וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההכרזה של אפל: לא תוכלו לקנות אייפון בארה"ב. בינתיים

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 22:04

אפל עומדת למכור בארצות הברית מכשירי אייפון 14 עם כרטיס SIM וירטואלי בלבד (eSIM) וללא מגירה לכרטיס SIM פיזי. איך זה ישפיע על הרוכשים מישראל?

אייפון 14 פרו. אפל,
אייפון 14 פרו/אפל

בין שאר ההכרזות של אפל אמש (רביעי) ובראשן האייפון 14, חמקה לה הכרזה חשובה למדי: מכשירי אייפון 14 בארצות הברית, על פניו, ימכרו יותר ללא מגירה לכרטיס SIM, אלא יגיעו עם eSIM, כרטיס ה-SIM הווירטואלי בלבד. לכאורה זה נשמע עניין טכני, אבל יש לו משמעות עצומה לגבי תעשיית הסלולר בעולם הכולו.

אפל, במיוחד בשנים שעברו, אף פעם לא נרתעה מלהתוות דרך ולקבוע כיוונים טכנולוגיים רצויים: מהסרת כונן הדיסקטים, ולאחריו כונן ה-CD-ROM במחשבי המק, דרך ההצהרה של סטיב ג'ובס שהוא רוצה להרוג את פלאש ולכן מפסיק לתמוך בו (מלחמה שבו ג'ובס ניצח) ועוד דוגמאות. הפעם אפל עושה את זה לכרטיס ה-SIM הפיזי, ומתווה גם כאן דרך - כרטיסי SIM פיזיים מפלסטיק שעליהם שבב, הם נחלת העבר, ה-eSIM הוא העתיד.

עוד עדכוני טכנולוגיה - עכשיו באינסטגרם

ל-eSIM, על פניו, יש הרבה יתרונות: הוא מקל על מעבר בין ספקית אחת לאחרת (לא צריך לחכות לכרטיס חדש בדואר, פשוט סורקים קוד QR והמכשיר עובר לרשת החדשה), הוא מאפשר גלישה ונדידת שירות זולה בחו"ל (משהו שהספקיות מאוד חוששות ממנו, לאור הרווחיות האדירה של חבילות חו"ל), וכמובן - הוא פחות מזהם, לא צריך לשנע כרטיסי פלסטיק קטנים ממקום למקום, והוא חוסך מקום פיזי יקר בגוף המכשיר, שאפשר להשתמש בו לצרכים אחרים.

כרטיס SIM. ShutterStock
המטרה של אפל - לחסל את כרטיס ה-SIM/ShutterStock

לאור ההכרזה, החלו לעלות בקרב צרכנים חששות שמא מכשירי אייפון 14 שיירכשו בארצות הברית, לא יוכלו לפעול במדינות אחרות, לאור היעדר תמיכת מפעילות סלולר מקומיות ב-eSIM. החשש הזה כשלעצמו הוא לא בלתי מבוסס.

נציין שמצב שוק ה-eSIM בישראל לא מזהיר. המפעילות אמנם נערכות לעידן הזה, אבל מתקשות או לא רוצות לוותר על כרטיס ה-SIM, בדיוק מהסיבות שמנינו: המעבר ל-eSIM יקל על הצרכנים לעבור בזריזות ממפעילה אחת לאחרת (משהו שהמפעילות לא מעוניינות) ויפגע קשות באחד ממנועי הרווח העיקריים שלהן מאז רפורמת הסלולר של כחלון - חבילות גלישה בחו"ל, שעליהן המפעילות גוזרות רווחים נאים מאוד. המפעילות הגדולות בישראל, רובן ככולן, עדיין לא תומכות כלל ב-eSIM, למרות שהן נערכות לעשות כך בחודשים הקרובים. יוצאות הדופן בעניין הזה הן הוט מובייל, פרטנר ופלאפון, שתומכות ב-eSIM, אבל כרגע רק בשעונים.

אז מה יעשו רוכשי אייפון 14 בארצות הברית? ראשית, שמענו טענה כי בחנויות אפל בארצות הברית, מתוך הבנה שתיירים רוכשים בהן גם, ימכרו גם אייפונים עם מגירות SIM מסורתי, טענה שטרם אפשר לאמת. אייפון 14 נטול מגירת SIM כלל יימכר רק אצל המפעילות האמריקאיות, שכבר תומכות ב-eSIM, כך שלכאורה, הבעיה לא קיימת. קיימת גם האפשרות לרכוש חבילת גלישה בישראל מחברות eSIM גלובליות דוגמת Airalo או Airsim, אבל זה פיתרון לא כל כך מעשי למשתמש קבוע.
לכן, התשובה הגסה תהיה - עד שייכנסו שירותי eSIM באופן יותר נרחב לישראל, הקפידו לקנות אייפון 14 שעדיין כולל מגירת SIM, אחרת לא תוכלו להשתמש בו בישראל. באירופה אגב (וגם בישראל), עדיין ימכרו מכשירים עם מגירות SIM, על אף שהמחירים של אייפון 14 באירופה יקרים מאוד, ומגיעים קרוב ל-2,000 יורו למכשיר מהסדרות העיליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סדרת אייפון 14. רויטרס
עד שייכנסו שירותי eSIM באופן יותר נרחב לישראל, הקפידו לקנות אייפון 14 שעדיין כולל מגירת SIM/רויטרס

מחברת HOT Mobile נמסר: "חברת HOT mobile הובילה את מהפכת ה-eSIM בשעונים חכמים, ומאפשרת ללקוחות המחזיקים בשעוני Apple Watch ו-Samsung Watch תומכים ליהנות, כבר היום, משירות eSIM.

בתוך כך, HOT mobile תמשיך להוביל את מהפכת ה-eSIM בישראל". ממפעילות אחרות לא נמסרה תגובה רשמית לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully