדי להוכיח את אמינותם פרסמו שבריר מהמידע בידם - קבצים על כ-200 תלמידים לכאורה הכוללים ציוני בגרות, מספרי טלפון וכתובות.

ממטח נמסר בתגובה: "כחלק מההכנות שביצע מטח לקראת פתיחת שנה"ל, נבדקו גם המערכות הטכנולוגיות ואתרי הלמידה. במסגרת זו התגלו אינדיקציות לאירוע סייבר אשר מטופל ונבחנות השלכותיו גם בשעות אלו, בשיתוף מערך הסייבר הלאומי ובעדכון משרד החינוך. יודגש כי בשלב זה המערכות עובדות כתקנן ואין אימות לדלף של מידע רגיש. אנו משקיעים את המשאבים הנדרשים ומבצעים את כל הבדיקות והפעולות בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים. נציין כי הרשת רוויה בדיסאינפורמציה ופייק ניוז לאור הרצון לעמיק את שיבוש הלימודים".

הקבוצה התייחסה בערוץ הטלגרם, בעברית משובשת במיוחד, למערכת הבחירות הנוכחית ותקפה את הממשלה: "האנשים המלוכלכים האלה שהתיישבו בממשלה ורומסים את הזכויות של כל אחד ואחת מאיתנו, אילצו אותנו לקחת מהם את הזכויות שלנו בכל מחיר ובכל אמצעי", נכתב. "בתקופה הזו פגעתם מאוד במורים, מה חושבים אם עכשיו אנחנו נטריד אתכם? להתחיל לקחת את הזכויות שלנו פרצנו למרכז הטכנולוגי-חינוכי הגדול ביותר בארץ".

"כפי שראינו במערכות הבחירות הקודמות, גם הפעם קבוצות תקיפה שונות פועלות בישראל ומנסות להביא לפגיעה מורלית ערעור המערכת השלטונית. מההתבטאויות נראה כי לא מדובר בקבוצה ישראלית, אלא בקבוצה שמטרתה פגיעה בקהל הישראלי", אומרת מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדת קהילת בטוחים אונליין בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה.

"זיהוי ידיעות פייק הופך להיות כישור חיים הכרחי במאה ה-21. מומלץ לבחון כל הודעה שמתקבלת בעיניים ביקורתיות. לבחון מי כתב את ההודעה, האם זה מקור מוכר ואמין, האם ההודעה הגיונית", הוסיפה ברוקס-קמפלר.

"במהלך הסופש נראה שקבוצת האקרים פרצה לאתר Cet, בסרטונים שמפרסמת הקבוצה ניתן לראות שהקבוצה השיגה גישה מלאה לכלל מערכות הניהול ולמאגרי הנתונים של האתר", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, אומר בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "המידע כרגע מוצע למכירה במספר פורומים למרבה במחיר. הקבוצה מנסה לרמוז לממשלה לקנות את הדליפה בעצמה ובכך למנוע את דליפת הפרטים לגורמים לא רצויים, קשה לי להאמין שאפשר לקחת את המילה שלהם כהבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully