וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לאפל: הפרלמנט האירופי אישר - USB-C בכל המכשירים מ-2024

עודכן לאחרונה: 5.10.2022 / 19:01

אחרי שנים של דיונים, כל הסמארטפונים שימכרו באיחוד האירופי החל מסתיו 2024 יהיו מחויבים להיות מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי. המפסידה הגדולה מההחלטה - אפל

מטען של אפל. ShutterStock
מטען של אפל/ShutterStock

הקץ לריבוי המטענים ולתקע הלייטנינג של אפל: אחרי שנים ארוכות של דיונים, הפרלמנט האירופי אישר סופית - כל הסמארטפונים שימכרו באיחוד האירופי החל מסתיו 2024, לרבות האייפון, יהיו מצויידים בשקע USB-C כתקן אוניברסלי. החוק תקף לכל גאדג'ט מצוי אחר, לרבות טאבלטים, מצלמות, אוזניות, קונסולות ניידות וקוראי ספרים אלקטרוניים, בהספק של עד 100 וואט. מחשבים ניידים יצטרכו לבצע את המעבר לתקן החדש עד אביב 2026 (תאריך סופי יקבע בהמשך). קידום החוק הוא למעשה חלק מהשאיפה של האיחוד האירופי למזער את כמות הפסולת האלקטרונית שנמצאת כיום ברחבי היבשת.

מי שזו בשורה לא טובה עבורה, היא אפל, שבמשך שנים התעקשה לשמר את התקע הקנייני שלה, ה-Lightning, ובכך להכריח את המשתמשים שלה לרכוש כבלים ומטענים תואמים מתוצרתה. יצויין שתקע הלייטנינג הוא למעשה USB-C לכל דבר, מלבד צורתו הפיזית. כעת האיחוד האירופי שם סוף למהלך הבלתי צרכני אך מניב של אפל, מה שיחייב אותה לשנות את השקעים במכשיריה לפחות עבור השוק האירופי (וכבר על הדרך, לכל העולם).

מטען USB-C. ShutterStock
כבל USB-C כתקן אוניברסלי לכל המכשירים/ShutterStock

"על פי הכללים החדשים, צרכנים לא יצטרכו עוד מטען אחר בכל פעם שהם רוכשים מכשיר חדש, שכן הם יוכלו להשתמש במטען אחד עבור מגוון שלם של מכשירים אלקטרוניים ניידים קטנים ובינוניים", נכתב בהודעה לעיתונות מטעם הפרלמנט, והוסיפו: "לכל המכשירים התומכים בטעינה מהירה תהיה כעת אותה מהירות טעינה, מה שמאפשר למשתמשים לטעון את המכשירים שלהם באותה מהירות עם כל מטען תואם". עם זאת, מוצרים שישווקו לפני תאריך יישום ההוראה לא יחויבו לכלול את התקן החדש.

  • עוד באותו נושא:
  • טעינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully