וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרונאוט צילם בועות אור כחולות מוזרות מעל כדור הארץ

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 9:43

צילום שצילם אחד האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית, תיעד שתי בועות אור כחולות משונות באטמוספירה של כדור הארץ. מה משמעותן?

בועות כחולות של אור מעל כדור הארץ. NASA Earth Obsrvatory,
בועות כחולות של אור מעל כדור הארץ/NASA Earth Obsrvatory

אסטרונאוט בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) צילם תמונה מוזרה של כדור הארץ מהתחנה, שבה נראות שתי בועות כחולות של אור, בוהקות באטמוספירה שלנו. הן אולי נראות מוזר, אבל בפועל מדובר בשתי תופעות טבע מוכרות - שאינן קשורות אחת לשניה, ופשוט התרחשו באותו זמן. התמונה, שצולמה בשנה שעברה, בידי חבר משלחת 66 ששמו לא אוזכר, בזמן שהתחנה חלפה מעל ים סין הדרומי. היא שוחררה לפרסום ב-9 באוקטובר, באתר מצפה כדור הארץ של נאס"א.

הבועה הראשונה, בתחתית התמונה, היא סופת ברקים גדולה, אי שם במפרץ תאילנד. לרוב קשה להבחין בסופות ברקים מתחנת החלל בעיקר בשל העובדה שהן מכוסות בעננים, אבל זו במקרה התרחשה ב-"חור" בין עננים ומעליהם מה שגרם לברקים להאיר את סביבתם בצורה הדומה לקדירה ושיצרה את הצורה המעגלית.

הבועה השניה, בפינה הימנית העליונה של התצלום, היא החזר אור מ...הירח. הנטייה של הלוויין שלנו ביחס לתחנת החלל, יוצרת מצב שבו אור השמש המוחזר מהירח, עובר דרך האטמוספירה ונשבר, מה שיצר את הבועה הכחולה עם ההילה המטושטשת. תופעה זו, על פי מצפה כדור הארץ של סוכנות החלל האמריקאית, נוצרת בגלל חלקיקים זעירים באטמוספירה ששוברים את האור.

  • עוד באותו נושא:
  • כדור הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully