וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך להפציץ: הטלסקופ המתקדם של נאס"א צילם את "עמודי הבריאה"

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 11:33

27 שנים אחרי "האבל", טלסקופ החלל ג'יימס ווב ממשיך לרשום הישגים, וצילם תמונה עדכנית של "עמודי הבריאה". "יעזור לחוקרים לדייק את המודלים שלהם להיווצרות כוכבים"

"עמודי הבריאה". NASA, ESA, CSA, STScI; Joseph DePasquale (STScI), Anton M. Koekemoer (STScI), Alyssa Pagan (STScI).,
"עמודי הבריאה" כפי שצולמו על ידי ג'יימס ווב/NASA, ESA, CSA, STScI; Joseph DePasquale (STScI), Anton M. Koekemoer (STScI), Alyssa Pagan (STScI).

ג'יימס ווב ממשיך לשבור שיאים: טלסקופ החלל צילם בחדות גבוהה את ערפילית הנשר - או כפי שכונתה התמונה הישנה "עמודי הבריאה". תמונת "עמודי הבריאה" הפכה במהרה לאחת התמונות הסמליות ביותר של החלל החיצון לאחר שצולמה בשנת 1995 על ידי "האבל" שמתקרב לסוף חייו. העמודים הללו נמצאים בערפילית הנשר - צביר פתוח של כוכבים בקבוצת הכוכבים "זנב הנחש", המוקף בענני אבק וגז היוצרים ערפילית פליטה.

"התיעוד החדש של ווב יעזור לחוקרים לדייק את המודלים שלהם להיווצרות כוכבים על ידי זיהוי ספירות הרבה יותר מדויקות של כוכבים שזה עתה נוצרו, יחד עם כמויות הגז. והאבק באזור", אמרו בסוכנות החלל האמריקנית, והוסיפו "עם הזמן, החוקרים יתחילו לגלות בצורה ברורה יותר כיצד נוצרים כוכבים ומתפרצים מתוך העננים המאובקים הללו במשך מיליוני שנים".

משמאל: "עמודי הבריאה" כפי שצולמו על ידי טלסקופ "האבל". NASA, ESA, CSA, STScI; Joseph DePasquale (STScI), Anton M. Koekemoer (STScI), Alyssa Pagan (STScI).,
משמאל: "עמודי הבריאה" כפי שצולמו על ידי טלסקופ "האבל"/NASA, ESA, CSA, STScI; Joseph DePasquale (STScI), Anton M. Koekemoer (STScI), Alyssa Pagan (STScI).

כמו כן, בנאס"א מציינים כי ערפילית הנשר שמופיעה בתמונה, נמצאת במרחק של כ-6,500 שנות אור מכדור הארץ. עם זאת, בנאס"א אומרים שתערובת של גז שקוף ואבק הידוע בתור המדיום הבין-כוכבי בחלק הצפוף ביותר של הדיסק של גלקסיית שביל החלב שלנו חוסם את ראייתנו ליקום העמוק יותר.

התכנון והפיתוח של ג'יימס ווב נמשכו יותר מ-25 שנה, בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר. הטלסקופ הוא שיתוף פעולה יוצא דופן של נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, ESA, סוכנות החלל האירופית וסוכנות החלל הקנדית. בבנייה ובתכנון שלו שותפים לא פחות מ-300 גופים מדעיים מ-14 מדינות ברחבי העולם (ו-29 מדינות בארצות הברית). אורך המשימה הנומינלי שלו הוא עשר שנים, אבל הצפי הוא שכמו קודמו, האבל, גם ווב ישרת את האנושות במשך עשרות שנים.

המראה הראשית של ווב מורכבת מ-18 מקטעים, באורך כולל של 6.5 מטרים, והוא מסוגל לקלוט פי ששה יותר אור מאשר האבל. הוא יודע לצלם באור הנראה ובאינפרא אדום, והוא כולל לא פחות מארבעה כלי מחקר: MIRI, מצלמת תווך-אינפרא אדום וספקטרוגרף, ה-NIRSpec, ספקטרוגרף בתחום הקרוב לאינפרא אדום, ה-NIRCam התואמת, והמכשיר הרביעי, ה-FGS-NIRISS - חיישן הנחייה וצילום קירבה לאינפרא אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully