וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקה שתשנה את העולם": קניה ווסט רוכש רשת חברתית

עודכן לאחרונה: 17.10.2022 / 18:40

אחרי שהתבטא נגד יהודים באמירות אנטיישמיות, הודיע הזמר על רכישת הרשת החברתית Parler. "עלינו לוודא שיש לנו את הזכות להביע את עצמנו בחופשיות"

פראלר. GettyImages
פראלר/GettyImages

הראפר הפרובוקטיבי קניה ווסט, ששינה את שמו ל-יה, הודיע היום (שני) כי הוא רוכש את הרשת החברתית הימנית פרלר (Parler). "בעולם שבו דעות שמרניות נחשבות לשנויות במחלוקת, עלינו לוודא שיש לנו את הזכות להביע את עצמנו בחופשיות", אמר הזמר בהצהרה. בשבוע שעבר ידוענים רבים יצאו נגד ווסט וקראו להחרים אותו לאחר שהתבטא נגד יהודים באמירות אנטיישמיות. סכום העסקה טרם פורסם.

"העסקה הזו תשנה את העולם, ותשנה את הדרך בה העולם חושב על חופש הביטוי. יה עושה מהלך פורץ דרך למרחב המדיה החופשית ולעולם לא תצטרך לחשוש שוב מסילוק מהמדיה החברתית", אמר ג'ורג' פארמר, מנכ"ל חברת האם של פרלר.

חלק גדול מהמשתמשים בפארלר הם תומכי טראמפ, אנשי ימין, שהצטרפו אליה מתוך מחאה על הפיקוח האגרסיבי על תגובות פוליטיות ברשתות חברתיות גדולות כמו טוויטר ופייסבוק. בעקבות המהומות בקפיטול לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב, נחסמה הרשת החברתית על ידי אמזון והוסרה מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל.

קניה ווסט. GettyImages
"עלינו לוודא שיש לנו את הזכות להביע את עצמנו בחופשיות". קניה ווסט/GettyImages

כאמור, בשבוע שעבר ווסט פרסם בחשבונות האינסטגרם והטוויטר שלו תכנים אנטישמיים, ורמז שהוא מתכוון להרוג יהודים: "אני קצת מנומנם הערב, אבל כשאתעורר אכנס ל-DEFCON נגד יהודים", כאשר הוא משתמש במונח צבאי שמתייחס לרמת הכוננות של צבא ארצות הברית. בהמשך, כתב ווסט שהוא לא יכול להיות אנטישמי כי הוא שחור, ו"כל השחורים הם יהודים". ווסט פרסם את התכנים, שהוסרו בינתיים, בחשבון הטוויטר שלו, על אף שהחרים את הרשת החברתית בשנתיים האחרונות. אין זו הפעם הראשונה שווסט נחסם מהרשתות החברתיות: בחודש מרץ האחרון חברת מטא חסמה את הגישה שלו לאינסטגרם ליממה, לאחר שהתבטא בגזענות נגד המגיש טרוור נואה.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה ווסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully