וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט הכריזה: אנדרואיד ו-iCloud מגיעות לווינדוס

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 10:57

אמש הכריזה מיקרוסופט על 3 מוצרי חומרה חדשים, אבל אלה לא היו החדשות המרעישות. תמונות iCloud מגיעות לווינדוס 11 לצד הרחבת התמיכה באפליקציות אנדרואיד, ו-DALL-E2 גם

מיקרוסופט. ShutterStock
מיקרוסופט/ShutterStock

לא להאמין, אבל הסרפייס חוגג עשר שנים. מה שהוצג ב-2012 ביחד עם ווינדוס 8 וממשק המטרו עליו השלום, היה בריה משונה: טאבלט, עם כיסוי של מקלדת? אבל העסק תפס, הסרפייס הפך לשם נרדף לתצורה הזו, ובאירוע שקיימה מיקרוסופט אמש (רביעי) של הכרזות חומרה לחגים וועידת Ignite למפתחים שנפתחה גם היא, החברה הכריזה על הדור התשיעי של Surface Pro לצד הדור החמישי של Surface Laptop, מחשב Surface Studio חדש (שהוא בעצם צג מגע ענקי), ושורה של פיתוחים חדשים לווינדוס 11, כאשר החשובים שבהם הם הוספת תמיכה לאחסון התמונות של iCloud של אפל ישירות מסייר הקבצים, והכרזה רשמית בעצם על התמיכה באפליקציות אנדרואיד בווינדוס 11, שהורחבה ממש לאחרונה למדינות נוספות.

סרפייס פרו 9. מיקרוסופט,
לסרפייס פרו 9 יש צג PixelSense בגודל 13 אינץ'/מיקרוסופט

18 שעות סוללה

אבל נתחיל עם צעצועי החומרה. על אף שהייתה ציפיה למגוון של מכשירי סרפייס, כולל גירסה חדשה למסארטפון Duo כפול המסכים - מיקרוסופט התמקדה הפעם בגרעין: סרפייס אחד, נייד אחד ומחשב שולחני וזהו. בתחום ה-2 ב-1 הוצגה רק הגירסה החדשה של סרפייס פרו 9, שהוא כנראה אחד הסרפייסים היפים שמיקרוסופט עיצבה אי פעם. הוא עשוי ממקשה אחת של אלומיניום, ועם צבעים חדשים כמו ירוק מרווה שנהיה מאוד אפנתי השנה (גם אצל גוגל).

לסרפייס פרו 9 יש צג PixelSense בגודל 13 אינץ' וקצב רענון של 120 הרץ. בחזית שלו נקבעה מצלמת HD ושבב ייעודי שלטענת מיקרוסופט, הופך את הכתיבה על המסך לאותה חוויה של כתיבה על נייר (מכה רצינית ל-Remarkable ודומיו). אגב, חלק מהיכולות של העט החכם פותחו כאן במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מתחת למכסה המנוע, מיקרוסופט גם השנה מציעה שני טעמים: מעבדי אינטל ומעבדי ה-SQ3, שבעצם מבוססים על סנאפדרגון של קוואלקום וערכת השבבים הזו מגיעה גם עם תמיכה בדור חמישי, לצד 19(!) שעות זמן סוללה. בצד של אינטל, המחשב הזה עונה לתקן EVO עם מעבדי דור 12 של החברה, ולטענת מיקרוסופט הוא מציע 50% שיפור בביצועים לעומת הדור הקודם (שימו לב שכולם עברו לדבר על שיפור באחוזים במקום מספרים נומינליים...). כמובן יש כאן גם תמיכה ב-Thunderbolt 4 ובשני מסכי K4 במקביל.

וכדי לציין עשור להיוולדו של הסרפייס, חברה מיקרוסופט לבית העיצוב ליברטי, ויחד הם יצרו כיסוי מקלדת במהדורה מוגבלת, עם עיצוב פרחוני מיוחד בכחול ולבן שהולך ביחד עם הסרפייס פרו 9 הכחול.

מסך מגע ענקי

במקביל לאחיו עם המקלדת הנתיקה, הוציאו מיקרוסופט גם גירסה חדשה לסרפייס לפטופ, גירסה 5. הוא רץ על מעבדי דור 12 של אינטל, וגם הוא עונה לתקן EVO ועם שקעים תומכים Thunderbolt 4. הצג הוא צג 13.5 אינץ' ביחס 3:2 או צג 15 אינץ', כולל תמיכה בדולבי ויז'ן ודולבי אטמוס ומצלמת HD קדמית.

בצד המבנה, גם הסרפייס לפטופ עשוי אלומיניום, והוא מגיע בשני גימורי מקלדת לבחירה: או אלומיניום חשוף, או מקלדת עם ציפוי בד אלקנטרה נעים, שמגיע מעולם הרכב והוא דוחה כתמים. הסרפייס לפטופ יגיע בארבעה צבעים חדשים: שחור, אדום אלמוג, ירוק מרווה וכסוף.

הסרפייס סטודיו של מיקרוסופט היה בשעתו הברקה, אבל פונה לנישה מאוד מצומצמת של גרפיקאים, מאיירים וציירים שעובדים על צגי מגע ענקיים עם עט חרט. כעת מיקרוסופט מכריזה על הסרפייס סטודיו 2 פלוס. זהו מסך 28 אינץ', שיכול להישכב כמעט לחלוטין הודות לציר פטנט ייחודי שמיקרוסופט מכנה Zero Garvity. כמחשב המיועד לגרפיקאים, מיקרוסופט מציידים אותו במעבדים חזקים מסדרת H של אינטל, ומעבדים גרפיים נפרדים כמו ה-RTX 3060 של נווידיה.

הסרפייס סטודיו 2 פלוס. מיקרוסופט,
יכול להישכב כמעט לחלוטין: הסרפייס סטודיו 2 פלוס/מיקרוסופט

מחולל תמונות מובנה: דאלי 2 אצלכם ביד

מיקרוסופט הכריזה על אפליקציה חדשה שהיא חלק ממיקרוסופט 365 (לשעבר אופיס 365), בשם Designer, שהיא בעצם מחולל תמונות שמשתמש בבינה המלאכותית DALL-E 2 ששיגעה את האינטרנט, ויכול ליצור לכם כל תמונה שתרצו המבוססת על תרגום ויזואלי של תיאור במילים. היופי הוא שהכלי הזה מאפשר לכם ליצור תמונות מקוריות, שלא קיימות, הכל גם לפי הצרכים הייחודיים שלכם ומבלי לגנוב תמונות מגוגל לטובת המצגת שלכם... המנוע של DALL-E 2 ישולב גם בדפדפן אדג' ובחיפוש Bing.

ולקינוח, החדשות הכי גדולות - מיקרוסופט מורידה עוד חסמים בין הגנים הסגורים שלה ושל אפל (בואו נגיד ככה: תחת ההנהלות הקודמות של אפל ומיקרוסופט זה לא היה קורה...), ובהתאם לפילוסופיה של מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה, כעת תתווסף גם תמיכה בספריית התמונות של iCloud כך שבעלי אייפון יוכלו לצפות בתמונות ובסרטונים שלהם גם על מחשב ווינדוס 11, ישירות מאפליקציית התמונות המובנית של מערכת ההפעלה. כרגע הרכיב הזה זמין לנסיינים, אבל ישוחרר סופית בנובמבר.

iCloud מגיע לווינדוס. מיקרוסופט,
iCloud מגיע לווינדוס/מיקרוסופט

וזה לא הכל: בשנה הבאה יושקו גם גירסאות של אפל מיוזיק ואפל TV לווינדוס, מה שאומר שמנויי אפל יוכלו ליהנות גם ישירות מהתכנים שלהם ישירות על מחשב PC. גירסאות ראשוניות לניסוי של האפליקציות החדשות של אפל, יהיו זמינות בחנות מיקרוסופט בהמשך השנה, וכעיתונאי טכנולוגיה וותיק לא האמנתי שאני אי פעם אכתוב את המשפט הקודם.

ולסיום רק נציין שעוד מיקרוסופט השיקה שורה של התקני חומרה שעוצבו במיוחד לאנשים עם מוגבלויות, כדי לאפשר גם להם שימוש טוב יותר בווינדוס 11, כמו גם את Audio dock, רמקול שיחות וועידה משולב תחנת עגינה, כאשר הרעיון שעומד מאחוריו הוא להפחית את כמות ההתקנים שכיום ניצבת לכם על שולחן העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully