וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במהירות של 14 ק"מ לשנייה": כדור אש מסתורי האיר את שמי בריטניה

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 11:33

יותר מ-1,200 דיווחים מרחבי בריטניה הגיעו לארגון המטאורים הבין-לאומי. כדור האש נסע כמעט 300 קילומטרים בזמן, וחלף מעל חלקים מוויילס ובלפסט בצפון אירלנד

בליל רביעי האחרון (14.9) תושבי בריטניה נדהמו כשהביטו לשמיים - כדור אש בהיר באופן יוצא דופן האיר את שמי הלילה במשך יותר מ-20 שניות. רבים תהו האם כדור האש הוא עדות למותו של לוויין SpaceX של Starlink באטמוספירה. אלא שכעת מומחים אומרים כי היה זה נתח קטן של אסטרואיד. ארגון המטאורים הבין-לאומי (IMO) קיבל כמעט 1,200 דיווחים על תצפיות כדורי אש מרחבי בריטניה בשעה 21:58 ביום רביעי. הכדור בער בגוון בהיר, ירקרק-לבן במשך יותר מ-20 שניות.

נתונים שהתקבלו מ-172 מצלמות של רשת המטאור בבריטניה, הובילו להנחה שכדור האש הוא למעשה לוויין שיוצא ממסלולו של Starlink. אלא שבדיקת המיקום של Starlinks הובילה למסקנה שמדובר באסטרואיד שנכנס לאטמוספירה: "על פי ניתוח רשת המטאור הבריטית ,האירוע המרשים הזה היה קשור לכניסה אטמוספרית של מטאורואיד. הוא הגיע מהחלקים הפנימיים של חגורת האסטרואידים, בין מאדים לצדק", כך נכתב בבלוג של ה-IMO ביום חמישי. "העצם נכנס לאטמוספירה במהירות של 14 ק"מ לשנייה, שהיא הרבה יותר גבוהה מכניסת פסולת חלל, לוויין או רקטה, מה שמוכיח את אופיו החוץ-ארצי".

כדור האש נסע כמעט 300 קילומטרים בזמן, וחלף מעל חלקים מוויילס ובלפסט בצפון אירלנד. בארגון המטאור הבינלאומי אומרים כי באופן כמעט ודאי כל המטאוריטים שנותרו נפלו באוקיינוס האטלנטי.

  • עוד באותו נושא:
  • מטאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully