וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו יוטיוברים יוכלו להרוויח יותר כסף מהפלטפורמה

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 7:36

ענקית הווידאו הכרזה על דרכים חדשות עבור יוצרים להרוויח כסף, וחשפה ששילמה במהלך שלוש השנים האחרונות ליוצרים, אמנים וכלי תקשורת יותר מ-50 מיליארד דולר

יוטיוב שורטס. GettyImages
יוטיוב שורטס/GettyImages

יוטיוב הציגה אמש (שלישי) את הצעד הבא בתגמול עבור יצירתיות בפלטפורמה ועדכנה באירוע הפתיחה של Made on YouTube שהיא מרחיבה את מערכת המונטיזציה של הפלטפורמה - תוכנית השותפים, ה-YouTube Partner Program (YPP). כדי לאפשר ליותר יוצרים להצטרף לתוכנית, יוטיוב הציגה דרכים חדשות עבור יוצרים להרוויח יותר כסף באמצעות Shorts (שורטס), הגרסה שלה לטיקטוק ולרילס, ותאפשר מונטיזציה באמצעות מודעות ליוצרים המשלבים מוזיקה בסרטונים שלהם.

בין היתר, הציגה גוגל מודל הכנסות מיוחד עבור Shorts: "כדי לתגמל את מעמד הקריאטיב החדש הזה החל מתחילת 2023, נתרחק מהפורמט של קרן קבועה ונכפיל את מודל חלוקת ההכנסות הייחודי של Shorts עבור יוצרי YPP קיימים וכאלה ש שבדרכם להפוך לחברים בתכנית", אמרו ביוטיוב, והוסיפו: "מכיוון שמודעות מוצגות בין סרטונים בפיד השורטים, מדי חודש הכנסות ממודעות אלו ישמשו לתגמול יוצרי Shorts ולסייע בכיסוי עלויות רישוי מוזיקה. מהסכום הכולל שהוקצה ליוצרים, הם יוכלו לשמור 45% מההכנסה, שתחולק בהתאם לחלקם בסך כל הצפיות ב-Shorts. נתח ההכנסות נשאר זהה, בין אם משתמשים במוזיקה ובין אם לא". לדברי החברה, ב-Shorts יש למעלה מ-30 מיליארד צפיות יומיות ומעל 1.5 מיליארד משתמשים מחוברים חודשיים.

בנוסף, כדי לחבר בין תעשיית המוזיקה ליוצרים, יוטיוב הציגה את Creator Music, המעניק ליוצרים גישה נוחה לקטלוג הולך וגדל של מוזיקה לשימוש בסרטונים שלהם, תוך שהוא מספק לאמנים ולבעלי זכויות במוזיקה תזרים הכנסה חדש עבור המוזיקה שלהם ביוטיוב. יוצרים יכולים כעת לקנות רישיונות מוזיקה במחירים נוחים ואיכותיים המציעים להם פוטנציאל מונטיזציה מלא והם ישמרו על אותו נתח הכנסות שהם מפיקים מסרטונים ללא מוזיקה. יוצרים שלא רוצים לקנות רישיון מראש יוכלו להשתמש בשירים ולחלוק הכנסות עם אמן הרצועה ובעלי הזכויות הקשורים אליו. Creator Music נמצאת כעת בגרסת בטא בארה"ב ותתרחב למדינות נוספות ב-2023.

יוטיוב. ShutterStock
תאפשר מונטיזציה באמצעות מודעות ליוצרים המשלבים מוזיקה בסרטונים שלהם./ShutterStock

סוזן וויצ'יסקי, מנכ"לית יוטיוב: "תוכנית השותפים של יוטיוב הייתה מהפכנית כשהשקנו אותה ב-2007, והיא עדיין מהפכנית היום. במהלך שלוש השנים האחרונות, יוטיוב שילמה ליוצרים, אמנים וכלי תקשורת מדיה יותר מ-50 מיליארד דולר. אותם 50 מיליארד דולר שינו את חייהם של יוצרים ברחבי העולם ואפשרו להשמיע קולות וסיפורים חדשים. אבל עוד לא סיימנו. כשהצגנו את תוכנית השותפים של יוטיוב, הימרנו בגדול: אנחנו מצליחים רק כשהיוצרים שלנו מצליחים. והיום, אנחנו מכפילים את ההימור הזה ומציגים את הצעד הבא בתגמול יצירתיות בפלטפורמה שלנו, באמצעות הרחבת הגישה לתוכנית השותפים של יוטיוב".

ניל מוהן, מנהל המוצר הראשי של יוטיוב: "תוכנית השותפים הראשונה מסוגה של יוטיוב שינתה את כללי המשחק עבור סרטונים ארוכים. עכשיו אנחנו משנים את המשחק שוב, הפעם באמצעות פתיחתו ליוצרי סרטונים בפורמט קצר והכנסת חלוקת הכנסות גם ל- Shorts. זו הפעם הראשונה שחלוקת הכנסות מוצעת עבור סרטון קצר בכל פלטפורמה בקנה מידה שכזה, וזה מתווסף לעשרת הדרכים שבהן יוצרים כבר יכולים לייצר הכנסות ביוטיוב. הזמינות ב-YPP תכלול את גם את היוצרים החדשים, שיוצרים לראשונה באמצעות הטלפון הנייד, שיצטרפו לתוכנית בפעם הראשונה".

ליאור כהן, מנהל המוזיקה הגלובלי של יוטיוב: "מוזיקה עבור יוצרים היא העתיד. אנחנו בונים את הגשר בין אמנים ליוצרים ביוטיוב כדי להרחיב את פס הקול של כלכלת היוצרים; זה win-win-win עבור אמנים, כותבי שירים, יוצרים ומעריצים. עם Creator Music, לאמנים יש דרך חדשה להוציא את המוזיקה שלהם לעולם; מעריצים יכולים כעת לגלות מוזיקה שהם אוהבים בערוצי היוצרים האהובים עליהם, וגם ליוצרים וגם לאמנים יהיו הזדמנויות הכנסה חדשות".

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully