וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מילים: מנוע החיפוש החדש של גוגל בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 14:37

גוגל חשפה באירוע Search On שורה של פיתוחים חדשים במנוע החיפוש, שיעזרו לנו למצוא מידע בדרך טבעית ואינטואיטיבית - בעזרת מילים ותמונה. ויש גם שדרוג נוסף לאפליקציית המפות

גוגל. ShutterStock
גוגל/ShutterStock

לחפש את מה שאתם רואים במצלמה בסמארטפון שלכם: אחרי יותר מ-20 שנה, גוגל רוצה לשנות את הדרך שבה אנחנו משתפים וצורכים מידע ברשת. בכנס Search On שהתקיים אתמול (רביעי), הציגה החברה את Multisearch (חיפושב משולב) - דרך חדשה לחלוטין שמאפשרת לחפש מידע בשילוב של תמונות וטקסט בו-זמנית, בדומה לאופן שבו אתם עשויים להצביע על חפץ סביבכם ולשאול חבר שלכם שאלה לגביו. בינתיים, הפיצ'ר זמין בארה"ב כגרסת בטא, ובחודשים הקרובים הוא צפויה להתרחב ליותר מ-70 שפות, כולל עברית.

איך זה יעבוד? הנה דוגמה: מעוניינים לחפש רכב בצבע מסוים? העלו תמונה שלו למנוע החיפוש של גוגל עם הצבע שאתם מחפשים, למשל "אדום", וכך תקבלו בדיוק את מה שדמיינתם (בתקווה).

בגוגל, כך נראה, מנסים לעצור את בריחת המשתמשים הצעירים שמעדיפים לחפש את המידע בטיקטוק ובאינסטגרם. "מצלמות קיימות כבר מאות שנים, והן נחשבות בדרך כלל כאמצעי לשימור זיכרונות, ובימינו גם דרך ליצור תוכן. אבל מצלמה היא גם כלי עוצמתי שמאפשר לנו לגשת למידע ולהבין את העולם סביבנו - עד כדי כך שהמצלמה שלכם הופכת למקלדת הבאה שלכם", אומרים בגוגל. "בשביל שתוכלו לחפש את מה שאתם רואים כשאתם משתמשים במצלמה שלכם או בתמונה שיש ברשותכם, הצגנו בשנת 2017 את Lens. היום, עידן החיפוש החזותי כבר כאן - למעשה, אנשים משתמשים בעדשה שלהם כדי לענות על 8 מיליארד שאלות בכל חודש".

MultiSearch. גוגל,
Multisearch של גוגל/גוגל

בנוסף, גוגל הציגה פיצ'ר נוסף בשם "חיפוש משולב קרוב אלי" (Multisearch near me), שמאפשר לכם לצלם תמונה של פריט לא מוכר, כמו מנה או פרח, ואז למצוא אותו במקום או חנות קרובים, כמו למשל מסעדה או חנות פרחים. תחילה, תכונה זאת תושק בארה"ב בסתיו הקרוב בשפה האנגלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לחקור את העולם האמיתי שסביבכם"

ענקית הטכנולוגיה משדרגת גם את אפליקציית המפות (Google Maps) וחשפה פי'צר חדש המכונה immersive view (תצוגה מציאותית), בעזרתו תוכלו לקבל רושם על המקום (מזג האוויר או עומס המיקום) ולהרגיש אותו עוד לפני שאתם נכנסים אליו. הפיצ'ר יהיה זמין בלוס אנג'לס, לונדון, ניו יורק, סן פרנסיסקו וטוקיו בחודשים הקרובים.

"נגיד ואתם מעוניינים לפגוש חברים במסעדה. אתם יכולים לעשות זום-אין לשכונה ולמסעדה כדי לקבל תחושה של המקום בתאריך ובשעה שאתם מתכננים להיפגש, וללמוד על העומס של המקום, איך הוא נראה במזג אוויר מסוים או כמה עמוס הוא", אמרו בגוגל. "על ידי שילוב מאגר התמונות המתקדם שלנו עם המודלים שפיתחנו המאפשרים תחזית, נוכל לתת לכם מושג איך המקום ייראה מחר, בשבוע הבא, או אפילו בחודש הבא".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • google

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully