וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבונך הושעה": קיבלתם הודעה מביט? זו עלולה להיות הונאה

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 14:28

הגיעה אליכם לאחרונה הודעת SMS שבישרה לכם כי חשבון הביט שלכם הושעה זמנית? מדובר בהונאה - ולא כדאי ללחוץ על הקישור המצורף ולמסור פרטי אשראי. בנק הפועלים בתגובה: "קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות ולא למסור פרטים אישיים"

ביט. ShutterStock
ביט/ShutterStock

זהירות, יכולים לגנוב לכם כסף: הודעת SMS מזויפת שנשלחת לכאורה מטעם שירות התשלומים ביט (bit), מתקבלת בימים האחרונים בטלפונים של ישראלים. בהודעה נכתב "חשבונך הושעה זמנית", והנמענים מתבקשים להקליד פרטי כרטיס אשראי באתר מתחזה על מנת "להפעיל את החשבון".

ההודעה אמנם נשלחה ממספר ישראלי ומנוסחת בעברית תקנית, מה שמקנה לה אמינות מסויימת. אבל מה שאמור לעורר נורת אזהרה הוא הקישור המצורף. תמיד יש לשים לב לדומיין שאליו נשלחתם במידה ולחצתם על הלינק המצורף, שכן כמו במקרה הנוכחי, הוא אינו נראה כמו לינק של ביט בשום צורה (/avadaagency.com).

"ככלל ההמלצה היא לעולם לא ללחוץ על קישורים שמגיעים בהודעת טקסט. הסיבה להמלצה הגורפת היא שקל מאוד לזייף את מספר השולח כך שלמשתמש הקצה יראה שמדובר בהודעה שמגיעה משולח לגיטימי", אומרת מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדת קהילת "בטוחים אונליין" בפייסבוק. "אם קיבלתם הודעה משירות שאתם משתמשים בו, מומלץ להיכנס באופן יזום לאפליקציה או לחפש את השירות בדפדפן, ולבדוק באזור האישי אם יש הודעות".

ההונאה שמתחזה לביט. צילום מסך,
ההודעה שמתחזה לביט/צילום מסך

מבנק הפועלים נמסר:

"בימים האחרונים אנו עדים לניסיונות "פישינג" (דיוג) במסגרתם גורמים המתחזים לאפליקציית ביט פונים במסרונים (הודעות סמס) לציבור הרחב ובאמצעותם מנסים לדלות פרטים אישיים הכוללים מספר ת.ז, מספר טלפון ופרטי כרטיסי אשראי. נדגיש כי לא מדובר בפנייה מטעם אפליקציית ביט ו/או מבנק הפועלים. אנו קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות ולא למסור פרטים אישיים בפניות מסוג זה. אנו חוזרים ומדגישים כי יש להיכנס לחשבונות ואתרים רק באמצעות האפליקציה הרשמית או האתר הרשמי ולא באמצעות קישורים שנשלחים בהודעות".

  • עוד באותו נושא:
  • ביט 69

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully