וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוטיובר הזה ריסק מכונית כדי לבדוק פיצ'ר חדש באייפון 14

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 12:42

היוטיובר TechRax ארגן מכונית מיוחדת כדי לבדוק: האם תכונת זיהוי תאונות הדרכים של אייפון 14 באמת עובדת? ספוילר: המכונית רוסקה במהלך הסרטון

היוטיובר ומרסק הגאדג'טים TechRax פרסם השבוע וידאו שבו הצוות של הערוץ לקח מכונית, חיבר אליה ציוד שאפשר להם לנהוג בה מרחוק, ולמעשה שלח אותה, ריקה כמובן כדי לא לסכן בני אדם, במסלול התנגשות לתוך שלד של רכב ישן באמצע שדה נטוש (בטיחות זה חשוב!). למשענת הראש של מושב הנהג, הודבק אייפון 14, כאשר המטרה של הסרטון הייתה לבדוק אם תכונת הזיהוי של תאונה שאפל הכריזה עליה עם מערכת ההפעלה החדשה, ומבוססת כולה על החיישנים הבנויים במכשיר - אכן פועלת.

אחרי שמכונית הניסוי התנגשה בשלד, הם רצו לרכב, וגילו שאכן, אמנם בשיהוי קל של כמה שניות, האייפון 14 זיהה מצב תאונה, והחל בספירה אוטומטית לאחור שבסיומה - יתקשר אוטומטית למוקד החירום האמריקאי, 911. הצוות כמובן ביטל את הספירה לאחור כדי לא להטריד את שירותי ההצלה לחינם.

על אף שהניסוי הקטן המאולתר הזה לא בהכרח ממחיש תנאים של העולם האמיתי, תוצאותיו בהחלט מעודדות שבשעת תאונה, האייפון 14 (וגם שעוני אפל מהסדרות האחרונות התומכים באותה התכונה), אכן יזהה את ההתנגשות ויצור קשר עם שירותי החירום.

האייפון 14 עושה שימוש בחיישני התנועה המדוייקים, הג'ירוסקופ, אקסלרומטר עם חישת תאוצת כבידה, GPS, ברומטר, והמיקרופון (בגילוי רעשים האופיינים לתאונה, כמו זכוכית מתנפצת או צליל החבטה) יחד עם אלגוריתמי תוכנה מתוחכמים, העובדים כולם יחדיו כדי לזהות את המצב הלא נעים של תאונת דרכים. התכונה מופעלת כברירת מחדל כדי להגן על בעלי המכשירים, אבל נאחל לכם שלא תצטרכו לבדוק את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully