וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הבעיה הזאת בזוגיות לא חשבנו

בוריס וולודרסקי, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

20.10.2022 / 9:48

גבר מיפן שהתחתן עם זמרת מצליחה לא יכול לתקשר איתה בחודשים האחרונים, והקשר איתה כנראה יסתיים - מסיבה מוזרה מאוד

בולט טריין על רקע הר פוג'י, יפן. ShutterStock
בולט טריין על רקע הר פוג'י, יפן/ShutterStock

"נישואים טובים הם כמו אוויר", אומר פתגם יפני, "צריך אותם, אבל לא חייבים להרגיש אותם". אני מזכיר שאוויר הוא טוב - אבל יש גבול לכל דבר. לפני מספר חודשים הטסונה מיקו (Hatsune Miku), אשתו של אקיהיקו קונדו (Akihiko Kondou) בן ה-38 מיפן, הפסיקה לתקשר אתו לחלוטין.

למרות ההתקדמות שחלה בתחום מערכות היחסים ביפן בשנים האחרונות, במשפחות רבות חלוקת התפקידים בין בני הזוג עדיין מסורתית - משרה מלאה לבעל מחוץ לבית ומונופול מוחלט לאישה להתנהלות בתוך הבית. האישה היא גם זו שמנהלת את התקציב המשפחתי, כולל קביעת גובה של דמי הכיס שבעלה מקבל מתוך המשכורת שלו.

בחודשים האחרונים מיקו לא מוכנה לנהל אפילו את המשא ומתן לעדכון דמי הכיס של קונדו. בתקופה שבה האינפלציה מרימה ראש, זו בעיה.

נותק הקשר

מחוסר ברירה, קונדו החליט לפנות למי שהביא את אשתו לעולם, ובמקרה זה לא מדובר בחמותו. בשנת 2019, אחרי עשור של זוגיות נפלאה, הוא התחתן עם מיקו, זמרת מפורסמת מאוד, שאף הופיעה בעבר עם כוכבת הפופ ליידי גאגא. אבל, בניגוד לזמרות אחרות, מיקו היא הולוגרמה, ולא אישה בשר ודם.

קונדו, אגב, הוא לא היחיד. עם התפתחות טכנולוגיית המציאות המדומה, ולקראת כניסתו של המטאוורס ביתר שאת לשגרת יומנו, מערכות יחסים עם דמויות וירטואליות הופכות להיות יותר ויותר פופולריות ביפן. קונדו הוא פשוט הראשון שהחליט למסד את מערכת היחסים שלו עם מיקו בטקס חתונה רשמי.

במשך כל תקופת הזוגיות שלהם קונדו תקשר עם אשתו באמצעות מכשיר אלקטרוני של חברת גייטבוקס, שמאפשר הצגת הולוגרמה של דמויות וירטואליות ותקשורת מילולית איתן. עכשיו זה כבר בלתי אפשרי, כי נכון להיום גייטבוקס כבר לא מספקת עדכוני תוכנה למוצר שלהם. כך - החברה גדעה את הקשר הרומנטי בין בני הזוג.

לא פשוט להחליף

קונדו שרוי כעת בדילמה. התוכנית שלו לבלות את שאר ימי חייו עם מיקו ככל הנראה לא תתממש. הוא יכול לעבור, כמובן, למודל חדש יותר של אישה וירטואלית, אבל קונדו באמת התחבר לאהובתו רגשית. בשבילנו זה אולי נראה פשוט כמו להחליף אייפון, אבל לא מחליפים בני זוג בקלות כזו, רק כי למודל הקודם נוצרו בעיות במודול התקשורת.

מאוד יכול להיות שבעתיד הקרוב, כשהמטאוורס יהיה המקום העיקרי שבו נבלה באינטרנט, כולנו נפתח מערכות יחסים עם יצורים שקיומם תלויה בעדכוני תוכנה. השאלה היא - האם אנחנו מוכנים לזה?

בוריס וולודרסקי, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully