וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iOS 16 זמינה להורדה - אלו החידושים

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 11:45

ענקית הטכנולוגיה השיקה באופן רשמי את גרסת מערכת ההפעלה החדשה שלה לאייפונים, שכוללת כמה פיצ'רים חדשים, בדגש על מסך נעילה שעוצב מחדש. הנה כל מה שצריך לדע

אייפונים עם iOS 16. GettyImages
אייפונים עם iOS 16/GettyImages

באירוע ההכרזה בשבוע הבא הודיעה אפל אפל כי עדכון iOS 16 תהיה זמינה להורדה באופן רשמי החל מהערב (שני) בשעות הערב (שׁעון ישראל). העדכון יהיה זמין לבעלי אייפון מסדרת 8 ומעלה, כולל גרסת אייפון SE דור שני. אז מה חדש במערכת ההפעלה החדשה? עשינו לכם סדר.

קודם כל, איך מעדכנים?

הסיכוי שמשהו ישתבש נמוך מאוד עד לא קיים, אבל מוטב להיות תמיד מוכנים ולוודא תחילה כי כל המידע שלכם מגובה ב-iCloud (שירות האחסון בענן של אפל). כל שעליכם לעשות הוא להכנס לאפליקציית ההגדרות (Settings), ללחוץ על "כללי" (General), לאחר מכן להקיש על "עדכוני תוכנה" (Software Update) ולאשר את הורדת העדכון החדש.

את ההורדה (שעשויה לקחת דקות ארוכות) מומלץ לעשות כשאתם מחוברים לרשת WiFi יציבה. אם אתם ערוכים, לחצו על "התקן" (Install). לאחר מכן האייפון יבצע אתחול מחדש (כיבוי והדלקה) ובסיום תדרשו להקליד את הסיסמה למכשיר באופן ידני.

iOS 16. אפל,
מסך נעילה חדש. iOS 16/אפל

מה חדש?

החידוש המרכזי במערכת ההפעלה הוא מסך הנעילה: "ב-iOS 16, אנו מביאים את העדכון הגדול ביותר אי פעם למסך הנעילה", אמר קרייג פדריגי, ראש מחלקת תוכנה באפל באירוע ההכרזה של אפל בחודש יוני האחרון. למעשה, לראשונה, החברה הפכה את מסך הנעילה לאינטראקטיבי הרבה יותר.

בעדכון החדש ניתן יהיה לשנות את הפונט והצבעים של השעון, להוסיף אפקט לתמונות הרקע, ולהוסיף ווידג'טים שנמצאים בשימוש תדיר. פיצ'ר חדש נוסף שהציגה אפל הוא "Live Activities" - תכונה חדשה המאפשרת למפתחים ליצור ווידג'טים שיתעדכנו בזמן אמת במסך הנעילה כמו תוצאות ספורט, מניות או עדכוני חדשות. המטרה: לרכז את כל העדכונים למקום אחד, כך שלא ילכו לאיבוד בין כל ההתראות.

אם זה היה חסר לכם, כמו בלא מעט מכשירי אנדרואיד (טוב שנזכרתם, אפל), iOS 16 תאפשר לבחור מספר תמונות רקע שונות, כך שבכל פעם שהמשתמש יפתח את האייפון תופיע תמונה אחרת. חידוש נוסף שצפוי להגיע, הוא זיהוי אוזניות איירפודס מזויפות - תופעה שאפל מנסה להילחם בה כבר תקופה ארוכה.

בנוסף, אפל משנה גם את מיקום ההתראות במסך הנעילה - ומעבירה אותן לחלק התחתון. עוד מוסיפה אפל גלריית רקעים מונפשת חדשה - בהם Live weather, שתציג על המסך את שינוי מזג האוויר בזמן האמת. וזה לא הכל, נוספה האפשרות לערוך הודעות ב-iMassege לאחר השליחה - בדומה למה שוואטסאפ מפתחת ממש בימים האלה.

וחכו, יש גם מפות: לראשונה, תצוגת מפות ב-3D (תלת-מימד) מגיעה גם לישראל, לצד 10 מדינות נוספות בהם בלגיה ולוקסמבורג. התכונה מאפשרת לחקור ערים ורחובות ברמת פירוט גבוהה יותר ב-360 מעלות. זה אומר שמבנים פארקים ורחובות יופיעו בתלת-מימד גם במהלך הניווט (במסך המכשיר).

  • עוד באותו נושא:
  • iOS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully