וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לישראל: הצטרפנו לרכב של גוגל Street View ברחובות תל אביב

17.9.2022 / 17:00

ירושלים, תל אביב, אשדוד ואפילו אילת: קיבלנו מבט מקרוב לניידת גוגל Street View שחזרה לצלם את רחובות הערים בישראל - ובדקנו עד כמה זה מסובך, טכנולוגית. איפה עוד היא צפויה לבקר? הנה הרשימה המלאה

בווידאו: גוגל Street View בישראל/ינון בן שושן

אחרי יותר מ-5 שנים - גוגל חזרה לצלם את ישראל: בחודש יולי האחרון חזרה ניידת Street View של ענקית הטכנולוגיה לצלם את רחובות הערים הגדולות בארץ ב-360 מעלות (תלת מימד). מאז הושק השירות ב-2007, הוא כולל יותר מ-220 מיליארד תמונות מ-100 מדינות ואזורים ברחבי העולם.

Street View, שהושק בישראל ב-2012, הוא כלי מפות של גוגל שמציג באופן וירטואלי את הסביבה שלנו, כך שניתן לנווט ברחבי העיר באופן טבעי וחזותי דרך תמונות פנורמיות שצולמו ב-360 מעלות בגובה הרחוב, כאילו אתם ממש נמצאים בו.

ב-2013 נוסף עדכון משמעותי עם מאות ערים וישובים ברחבי הארץ, מאילת ועד צפת. מאז, המכונית של Street View ביקרה בישראל עוד מספר פעמים בין השנים 2015 ו-2018 ועדכנה אזורים מרכזיים יותר ברחבי הארץ. בגוגל מציינים כי עבודות הצילום יימשכו מספר חודשים, ולאחר מכן, הצילומים המעודכנים יתווספו לשירות.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה וחלל לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

מרץ 2015: גם קניון TLV (גינדי) בתל אביב עוד לא היה קיים. צילום מסך,
מרץ 2015: גם קניון TLV (גינדי) בתל אביב עוד לא היה קיים/צילום מסך
טיילת תל אביב, אוקטובר 2011. צילום מסך,
טיילת תל אביב, אוקטובר 2011/צילום מסך
כיכר דיזנגוף, מרץ 2015. צילום מסך,
כיכר דיזנגוף, מרץ 2015. מבחינים בהבדל?/צילום מסך

הערים בהן המכונית צפויה לבקר בחודשים הקרובים: אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, דימונה, חדרה, חיפה, ירושלים, כרמיאל, קטורה, נהריה, נתניה, נוף הגליל, עפולה, ערד, פארן, ראשון לציון, צפת, תל אביב-יפו וטבריה. בנוסף, יתכן כי יצולמו גם ערים סמוכות ודרכים המובילות אליהן.

"העולם שלנו כל הזמן משתנה, עסקים מתחלפים, גשרים נבנים, וחשוב לנו לשמור על מפות גוגל כמה שיותר מעודכנות ושימושיות לטובת כולם", אומר אלירן לוי, דובר גוגל ישראל. "לכן, מדי כמה שנים אנחנו מעדכנים את התמונות של Street View. החל מסוף יולי ולעוד כמה חודשים קדימה, מכונית ה-Street View שלנו תסע בישראל לאורכה ולרוחבה".

"המצלמה של מכוניות ה-Street View מצלמת תמונות פנורמיות מאוד איכותיות ב-360 מעלות ובעזרת קרני לייזר מיוחדות מייצרת גם מודל תלת מימד של הרחובות שלנו. לאחר מכן, הצוותים שלנו 'תופרים' את התמונות כך שתיווצר המשכיות טבעית ומדויקת כשהולכים במרכאות ברחובות עם Street View. בשביל לשמור על הפרטיות של אנשים, פיתחנו טכנולוגיה שיודעת לזהות ולטשטש פנים ולוחיות רישוי", מוסיף לוי.

קו האופק של תל אביב, אוקטובר 2015. צילום מסך,
קו האופק של תל אביב, אוקטובר 2015/צילום מסך
מגדל עזריאלי שרונה ב-2015: תהליכי בנייה ראשוניים במיוחד. צילום מסך,
מגדל עזריאלי שרונה ב-2015: תהליכי בנייה ראשוניים במיוחד/צילום מסך
תחנת הרכבת ע"ש יצחק נבון בתהליך בנייה: התחנה המרכזית בירושלים, יולי 2015. צילום מסך,
תחנת הרכבת ע"ש יצחק נבון בתהליך בנייה: התחנה המרכזית בירושלים, יולי 2015/צילום מסך
אזור קניון מלחה ואצטדיון בירושלים, אוקטובר ב-2011: ללא מחלפים, ללא מנהרות וללא כבישים חדשים. צילום מסך,
אזור קניון מלחה ואצטדיון בירושלים, אוקטובר ב-2011: ללא מחלפים, ללא מנהרות וללא כבישים חדשים/צילום מסך

איך זה עובד?

המצלמה, בה גוגל משתמשים משנת 2014 ועד היום, כוללת 7 מצלמות שמצלמות תמונות ב-360 מעלות (צילום תלת מימד), כל מצלמה עם סנסור של 20 מגה פיקסל, ככה שהתמונות שמתקבלות יכולות להגיע לאיכות של 140 מגה פיקסל (המצלמה הראשונה שהשתמשנו בה צילמה באיכות של 5 מגה פיקסל). המצלמה שולחת 32 קרני לידאר (טכנולוגיית מדידת מרחק על ידי הארת המטרה בקרן לייזר, ומדידת הזמן שלוקח לקרן האור לחזור למקלט). לצד המצלמה המרכזית, יש שתי מצלמות שמצלמות באיכות HD.

המכונית של גוגל Street View. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כל מצלמה עם סנסור של 20 מגה פיקסל: המכונית החדשה של גוגל Street View/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

קדמו למצלמה הזאת חמש מצלמות שונות שאחת מהן שקלה 250 קילו (כמו נמר מבוגר). וכל מצלמה שהגיעה לאחר מכן היתה קטנה יותר ומשוכללת יותר מהקודמת וכמובן סיפקה למשתמש ויזואליה באיכות משופרת. באירוע ה-I/O האחרון גוגל הודיעה שהחל מהשנה הבאה היא תתחיל להשתמש במצלמה עוד יותר משוכללת, שתשקול רק 7 קילו ויהיה ניתן לחבר אותה לכל מכונית עם גג ולהפעיל אותה מטלפון נייד ללא צורך במערכות מורכבות.

למעשה התמונות המוצגות ב-Street View לא משודרות למפה בזמן אמת ולפני שהן מועלות לשירות הן עוברות תהליך של טשטוש כדי להסתיר את הפנים של האנשים ושל לוחיות הרישוי של כלי הרכב הנראים בהן. "בשביל לשמור על הפרטיות של אנשים פיתחנו טכנולוגיה שיודעת לזהות ולטשטש פנים ולוחיות רישוי. במידה ואתם נתקלים בבעיה, תוכלו לדווח עליה וצוותים שלנו יטפלו בזה. בנוסף, אנחנו מצלמים רק ברחובות ציבוריים ואם מדובר במקומות בבעלות פרטית, רק עם אישור מראש", מדגיש אלירן לוי, דובר גוגל ישראל.

המכונית של גוגל Street View ב-2010. GettyImages
קדמו למצלמה החדשה חמש מצלמות שונות שאחת מהן שקלה 250 קילו. המכונית של גוגל Street View ב-2010/GettyImages

"התקדמנו מאוד מבחינת טכנולוגית מאז 2007. המצלמה הראשונה שלנו שקלה 250 קילו וצילמה באיכות של 5 מגה פיקסל היום המצלמה שאנחנו משתמשים פה שוקלת חלקיק מזה ומצלמת באיכות של 120 מגה פיקסל. זה עוזר לכולנו לראות את העולם טוב יותר ומקל עלינו את המלאכה", אומרים בגוגל.

כמו כן, כדי לצלם נדרשים ארבעה תנאים חשובים:

  • מיקום השמש: השמש צריכה להיות מספיק גבוהה בשביל שצל לא יסתיר בניינים.
  • מזג אוויר: שלג, ערפל או גשם יכולים לגרום לדחייה של נסיעות או לקבל תמונות מטושטשות
  • אימפקט: גוגל מתעדפת איזורים שמשתנים לעיתים תכופות ושהרבה אנשים מבקרים בהם
  • בטיחות: בחברה מייחסים לבטיחות בחשיבות רבה ומדגישים כי הם פועלים בהתאם לכל דרישות החוק בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully