וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחו עדיין במותניו: האבל צילם "חילזון" גלקטי יפהפה בחלל

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 13:58

לא רק ווב: טלסקופ החלל הוותיק האבל צילם לאחרונה תמונה יפהפיה של שתי גלקסיות מרוחקות שנדמות כמתנגשות אחת בשניה, אלא שהן לא

על אף שטלסקופ החלל הצעיר ווב תופס את כל תשומת הלב, אחיו המבוגר, טלסקופ החלל האבל, שכבר משרת את האנושות 32 שנים בחלל, לא מש ממלאכתו. האבל צילם צילום יפהפה של שתי גלקסיות חילזון, שממחיש בצורה יפה מדוע מרחקים בחלל הם עניין חשוב. התמונה, של שתי גלקסיות המרחפות להן במרחק של מיליארד שנות אור מאיתנו, מראה כאילו השתיים, SDSSJ115331 ו-LEDA 2073461 מתנגשות זו אל תוך זו, אולם בפועל, אין ביניהן שום אינטראקציה. למעשה, הן נמצאות במרחק משמעותי זו מזו, ופשוט היו בקו ראיה אחד של הטלסקופ. גלקסיות אמנם מתנגשות בחלל לא פעם, אבל לא בפעם הזו.

מלבד אינדיקציות כבידתיות כמו התלכדות של חורים שחורים שנמצאים במרכזן של גלקסיות, הצורה היפהפיה של שתי הגלקסיות, שני חלזונות זהובים מושלמים כמעט מעידה שאין כל התנגשות - התנגשות אמיתית הייתה גם שוברת את הצורה היפה של שתי הגלקסיות.

על אף שאין מה ללמוד מהתמונה במובנים של התנגשות גלקסיות, התמונה שצילם האבל תעזור לנו להבין טוב יותר מבנה של גלקסיות ספירליות, וגם, היא פשוט תענוג לעין המתבוננת ומזכירה לנו את יופיו של החלל, ויכולותיו של טלסקופ החלל הקשיש שעדיין פעיל. למי שרוצה, אפשר להוריד גירסת טפט לשולחן העבודה מהאתר הרשמי של האבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully