וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למטלות משעממות? טסלה חשפה את הרובוט האנושי שלה

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 9:53

באירוע הבינה המלאכותית השנתי של טסלה, חשף אילון מאסק את הרובוט המדובר של החברה בשם אופטימוס. המחיר המשוער לפי מאסק הוא כ-20,000 דולר ואופטימוס יעשה עבורכם "משימות משעממות" ויהיה זמין לרכישה ב-2027

אירוע "יום הבינה המלאכותית" של טסלה, בו נחשף הרובוט/טסלה

בשנה שעברה ביום הבינה המלאכותית של טסלה, הטריל אילון מאסק את העיתונאים ואת המשתתפים והעלה לבמה את "אב הטיפוס" של הרובוט של טסלה. אלא שזה התגלה בכלל כשחקן בבגד גוף ומסיכה שרק התחזה לרובוט. אבל בסוף השבוע האחרון קרה הדבר האמיתי - וטסלה חשפה את אב הטיפוס לרובוט שלה שרבים ציפו לו, בשם אופטימוס.

אופטימוס (השם לא מקרי, אילון שכידוע הוא גיק תרבות פופולרית גדול, כמובן בחר בשם של מנהיג הרובוטריקים…), בינתיים נראה בעיקר כשלד רובוטי, כשכל המבנה המנועי שלו חשוף. הוא נופף לקהל והדגים גם הוא צעד ריקוד - הפעם בקצב הרבה יותר איטי מהשחקן בשנה שעברה. התנועות של דגמי אופטימוס שהוצגו על הבמה היו איטיות, אבל הפוטנציאל האפשרי שלהם ניכר, בעיקר בהרמות משאות כבדים, בזכות המנועים החזקים. הוא יהיה זמין בשוק ב-2027 לפי התחזית של מייסד החברה, ויעלה כ-20,000 דולר להערכתו.

הרובוט של טסלה. Tesla,
"אופטימוס", הרובוט של טסלה/Tesla

אופטימוס אמנם נראה קצת מאכזב יחסית למוצרים האחרים של טסלה, ובטח כששמים אותו ליד רובוטים מהוקצעים ואשפי מחול ומשימות כמו אטלס או ספוט של בוסטון דיינמיקס, למשל. אבל אנשי טסלה טענו להגנתם כי אופטימוס נבנה בשמונה חודשים בלבד, ובגלל זה כרגע היכולות והמראה שלו עדיין מוגבלים. לצורך תנועה, מצויד אופטימוס באותה מערכת התמצאות ובינה מלאכותית שמשרתת את כלי הרכב החשמליים ובעלי היכולת האוטונומית של החברה.

אבל התרומה אמורה להיות הדדית: טסלה מקווה לקחת את הפיתוחים של הבינה המלאכותית עבור אופטימוס ולעשות בהם שימוש גם במכוניות שלה. התכנון הוא בסופו של דבר, לייצר אותם במיליונים, ולשימוש במגוון תעשיות. רוב הסיכויים שדגמי אופטימוס הראשונים יחלו לשמש כפועלי ייצור במפעלים של טסלה עצמה לפי שיצאו לאור הזרקורים.

ברם, כמו שטסלה גילתה בעולם הרכב - לא כל כך פשוט לייצר רובוטים, ועולם הרובוטיקה המתקדמת הוא עולם מאתגר, שההתקדמות בו איטית ומתסכלת, ממש לא הסגנון של מאסק - שאוהב לנוע מהר: "מספר התרחישים שבהם אופטימוס יהיה שימושי, יגדל בצורה מעריכית, ממש ממש מהר", הבטיח מאסק. עוד הוא חזה שהשימוש הנרחב ברובוטים יביא לעידן של שגשוג ולחיסול העוני. הוא עשוי לגלות שהמציאות יותר מורכבת מכך.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully