וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמות מעניקת השראה": הרשת מבכה את מותה של המלכה אליזבת' השניה

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 23:39

מג'יימס דייסון ועד בון ג'ובי ויוקו אונו: הרשת מתאבלת על מותה של המלכה אליזבת' השניה שהלכה לעולמה אחרי שלטון ארוך שנים. האתר המלכותי הורד מהרשת לצורך עדכונים

עם היוודע דבר מותה של המלכה אליזבת' השניה, מלכת אנגליה מזה 70 שנה וסיומו של השלטון המונרכי הארוך ביותר בהיסטוריה המודרנית, הוצפה כמובן הרשת בתגובות. ראשית, כמובן, שער האתר הרשמי של משפחת המלוכה, royal.uk, נצבע שחור עם תמונתה של אליזבת' בטקס הכתרתה, ושנות חייה (1926-2022) והודעה שקטה כי "המלכה נפטרה בשלווה בטירת בלמורל אחר הצהריים. המלך ורעייתו המלכה ישארו בבלמורל הערב ויחזרו ללונדון מחר. יום חמישי, 8 ספטמבר, 2022".

עוד מציינים באתר המלכותי כי הוא איננו זמין כרגע, לצורך "שינויים מתבקשים". הניחוש שלנו? כרגע מעדכנים את כל הדפים שהוכנו מראש על המלך החדש צ'ארלס, וככל הנראה גם מכינים הספד למלכה שזה עתה הלכה לעולמה.

בטוויטר, המקום המושחז ביותר ברשת, אמנם העלו כמה הערות מרושעות משהו על האופן שבו הנסיכה דיאנה המנוחה ממתינה לחמותה בעולם הבא, אבל גם מחוות יפות כמו המוניות השחורות שמילאו את השדרה המובילה לארמון באקינגהאם בלונדון, במחווה שקטה למלכה שנפטרה:

הגיימר הבריטי ג'וליאן העלה ארבע תמונות של אליזבת' לאורך חייה, באותה הפוזה המופיעה על המטבעות המלכותיים, מצעירותה ועד זקנתה (אגב, כעת המטבעות, באופן מסורתי, יוחלפו עם דיוקנו של צ'ארלס, שיפנה שמאלה במקום ימינה, מן מסורת החלפות משונה שהתקבעה בממלכה לאורך מאות שנים - שכל מלך או מלכה בדיוקנם על המטבעות פונים לכיוון המנוגד לזה של קודמם בתפקיד)

זמר הרוק ג'ון בון ג'ובי העלה תמונה ממפגש שלו עם המלכה, וכתב בפשטות: "המלכה אליזבת' הייתה הדוגמא האולטימטיבית של שירות וחבה...היום הוא יום עצוב".

גם יוקו אונו, אלמנתו של ג'ון לנון כתבה: "ברצוננו לשלוח רגשי השתתפות עמוקים למשפחה המלכותית בעקבות פטירתה של המלכה אליזבת' השניה ; אישה חזקה ועוצמתית, ששלטונה בן שבעים השנים אופיין ביושרה, כבוד, חן וחמלה. אוהבים, יוקו ושון אונו לנון".

החשבון Prequel Memes, הקשור לעולם מלחמת הכוכבים, העלה תמונה של איאן מק'גרגור כאובי וואן קאנובי, ובתוספת הכיתוב: "שלום, חברה וותיקה, מי יתן והכוח יהיה עמך".

גם מנהיגים מעולם הטכנולוגיה מיהרו להביע את תנחומיהם על מות המלכה. מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי (ההודי במקור, מדינת חבר העמים הבריטי), כתב: "שולח את תנחומיי העמוקים לעם הבריטי ולמתאבלים ברחבי העולם על מותה של המלכה אליזבת' השניה. מנהיגותה האיתנה ושירותה הציבורי היו קבוע בחיינו. היא תחסר".

ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, יושב ראש ומנכ"ל החברה בעבר, היה מאופק יותר. הוא שיתף את הודעת ה-BBC על מות המלכה, וכתב: "לכבוד היה לי לפגוש את הוד מעלתה המלכה אליזבת', ואני מצטער מאוד לשמוע על מותה. תנחומיי העמוקים למשפחה המלכותית ולעם הבריטי"

טים קוק, היה מתפייט יותר משני עמיתיו, העלה תמונת דיוקן גדולה של המלכה אליזבת' בצעירותה, וכתב: "אין דבר נאצל יותר מאשר להקדיש את חייך לשירות אחרים. אנו עומדים עם אזרחי הממלכה המאוחדת וחבר העמים הבריטי, בתחושת כבוד לחייה ולמסירות לתפקיד של הוד מעלתה המלכה אליזבת' השניה. שתנוח בשלום על משכבה".

ולסיום, בחשבון הרשמי של חברת דייסון הבריטית, הופיעה הודעת ניחומים של הממציא והמהנדס הבריטי סר ג'יימס דייסון, מייסד החברה: "אני שולח את תנחומיי העמוקים ביותר למשפחה המלכותית. המלכה הייתה דמות מעניקת השראה של מדינתנו ושל חבר העמים הבריטי. הוד מעלתה הייתה תומכת גדולה של (מלאכות) העיצוב וההנדסה", שאף חתם בתאריו המלאים: סר ג'יימס דייסון - אביר מסדר ההצטיינות, אביר-מפקד של האימפריה הבריטית, עמית החברה המלכותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully