וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד או פחות: פייסבוק נותנת לכם יותר שליטה על הפיד

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 9:57

כלי חדש שחשפה הרשת החברתית יאפשר לאנשים לבחור אם לראות עוד או פחות תכנים מהאנשים והקהילות שאחריהם הם עוקבים בפייסבוק, וכן תכנים שהפלטפורמה ממליצה עליהם. כך זה נראה

פייסבוק. GettyImages
פייסבוק/GettyImages

חברת מטא (פייסבוק לשעבר) הציגה את הכלי עוד/פחות (Show More/Show Less), ותכניס אותו באופן הדרגתי לשימוש בכל רחבי העולם, לרבות ישראל. הכלי יאפשר לאנשים לבחור אם לראות עוד (Show More) או פחות (Show Less) תכנים מהאנשים והקהילות שאחריהם הם עוקבים בפייסבוק, וכן תכנים שהפלטפורמה ממליצה עליהם.

איך זה יעבוד? בחירה באפשרות 'עוד' תגדיל זמנית את הדירוג (ranking score) של אותו פוסט ותכנים דומים לו (ולהיפך). באמצעות דרכים נוספות לאפשר משוב ישיר לדירוג הפיד, מטא הופכת את מערכות הבינה המלאכותית שלה לחכמות ורספונסיביות יותר. הבחירה יכולה להתבצע דרך תפריט שלוש הנקודות שנמצא לצד כל פוסט, וגם תוצג באופן רנדומלי בפוסטים נבחרים בפיד (כפי שניתן לראות בסרטון המצורף ובתמונות).

כלים חדשים שיעניקו יותר שליטה על הפיד בפייסבוק. מטא,
כלים חדשים שיעניקו יותר שליטה על הפיד בפייסבוק/מטא

בנוסף, מטא ממשיכה לבחון דרכים נוספות שבהן אנשים יוכלו לבחור בהתאמה אישית כמה תוכן הם ירצו לראות מחברים, ומשפחה, מקהילות, ומעמודים ודמויות ציבוריות אליהם הם מחוברים - וכך להשפיע יותר על התכנים אליהם ייחשפו בפיד. כלי הדירוג החדשים יהיו זמינים דרך "העדפות הפיד" (Feed Preferences) אליהן ניתן לגשת במסגרת הגדרות הפרטיות של החשבון - בהן כבר ניתן לבחור כיום אילו חברים יוגדרו כמועדפים, 'להשתיק' (Snooze) אנשים לפרק זמן מסוים, לבטל מעקב, ועוד. הכלי החדש ייבחן בקרב חלק מהאנשים המשתמשים בפייסבוק בשפה האנגלית.

"הכלים הללו יעזרו לאנשים לקבל יותר שליטה על התוכן אליו הם נחשפים, לגלות תוכן בעל ערך עבורם, ולבחור אילו תכנים הם רוצים לראות יותר - ואילו פחות", אמרו במטא, והוסיפו: "מטא תמשיך לעמול על כלים חדשים למען חוויית הגלישה של אנשים, ולפתח עבורם אפשרויות נוספות לשלוט על הפיד".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully