וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ: החשבון של PornHub הוסר מאינסטגרם

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 12:28

החשבון של אתר הפורנו הפופולרי הוסר מאינסטגרם, בנסיבות לא ברורות - ועל רקע לחץ מצד פעילה נוצרית אוונגלית, הטוענת כי PornHub מקדמים אונס, פגיעה בילדים וסחר בבני אדם

פורנהאב. GettyImages
פורנהאב/GettyImages

החשבון של אתר הפורנוגרפיה PornHub הוסר מאינסטגרם. החשבון, שהיה בעל 13 מיליון עוקבים ו-6,200 פוסטים, לא פרסם תכנים פורנוגרפיים כשלעצמם, אך כן עסק בעיקר בקידום של תכנים שכאלה המצויים באתר. נסיבות ההסרה אינן ברורות ולא ברור אם מטא (פייסבוק), חברת האם של אינסטגרם אחראית למהלך. ברם, לילה מיקלווייט, פעילה נגד האתר, טוענת כי החשבון הוסר בשל "הפרת תנאי הקהילה". הטענה הזו לא אומתה בידי מטא.

מיקלווייט עומדת מאחורי הקמפיין TraffickingHun הקורא לסגור את PornHub ולהעמיד את מנהליו לדין, על סיוע והשגת רווח כספי מאונס, פגיעה בילדים וסחר בבני אדם למטרות מין. מבקריה של מיקלווייט מציינים יחד עם זאת את קשריה לקבוצות נוצריות אוונגליות שמרניות, התומכות בחיסול כליל של תעשיית הפורנוגרפיה.

פורנהאב. ShutterStock
לא ברור אם מטא (פייסבוק), חברת האם של אינסטגרם אחראית למהלך/ShutterStock

מנגד, הטענות נגד PornHub בשנים האחרונות, טוענות כי האתר סייע להפצת תכנים של פגיעה בקטינים, מה שהוביל להתפטרות המנכ"ל הקודם. ב-2020, חברות האשראי ויזה ומאסטרקארד חדלו מלעבד עסקאות חיוב לאתר, בשל "תוכן בלתי חוקי", לצד תביעות שהוגשו נגד גופי האשראי בנושא. בתגובה לביקורת, הסירו ב-PornHub את כל התוכן ממשתמשים בלתי מזוהים, וביטלו את אפשרות ההורדה לסרטונים.

אחת התובעות נגד מיינדגיק, חברת האם של PornHub שבה נזכרת גם חברת ויזה כנתבעת, היא סרנה פלטס, שבעקבות לחץ ממי בן הזוג שלה ובהיותה בת 13, צילמה סרטון פורנוגרפי, ושלטענתה הועלה ללא רשותה או ידיעתה ל-PornHub. פלטס היא אחת מתריסר תובעים שהעלו טענות על ניצול ועשיית עושר מפורנוגרפיית ילדים, אונס, סחר בבני אדם ושימוש בתוכן גנוב כלפי PornHub.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

PornHub הגיבו בעבר כי יש להם "אפס סובלנות כלפי תוכן בלתי חוקי בפלטפורמה, והצבנו חסמים בפלטפורמת תוכן המשתמשים. כל טענה כי מיינדגיק לא מטפלת בתוכן בלתי חוקי ברצינות, היא שגויה". עוד הוסיפה החברה כי היא איננה מאפשרת למי שלא אומת באמצעות תעודה מזהה רשמית להעלות סרטונים, ואף הכניסה לשימוש כלי פיקוח וניטור.
חברת מטא לא השיבה לפניות לתגובה מצד "וארייטי" ו-TheVerge.

  • עוד באותו נושא:
  • פורנהאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully