וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: פייסבוק רוצה שתשלמו על וואטסאפ ואינסטגרם

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 0:51

ענקית המדיה החברתית אישרה כי חטיבה חדשה שהוקמה לאחרונה תפתח פיצ'רים בתשלום לפלטפורמות שבבעלותה. עם זאת, גם אם תשלמו תמשיכו לראות פרסומות

מטא. ShutterStock
מטא/ShutterStock

יש טרנד, אז גם מטא מצטרפת אליו: ממסמך פנימי שנשלח לעובדי מטא (פייסבוק) והגיע לידי אתר The Verge עולה כי החברה מקימה בימים אלה חטיבת "חוויות מוניטיזציה חדשות" (New Monetization Experiences), שתפקידה יהיה לפתח פיצ'רים חדשים בתשלום לפלטפורמות שבבעלות החברה - וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר.

בראיון ל-The Verge, סמנכ"ל המונטיזציה של מטא המפקח על הקבוצה, ג'ון היגמן, אמר שהחברה עדיין מחויבת להרחיב את עסקי המודעות שלה, וכי אין לה שום כוונה להציע למשתמשים משלמים לא לראות פרסומות. "אני חושב שאנחנו כן רואים הזדמנויות לבנות סוגים חדשים של מוצרים, תכונות וחוויות שאנשים יהיו מוכנים לשלם עבורם ויתרגשו לשלם עבורם".

"ברור שאנחנו שמים לב למה שקורה בתעשייה", הוסיף היגמן. "אני חושב שיש מספר חברות שעשו דברים מעניינים בתחום הזה, שאני מקווה שנוכל ללמוד מהן ולחקות אותם לאורך זמן". למעשה, המודל העסקי של מטא מאז ומתמיד התבסס על מכירת פרסומות בפלטפורמה, ולמרות שיש כמה פיצ'רים בתשלום הם לא בלטו במיוחד.

מאז נרכשה וואטסאפ על ידי פייסבוק אי שם בשנת 2014, אנו ממתינים בציפיה כדי לראות כיצד החברה תמנף את 2 מיליארד המשתמשים העושים בה שימוש בחינם לשם הגדלת רווחיה. ברם, בשנים האחרונות גברה - בעיקר מול הרשת החברתית הסינית טיקטוק - וההכנסות נחתכו. כעת, הרעיון הוא להגדיל את ההכנסות באמצעות פיצ'רים נוספים בתשלום, בדומה למודל של אפליקציית המסרים טלגרם.

בחודש פברואר האחרון דיווחה מטא, לראשונה זה 18 שנה, כי איבדה חצי מיליון משתמשים יומיים בשלושת החודשים האחרונים של 2021. בתגובה צנחה מנייתה ביותר מ־25%, ושווי החברה נחתך בכ־240 מיליארד דולר - ההפסד הגדול ביותר ביום אחד בשוק המניות האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully