וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים איראנים טוענים: השגנו מידע על כל אזרחי ישראל

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 17:35

האקרים המזוהים עם איראן טוענים כי פרצו למאגר מידע שכולל 9.5 מיליון רשומות של אזרחי ישראל. בין השדות במידע שהודלף: מספר תעודת זהות, כתובת, תאריך הנפקה וזכות הצבעה. המאגר כולל גם מידע על בכירים בממשלה. הרשות להגנת הפרטיות: "נראה שלא מדובר באירוע אבטחה חדש"

סייבר. ShutterStock
סייבר/ShutterStock

קבוצת האקרים איראנית, המכונה war__dark, טוענת כי הצליחה לפרוץ למאגר המכיל כ-9.5 מיליון רשומות של תושבי ישראל. כדי להוכיח את אמינותם שחררו התוקפים מידע חלקי של 8,300 רשומות - המכילים שמות כגון בינימין נתניהו ויאיר לפיד. בין השדות במידע שהודלף - תאריך הנפקת תעודת זהות, זכות הצבעה, מספר תעודת זהות, שם פרטי ושם משפחה.

בעמוד הטלגרם בו הופץ המידע נכתב: "למרות שהבטיחו שהביומטרי מוגן... כפי שאתם רואים הוא לא". מנגד, במידע של הבכירים בממשלה מופיע תאריך הנפקה זהה, דבר הפוגע באמינות המידע ששוחרר.

מהרשות להגנת הפרטיות נמסר: "בהמשך לדיווחים בתקשורת אודות פריצה לכאורה למאגר מידע ישראלי על ידי האקרים אירנים - הדיווח הועבר לרשות להגנת הפרטיות ונמצא בבדיקה. ‏בשלב זה, נוכח האינדיקציות שידועות עד כה, על פניו נראה שלא מדובר באירוע אבטחה חדש".

"פריצות למאגרי מידע בעבר הביאו לכך שברחבי הרשת (בעיקר הרשת האפילה) נמצאים מאגרי ענק של אזרחים ישראלים, עם פרטים רבים אותם השאירו באותם אתרים או חברותֶ שנפרצו. המשמעות היא שהמידע הזה "בחוץ", עובר בין האקרים ומשמש בסיס למתקפות אחרות.ֶ מידע מתקיפה אחת הוא הבסיס לתקיפה הבאה", אומרים בחברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט.

"עם זאת, אלו גם מאגרים שניתן "למחזר", כך שהאקרים מציגים זאת כמידע חדש למרות שבפועל אינו כזה. העובדה שתאריכי ההנפקה כאן חוזרים על עצמם, והבחירה בשמות של אנשים מוכרים בישראל, דווקא פוגעת באמינות של הפרסום. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שישנה עלייה משמעותית בעת האחרונה בתקיפות של קבוצות שונות, מוטות אידיאולוגית (תמיכה בפלשתינים או באירנים) שמפילות אתרים ישראלים, לעיתים חודרים גם למאגרי מידע כשם שראינו בשבוע שעבר, ומפרסמים את הממצאים ברבים", הוסיפו בצ'ק פוינט.

המידע שדלף על בנימין נתניהו. צילום מסך,
המידע שדלף על בנימין נתניהו/צילום מסך

"בשנים האחרונות חווינו דליפות מרובות, בינהם לכאורה גם מאגר אלקטור, אגרון הישן והמוכר ועוד מיני רבים, אני משער שזוהי אינה דליפה חדשה והדאטה המוצג הינו אוסף מכמה וכמה דליפות, הניסיון לעורר פחד בקרב הציבור אינו יותר מאקט של לוחמה פסיכולוגית", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "כמו שקבוצות כאלו קמות ככה הם נעלמות (לדוגמא "הגנב הנדיב")".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully