וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי הבחירות: פוליטיקאים משתמשים בסמסים לשעת חירום בלבד

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 10:15

לא רק שהספאם הפוליטי בסמסים מציף לנו את המכשירים וברשות, בבחירות 2022 הפוליטיקאים עלו מדרגה ומשתמשים בסמסים מיוחדים המתפרצים למסך ושמיועדים במקור להודעות חירום בלבד. יצאנו לקבל תשובות בנושא מהמפלגות

הגשת הרשימות לכנסת ה-25/ערוץ הכנסת

בעת שחוקקו את סעיף 30 א' לחוק התקשורת (בזק ושידורים) התשמ"ב 1982, הידוע יותר בכינויו "חוק הספאם", ואוסר על שליחת הודעות פרסומת בסמסים למי שלא מעוניין בכך, דאגו המחוקקים שלנו לעצמם - והחריגו שליחת מסרים פוליטיים מחובת החוק, ומהפיצוי המרתיע של 1,000 שקלים ללא הוכחת נזק כעונש למי שיפר אותו. והם ידעו מה שהם עושים, כפי שחווה כמעט כל אזרח אוחז סלולארי במדינתנו בימים אלה שמופצץ בהודעות סמס מהמפלגות השונות…אבל כעת נראה שחלקם התעלו על עצמם.

השבוע פורסם בדה מרקר כי מפלגתו של בני גנץ, המחנה הממלכתי, עושה שימוש בסוג מסויים של הודעות סמס, סמסים המתפרצים למסך, ושאינם נשמרים במכשיר. סמסים מסוג זה מכונים בעגה המקצועית Class 0, או Flash SMS. הבעיה? הם לא מיועדים כדי לקדם מפלגות, אופיים המתפרץ ושפשוט "נדחף" למסך שלכם, נועד למטרות מאוד ספציפיות ולשימוש במקרי חירום בלבד, כמו הודעות של הרשויות לשעת חירום, התרעה על שיטפון וכדומה - ובפירוש לא לקידום מסרים פוליטיים. בארצות הברית הסמסים המתפרצים למסך משמשים אך ורק רשויות חירום. בישראל? כרגיל, שכונה ואין פיקוח.

ההודעה שנשלחה מטעם מפלגת העבודה. צילום מסך,
ההודעה שנשלחה מטעם מפלגת העבודה/צילום מסך

ל-"וואלה! טכנולוגיה" נודע כי גם מפלגת העבודה עושה שימוש בסמסים המתפרצים, כאשר לידינו הגיעה הודעת סמס מתפרץ של מפלגת העבודה, אשר מודיעה לתושבי ראש העין והסביבה על מפגש עם ח"כ אפרת רייטן. שוב, נדגיש כי השימוש בסוג המיוחד הזה של הסמסים, שלא נשמר במכשיר, שמור להודעות של רשויות חירום והצלה, ולא אמור לשמש לשליחת מסרים פוליטיים אגביים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ההודעה שנשלחה מטעם מפלגת המחנה הממלכתי. צילום מסך,
ההודעה שנשלחה מטעם מפלגת המחנה הממלכתי/צילום מסך

תגובות

ממפלגת המחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "המחנה הממלכתי נחוש למנוע מנתניהו להגיע ל-61 מנדטים, לחזור לשלטון ולהקים ממשלה קיצונית. קמפיין המחנה הממלכתי משתמש במגוון פלטפורמות להעברת המסרים ולשיח ישיר ובלתי אמצעי עם ציבור הבוחרים".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו התגלה כי מדובר בתקלה של חברת האסמסים החיצונית שמפלגת העבודה מפעילה. במפלגת העבודה הבהירו לחברת האסמסים כי המפלגה לא מעוניינת בשימוש באסמסים מתפרצים, אך בשל טעות טכנית של החברה נשלחה הודעה מתפרצת ללא אישור המפלגה. אנו נמצאים בהליך בירור מול החברה - עד סיום בירור האירוע נעצרה כל פעילות המפלגה מול הספק. נבקש להתנצל בפני מי שקיבל הודעה מתפרצת. אנו מנצלים גם תגובה זו כדי להזמין את הציבור לפגוש את חברות וחברי הנבחרת המנצחת של מפלגת העבודה, גם בראש העין ב-23.09, וגם בחוגי הבית ובכינוסים הנוספים הנערכים ברחבי הארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully