וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לכל אחד: בדקנו סמארטפון בפחות מ-800 שקל

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 13:54

רק נראה יקר: היצרנית הסינית OPPO ממשיכה לבסס את מעמדה בשוק המקומי, והשיקה לאחרונה את ה-OPPO A77, מכשיר שוק כניסה עם מפרט בסיסי וביצועים סבירים. מי צריך סמארטפון כזה בכלל? הנה הסקירה המלאה

OPPO A77. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OPPO A77/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הוא לא תומך ברשת הדור החמישי (5G), יש לו שקע לאוזניות והוא כולל מסך ברזולוציה נמוכה מ-Full HD: ענקית הטכנולוגיה הסינית OPPO ממשיכה את ההסתערות על השוק הישראלי הצפוף - והשיקה לאחרונה, לצד מכשירי הפרימיום שלה, גם סמארטפון זול במיוחד לשוק הכניסה בתג מחיר של 779 שקלים בלבד, ה-OPPO A77. למעשה מדובר במכשיר זהה ל-OnePlus N20 SE (שגם נמכר בישראל), שכן שתי החברות נמצאות בבעלות התאגיד הסיני העצום BBK, שתחתיו נמצאות גם realme ו-vivo. האם המכשיר מצליח לספק את הסחורה ולמי כדאי לחפש אלטרנטיבה אחרת? התשובות כאן.

מבנה, עיצוב, מסך

ה-Oppo A77 לא מאוד שונה משאר אחיו בסדרה A, ועל אף שלא מדובר במכשיר חזק כלל, הוא עדיין נראה טוב ומרגיש טוב ביד. כצפוי ממכשיר שוק כניסה אי אפשר היה לצפות למראה יותר מדי יוקרתי, וגב הטלפון מיוצר מפלסטיק שמזכיר זכוכית בגוון לבן/תכלת עם אפקט המשנה את הצבע שלו, כאשר התאורה נשברת עליו. עם זאת, הגימור והעיצוב של גב המכשיר עושה עימו חסד והוא לא נראה זול כמו שזה נשמע. בסך הכל, המכשיר די קל (187 גרם) ומגיע בעובי סביר לחלוטין (8 מ"ממ בלבד).

OPPO A77. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המכשיר די קל (187 גרם) ומגיע בעובי סביר לחלוטין (8 מ"ממ בלבד)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בחלק התחתון של ה-A77 נמצאת כניסת ה-USB-C, לצד רמקול בודד ושקע אוזניות 3.5 מ"מ - מאפיין שהיצרניות השונות משלבות בעיקר במכשירים זולים. בדופן הימנית נמצא כפתור הנעילה שמשמש גם כחיישן טביעות אצבע שהצליח לפקשש כמה פעמים. בדופן השמאלית נמצאת מגירת סים כפולה ומתחתיה כפתורי הווליום.

המסך של ה-Oppo A77 בגודל 6.56 אינץ' עם שוליים מעט עבים, וגם אם זה לא מסך קטן, זה במידה מסוימת די סטנדרטי כיום. זהו מסך מסוג LCD עם קצב רענון של 90 הרץ ופאנל IPS, מה שאומר חדות לא רעה ופירוט סביר, אבל עם צבעים לא מאוד עמוקים. מנגד, מדובר ברזולוציה נמוכה של 720p בלבד (HD). בסך הכל מדובר במסך קריא בתאורה חזקה שנהנה מקצב רענון גבוה של 90 הרץ, שזה מאוד יפה למכשיר ברמת המחיר הזאת.

רוצים להמשיך להשתדרג? הצטרפו עכשיו לחבילות הסלולר של וואלה! Mobile

OPPO A77. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך בגודל 6.56 אינץ' עם שוליים מעט עבים. OPPO A77/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חווית משתמש מעט מגמגמת

הפשרה העיקרית בסמארטפון ההו-כה זול הזה נמצאת במפרט: OPPO שילבה ב-A77 מעבד חלש ופחות שגרתי מסוג Helio G35 של MediaTek (הקוואלקום הסינית אם תרצו), לצד 4 גיגה-בייט בלבד של זיכרון עבודה (RAM). אז איך הביצועים? ביום יומי השימוש התבטא באיטיות מסוימת במעבר בין חלונות ואפליקציות, וגם השהיות קלות בממשק ובגלילה של תפריטים. אז נכון, לפחות בהתחלה החוויה הייתה נסבלת, אבל בשימוש לאורך זמן התוצאות עשויות להיות טובות פחות.

מערכת ההפעלה כאן היא אנדראיד 12 כשמעליה הממשק ColorOS 12.1 של OPPO. הממשק הזה כבר מוכר למדי משאר מכשירי החברה, וגם כאן הגרסה לא נופלת מהחוויה שמספק אנדרואיד נקי: התפריטים מסודרים ומעוצבים בצורה טובה, הצבעים נעימים לעין והממשק כולל מגוון מחוות אצבע שונות שעוזרות לקבל שליטה אינטואיטיבית יותר.

ב-OPPO A77 נמצאת סוללה שמנמנה של 5,000 מיליאמפר/שעה - קיבולת גדולה במיוחד עבור מכשיר זול במיוחד. מלבד האפשרויות המאוד ספציפיות לניהול הביצועים שלה - לרבות "מיטוב אוטומטי של אפליקציות שמרוקנות את הסוללה ברקע" - היא סיפקה לנו חיי סוללה נאים של יום וחצי פעולה בשימוש מעורב. פרט נוסף שחשוב לזכור: המכשיר לא תומך ברשת הדור החמישי.

OPPO A77. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערכת ההפעלה כאן היא אנדראיד 12 כשמעליה הממשק ColorOS 12.1/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

זוג המצלמות נמצאות בתוך מלבן גדול בגב המכשיר, ויחסית לרמת המחיר הזו הן הפתעה (לפחות על הנייר): המצלמה הראשית היא 50 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.8, והחיישן הנוסף הוא ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם שלf/2.4, ונועד לאסוף עומק. לצידם יש מבזק LED כפול, כאשר מצלמת הסלפי (הקדמית) כוללת חיישן של 8 מגה-פיקסל.

כולנו יודעים שהמגה-פיקסל זה ממש לא הכל בצילום, וגם כאן העדשות עושות עבודה סבירה. המצלמה הראשית מוציאה ביצועים סבירים בתאורת יום, עם צבעים מעט חיוורים ורמת פירוט סבירה, וגם ביצועי הלילה של הטלפון הזה, חלשים. כמו כן, למצלמה אין זום אופטי ומייצב תמונה - חיסרון שכדאי לקחת בחשבון בעת צילום באזורים עם תאורה חלשה יותר.

צילום עם ה-OPPO A77. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה חלש במיוחד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OPPO A77. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רמת פירוט סבירה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OPPO A77. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-OPPO A77/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

היתרון העיקרי של ה-OPPO A77 הוא המחיר: 779 שקלים ביבוא רשמי של רונלייט. הוא מתאים בעיקר לאוכלוסיה מבוגרת או לילדים - מי שלא זקוק לביצועים יותר מדי חזקים ולא מעוניין להוציא יותר מדי על סמארטפון חדש. יתרונות נוספים לתג המחיר שלו הם הסוללה החזקה והמצלמה הראשית, שמצליחה להוציא סבירות בתאורה טבעית.

  • עוד באותו נושא:
  • oppo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully