וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חטא שחטאנו: החטאים הגדולים של חברות הטכנולוגיה

עודכן לאחרונה: 4.10.2022 / 10:01

מגרעות וחורים במסכים, טלפונים חלקלקים, אלקסה וגוגל שלא מדברות עברית - לכבוד יום הכיפורים אנחנו אוספים ומונים את החטאים הגדולים של חברות הטכנולוגיה, כאלה שהן באמת צריכות לבקש עליהם סליחה מאיתנו הצרכנים

טים קוק, סאטיה נדלה, סונדר פיצ'אי ומארק צוקרברג נכנסים לבית כנסת. זו לא התחלה של בדיחה, אבל גם אם הייתה, לראשי החברות הטכנולוגיות יש הרבה על מה לכפר והחלטנו לעשות להם חשבון נפש, אפילו שמבין הארבעה האלה צוקרברג הוא היחיד שתוקע בשופר. אז הנה כמה וכמה חטאים טכנולוגיים, שאולי, אולי יחליטו אלה לתקן השנה:

מגרעות וחורים

זה לא משנה אם זו מגרעת או "רק" חריר, ואפילו שאפל באייפון 14 עשתה מהלימון לימונדה עם ה-"אי הדינאמי", עדיין הרכיב העיקרי בלימונדה זה לימונים! בראש מסכי הסמארטפונים שלנו, עדיין חצובות תעלות או סתם חורים. כן כן, אנחנו יודעים שהם מאכלסים דברים חשובים כמו חיישני זיהוי פנים ומצלמות סלפי שהפכו לפריט חיוני לדור שלם, ועדיין - זה מכוער, וזה פוגע בחוויית השימוש, ולמה יש לי חור באמצע המסך שלי?

ב-Fold של סמסונג לפחות מנסים קצת לטשטש את העניין עם מצלמה תת-מסכית, אבל כזו שבאמת מוסתרת לחלוטין מאחורי המסך עדיין בפיתוח, ורחוקה מלהיות פיתרון מושלם. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לסבול מחורים מכוערים במסכים שלנו, גם אם תקראו להם חריר. אנחנו גם היינו ממש בסדר עם מצלמות שקופצות מראש המכשיר (לאן הן נעלמו?), העיקר, אל תגעו לנו במסך. אנחנו רוצים מסכים שלמים, בלי חורים. זה לא ג'ינס.

Galaxy S21 Ultra. יח״צ,
זה מכוער, וזה פוגע בחוויית השימוש, ולמה יש לי חור באמצע המסך שלי?/יח״צ

בית חכם אחד לשלוט בכולם

אז יש לנו את אלקסה, את הסייענית של גוגל נטולת השם (וקצת אישיות), את סירי של אפל, ביקסבי של סמסונג והייתה גם את קורטנה השם יקום דמה, ולכל חברה יש גם את המערכת האקולוגית שלה לבית חכם, חכמה חכמה אבל נפרדת:

התקנים שתואמים להום קיט לא בהכרח תואמים לאלקסה, ודברים שעובדים עם גוגל לא בהכרח עובדים עם אפל. למה? ככה. כמו בהרבה מלחמות תקנים, כל חברה טכנולוגית ניסתה להפוך את המערכת שלה לתקן דה פקטו, אבל כרגע המצב הוא תיקו, ואף חברה לא ממש קיבעה את עצמה כמובילה, על אף ש-Smart Things המשובחת של סמסונג, שפחות נפוצה כאן, מדברת כמעט עם כולם. ועדיין, המערכות לא מדברות ביניהן.

אז נכון, החברות הסכימו לפתח תקן אחיד בשם Matter, אבל גם הוא, כמו המצלמות התת מסכיות עדיין עושה את צעדיו הראשונים, בזמן שרבים מאיתנו היו צריכים כבר "לבחור צד" כשבנו את מערכות הבית החכם שלהם. למה? תראו את תקן בלוטות'. בלוטות' חכם, בלוטות' מדבר עם כולם. תהיו בלוטות'!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גוגל הום. ShutterStock
דברים שעובדים עם גוגל לא בהכרח עובדים עם אפל. הרמקול nest mini של גוגל/ShutterStock

איפה החנות שלי?

בהמשך לסעיף הקודם של ציוד לבית חכם: על החטא המתמשך הזה גוגל, מיקרוסופט ואמזון צריכות באמת להתפלל ולצום חזק השנה: למה עדיין החומרה הנפלאה שלהן לא נמכרת רשמית כאן בישראל? למה אין פה חנויות רשמיות, פיזיות או מקוונות? למה אנחנו מוקצים? מה יש? לנו לא מגיע לקנות בשקלים ולקבל מיד איזה מכשיר Echo חדש ונוצץ? לקחת מהמדף בחנות פיקסל 7 או נסט, או לרכוש איזה סרפייס פרו חדש?

נכון, אנחנו שוק קטן. אבל עצבני, מלא במאמצים מוקדמים וחובב גאדג'טים. תראו איך סמסונג מתייחסת אלינו יפה! העובדה שגם גוגל, גם אמזון וגם מיקרוסופט לא סופרות אותנו בהקשר הזה, ומכריחות אותנו לקנות את הצעצועים שלהן בחו"ל במקום בישראל או דרך יבואני צד שלישי תאבי בצע לפעמים - היא סיבה רצינית לבקש כפרה וסליחה. ואם אנחנו כבר בזה, תגידו גוגל ואמזון, תמיכה עברית בסייעניות שלכן, תהיה בימי חיינו? תראו את אפל! אם אפל יכולה, אז גם אתן!

חנות גוגל בניו יורק. גוגל,
החנות של גוגל בניו יורק. למה עדיין אין יבוא רשמי בישראל?/גוגל

על חטא הלייטנינג

וחשבתם שאפל תחמוק מחרון אפנו? הו, ממש לא. לאפל יש חטא מתמשך, שרק בשנה הבאה יבוא לקצו, בדמות שקע הלייטנינג המעצבן. כל העולם ואשתו עבר כבר ל-USB-C, כולל אפל עצמה בחלק מההתקנים שלה, אבל כשמדובר באייפון - לא. אפל ממשיכה להתעקש ולהיצמד לשקע הקנייני והמוזר שלה שאף אחד חוץ ממשתמשי אייפון לא עושה בו שימוש.

והחלק הכי מרגיז? שמבחינת התקן הטכני, לייטנינג הוא USB-C לכל דבר, פשוט אפל החליטו לעצב את התקע הפיזי בצורה משונה שלא מתחברת לאף התקן אחר, כמו איזה שקע חשמל אקזוטי שקיים בשתיים וחצי מדינות ותיירים מגרדים מולו את הראש בתימהון - הכל כדי למכור עוד כמה כבלים ב-20 דולר או יורו חתיכה ולשפר עוד קצת את שורת הרווח למשקיעים.

אז השנה, אחרי לא פחות מעשור שלם של דיונים, הנציבות האירופית שמה קץ לתאוות הבצע בדמות תקע משונה סוף. החל מהשנה הבאה, יהיה תקן טעינה ומידע אחיד ברחבי היבשת, ואפל ההו כה ירוקה שלקחה לנו את המטענים מהקופסאות (ראו גם אזכורים של כבוד), תיאלץ או לשים מתאמים בקופסאות שלה או להצטרף לעולם הנאור, לנטוש את התקע ההזוי שלה, ולהצטרף לשאר העולם הנאור שמשתמש ב-USB-C. טים קוק, לטיפולך אודה.

מטען אייפון. ShutterStock
לאפל יש חטא מתמשך, שרק בשנה הבאה יבוא לקצו, בדמות שקע הלייטנינג המעצבן/ShutterStock

אינסטה, למה את מנסה להיות טיקטוק?

נכון שתמיד אומרים תהיו עצמכם, כי כל השאר כבר תפוסים? אז באינסטגרם לא שמעו על זה. מרשת חברתית שבנתה את עצמה על תמונות והיה שם די כיף, הפכה אינסטגרם לאיזה חיקוי מזיע ממאמץ של טיקטוק עם הרילס, שלא נראה לנו שבאינסטגרם עצמם עדיין סגורים על הפורמט, והחליטו אם הם רוצים 15, 30 שניות או דקה. הממשק מסורבל, לא נעים ומעיק, ובאופן כללי לא ברור מה אינסטגרם רוצה מחיינו האומללים עם הרילס.

כך או כך, נראה שבמטא/פייסבוק רצים כל הזמן אחרי המתחרים, כל הזמן משנים הגדרות ולא ממש סגורים על התכונה של רילס, שדי ברור שהיא ניסיון לעשות טיקטוק באינסטגרם. אז אל תהיו טיקטוק, תהיו עצמכם. תהיו אינסטגרם, זה ממש בסדר, רק תפסיקו כבר לדחוף לנו את הרילס!

אינסטגרם. ShutterStock
די לנסות להיות טיקטוק. אינסטגרם/ShutterStock

מקום של כבוד

ונקנח בשני חטאים קטנים שאמנם לא נכנסו לרשימה הגדולה, אבל ראויים גם הם שהחברות הטכנולוגיות יבקשו מאיתנו סליחה עליהם. האחד, זה הוצאת המטענים מהקופסאות של הסמארטפונים החדשים. אפל התחילה את האופנה המעצבנת הזו, ואחריה הלכו סמסונג ויצרניות נוספות, והחלו להוציא את המטענים עם שקע הקיר מהקופסאות, בטענה שזה יותר טוב לסביבה. אנחנו לא בטוח קונים את הבלוף הזה.

אז חוץ מהעובדה שבסופו של דבר אנחנו צריכים כמעט בכל מקרה לרכוש מטען בנפרד, והירוק היחיד שבאמת יוצא מזה זה עוד דולרים בכיס של החברות - זה די מעצבן לרכוש סמארטפון במיטב כספנו, שעולה לעתים גם אלפי שקלים ולגלות שחסכו עלינו בפריט בסיסי כמו מטען. תגידו, אתם רואים את תנובה מוכרת בקבוקי חלב בלי פקק? לא, נכון? אז תפסיקו עם זה ותחזירו לנו את המטענים!

והחטא האחרון שגם הוא קשור לסמארטפונים - החברות שמעצבות אותם עם גב חלקלק. נכון, זה נראה נורא יפה. אבל תגידו - אתן עושות זה בכוונה? אחד הדברים המתסכלים זה להניח את הטלפון שלך על השולחן ולראות אותו פתאום מתחיל להחליק ולטייל כשהוא מצלצל או אפילו עצמונית אם השולחן גם הוא חלק. זה גם מבטיח שאנחנו נפיל אותם מהיד למגושמים שבינינו, והופ, הנה מכרתם עוד מסך להחלפה.
אז בחייאת, תפסיקו עם זה. חוץ מזה, שפלסטיק או זכוכית הם באמת לא האפשרויות היחידות. החזירו לנו את הגווים המעניינים עם הבד, העור או האלומיניום המוברש שהיו גם נעימים למגע וגם לאחיזה. בחיאת, תבנו משהו שאפשר להחזיק ושלא מחליק - תודה. ושתהיה לכם חתימה טובה.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully