וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לזרוק את הסמרטוטים? בדקנו לכם שואב שוטף

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 18:29

לנקות את הבית אף אחד לא אוהב, ובאמת הגיע הזמן שיימצא מכשיר מפחית את המאמץ למינימום ועל הדרך גם מקצר את התהליך לרבע מהזמן. קארין ארד ניסתה שני שואבים שוטפים, והגיעה למסקנה ברורה

עבודת הבית הכי שנואה על רוב האנשים היא שטיפתו, חוץ מהאנשים שמשתמשים באקונומיקה כציפרלקס. אנחנו רגילים, אבל בואו - זה סיוט מיוזע. לפני ששוטפים צריך לטאטא או לשאוב את הבית, להרים ולהזיז את כל מה שיושב על הרצפה כולל עצמים מאד כבדים, ורק אז, אחרי ניגובי אבק וסחיבות מתחילה השטיפה עצמה, שהיא לא פחות מגעילה.

נתחיל עם הכלים המביכים - מגב - אשכרה ב-2022 אנחנו עדיין משתמשים במקל עם גומיה כדי לגרוף מים מלוכלכים, דלי, אותו אחד מימי הביניים, רק צבעוני, והכי גרוע מהכל - סמרטוט. תיכף תחזירו אותי גם לחיתול בד וגם ייראה לכם הגיוני לכבס על קרש ליד הנהר. מה זה פה - גילעד מסיפורה של שפחה?

ואחרי שכבר צלחת את הדבר עצמו, שלקח לפחות מינימום שעה, גם צריך לנקות את כלי העבודה ההזויים האלה, להתפלש בג'יפה, וגם לאכסן את הגועל נפש הזה שלא מתאים לאף חדר או ארון, כדי שנוכל להביט עליו בכל פעם שאנחנו עוברים. מה נשמע? וכאילו זה לא היה נורא ואיום, עכשיו גם חייבים להתקלח, ונגמר חצי יום, וכל זה עבור יום אחד גג של סיפוק מהניקיון. זהו. לא יודעת מה אתכם אבל אני חושבת שזו אחת התשואות הנמוכות יחסית להשקעה - בואו תנו לחתול שלכם למנכ"ל את החברה וזהו.

שואב שוטף טינקו. floor one,
Floor one S5, Tineco - יוקרתי יותר, בעל עיצוב מיושן/floor one

מה זה שואב שוטף?

מדובר במכשיר שנראה כמו שואב אבק, והוא אכן שואב אבק, אבל משודרג, עם שני מיכלי מים - אחד לנקיים שהמכשיר משפריץ על הרצפה בזמן שהוא עובר עליה, והשני למים המלוכלכים שאותם הוא שואב בו זמנית, יחד עם כל הלכלוך שיש על הרצפה.

כשרוצים לנקות, כל מה שצריך לעשות הוא לשלוף אותו מעמדת הטעינה, למלא את המיכל במים ופקק קטן של תמיסה מיוחדת שמגיעה עם חלק מהמכשירים (אי אפשר להוסיף לו כל סבון רצפה רגיל כי הקצפה מבלה את הצנרת). לוחצים על כפתור אחד, ופשוט מתחילים ללכת בבית. עזבו את זה שלא צריך לטאטא או לשאוב לפני כן, גם ההליכה בבית לא מאמצת, כי השואבים השוטפים נוסעים לבד - כל מה שאתם צריכים לעשות זה לכוון. השואב שואב את הפירורים ואת האבק, והמברשת הגלילית גם מסיעה את השואב בזמן שהיא משפשפת את הרצפה. תענוג.

כשמסיימים את העבודה, כל מה שצריך לעשות זה לשים אותו בטעינה, וללחוץ על עוד כפתור, שגורם לו לנקות את עצמו. כשהוא מסיים פשוט מרוקנים את המים והלכלוך, בודקים ששערות לא הסתבכו במברשת עצמה, וזהו.

שואב שוטף שיאומי. xiaomi,
Xiaomi Truclean W10 Pro Wet Dry Vacuum/xiaomi

אסתטיקה ותפעול

בדקנו שני שואבים שוטפים - את ה-Floor one S5 של טינקו, ואת ה-• Truclean W10 Ultra Wet Dry Vacuum של שיאומי. יש הרבה דמיון בין שני המכשירים - הכפתורים כמעט זהים, וכך גם המשקל, הגודל, והתחושה בזמן העבודה. יש גם כמה הבדלים - טינקו מגיע עם מברשת ופילטר נוספים להחלפה, ותמיסת ניקוי מיוחדת. המברשת שלו היא גלגלת שדומה לגלגלת צביעה שעשויה היטב.

השיאומי, לעומתו, מגיע ללא חלפים, ללא מסנן נפרד, והמברשת שלו היא גליל בד עבה, חלול, שאותו "מלבישים" על גליל פלסטיק, מה שהופך אותו מצד אחד למהיר לייבוש, ומצד שני, לדק יותר, ואולי גם לפחות עמיד.

השוטף של טינקו מעוצב בצורה מיושנת יותר, בגווני כסף ואפור, מהשיאומי שהוא לבן לגמרי, ובעל מראה אפליסטי יותר. מצד שני, החומרים של השיאומי מרגישים ונראים טיפה יותר זולים ומועדים לפורענות (סיני, נו) לעומת הטינקו, שנראה ומרגיש עמיד מאד. השוטפים דומים למדי, מלבד האפליקציה שיש לטינקו, משום מה (ועוד נחזור אליה), והמפרק הגמיש של השיאומי, שמאפשר השטחה מוחלטת של השוטף, לשטיפה יסודית מתחת לרהיטים.

בנוסף, לשניהם יש לוח תצוגה שמראה לך את המצב הנוכחי של המכשיר, חיווי הסוללה, העוצמה, ואפילו את רמת הלכלוך שנמצאת באיזור המטופל. השוטף סורק את הרצפה לאורך כל הפעילות, מזהה את רמת הלכלוך, ומווסת את עוצמת השאיבה והשטיפה לפי חומרת המצב. באשר לחיי הסוללה, כל אחת מספקת 35 דקות זמן עבודה - וזה לגמרי מספיק.

תוצאות - מבחן הגרב הלבנה

תראו, תראו - אין באמת תחליף לרמת הניקיון שאנחנו רגילים אליה בעולם השלישי שבו אנחנו חיים - ברור לגמרי שכריעה על ארבע עם סקוץ' ואקונומיקה מנצחת. אבל כמה פעמים בשבוע אפשר לעשות ניקיון כזה יסודי?

לא יודעת מה אתכם, אבל רוב ה"נקיונות" שאני והחברים שלי עושים בבית הם נקיונות בעיקר למראית עין, מזיזים מינימום רהיטים, שואבים, ועוברים עם סמרטוט בשביל הריח, ופעם ב - ניקיון יסודי, שלוקח שעות, ומחזיק יממה.

עם שואב שוטף אני מנקה את הבית כמעט כל יום. זה כל כך קל, שאני עושה את זה סתם בשביל הריח, לפני שמגיעים אורחים. אם ניקיון רגיל מקבל את הציון לבן במבחן הגרב הלבנה (זה כשהולכים בבית עם גרביים לבנות ובודקים את הצבע שלהן אחרי שעה), כבר ביום השני מתקבל ציון אפור בהיר שמתכהה לאט לאט, ואנחנו משלימים איתו, כי למי יש כוח לנקות שוב כל כך מהר?

עם שואב שוטף המעבר על הבית לוקח כל כך מעט זמן, שאפשר לעשות את זה כל יום לפני השינה בלי לסבול לרגע - אמנם במבחן הגרב הלבנה הרצפה שלכם מקבלת ציון לבן טיפונת פחות, אבל בגלל הקלות שבניקוי, הבית לעולם לא יגיע למצב של אפור.

שואב שוטף טינקו. floor one,
עומדים יפה במבחן הגרב הלבנה/floor one

אז זה או זה?

קלות העבודה והתפעול המכשיר זהות אצל שניהם, וההבדלים קלים יחסית - הטינקו יותר יוקרתי ומגיע עם חלפים ותמיסה (האפליקציה לא רלוונטית לדעתי לשואב שוטף שאי אפשר להפעיל מרחוק), אבל השיאומי מגיע עם יתרון שאני מוצאת משמעותי יותר - המפרק הגמיש שמאפשר ניקיון מתחת לחפצים.

אם כבר אני מורידה לעצמי את רמת המאמץ והעבודה, וכבר חסכתי שאיבה, אז למה לא לחסוך לעצמי גם את הרמתם והזזתם של חלק גדול מהרהיטים? ועוד דבר - התמיסה שמגיעה עם הטינקו לא זולה, והנגישות שלה מוגבלת - צריך להזמין אותה מחנות המותג (עד סוף ספטמבר יש מבצע תמיסות לכל השנה בכל קנייה, אם אתם בעניין). בשואב שוטף של שיאומי, לעומת זאת, אפשר להשתמש בכל חומר ניקוי או תמצית ריח שאינם מקציפים - למשל מרכך כביסה מרוכז, שעושה ריח מדהים בבית, ואפשר למצוא אותו בכל מכולת.

לסיכום, היתרון היחיד של השיטה הישנה לניקוי הבית הוא שמגב וסמרטוט לא יכולים להתקלקל, ומכשיר כזה בהחלט כן. מצד שני לטינקו יש 24 תחנות איסוף בארץ ותחנת שירות מרכזית - איסוף מבית הלקוח בתשלום של 50 שח לכיוון, עם אחריות יבואן רשמי לשנתיים מלאות. לשיאומי יש אחריות לשנתיים של המילטון, היבואן הרשמי, לסוללה ולתחנת העגינה, ו-15 תחנות שירות.

אם זה שווה לכם את העונג שבהשלכתם של המגב, המטאטא, היעה והדלי מן הבית - זו כבר החלטה שלכם. אחרי שניסיתי את שניהם במשך זמן מה, אני חייבת לפסוק שההבדלים לא גדולים, אבל אם מעמידים אותי עם הפנים לפאנלים, אבחר כנראה בשואב השוטף של שיאומי, בגלל המפרק והמחיר.

Floor One S5 TINECO, מחיר 3,190 שקלים
Xiaomi Truclean W10 Pro Wet Dry Vacuum, מחיר 2,690 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully