וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסלולר: אפל הדיחה את שיאומי - ומתקרבת (מאוד) לסמסונג

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 13:49

אפל הצליחה לרשום צמיחה נאה ברבעון השלישי של 2022, והדיחה את ענקית הטכנולוגיה הסינית מהמקום השני. בינתיים, גם הפער מול היריבה הגדולה, סמסונג, הולך ומצטמצם

אפל. ShutterStock
אפל/ShutterStock

שוק הטלפונים החכמים צנח ברבעון השלישי של 2022 ב-9%, כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר Canalys. לפי הדו"ח, מדובר ברבעון השלישי הגרוע ביותר מאז 2014, כאשר אפל היא היצרנית שרשמה את העלייה המשמעותית ביותר בנתח השוק (מ-15% ל-18%) בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה. סמסונג רשמה עלייה של אחוז בודד - מ-21% ל-22%.

נתון מעניין נוסף הוא שסמסונג אמנם ממשיכה להוביל את שוק הסמארטפונים העולמי עם 22%, אך מנגד אפל הדיחה את שיאומי מהמקום השני ונמצאת במרחק של 4% בלבד מסמסונג - צמצום משמעותי של הפער בנתח השוק בהשוואה לשנים קודמות. OPPO ו-OnePlus (חלק מתאגיד BBK הסיני) נמצאות ביחד במקום הרביעי עם 10%, ומיד אחריהן VIVO (גם כן מבית BBK) עם 9% בלבד.

רוצים להמשיך להשתדרג? הצטרפו עכשיו לחבילות הסלולר של וואלה! Mobile

אנדרואיד או iOS?. ShutterStock
שוק הטלפונים החכמים צנח ברבעון השלישי של 2022 ב-9%/ShutterStock

כשברקע מהדהדת (עדיין) הפגיעה של מגיפת הקורונה בשוק, ובזמן שהלחימה באוקרואינה נמשכת, ניכר שאנשים ברחבי העולם לא ממהרים להחליף את המכשיר הישן. כמו כן, ניתן ללמוד שהעדיפות היא לשדרג לסמארטפון שיחזיק יותר זמן, תחת מותג אמין (אפל או סמסונג). "שוק הסמארטפונים מגיב מאוד לדרישת הצרכנים והספקים מסתגלים במהירות לתנאים העסקיים הקשים", אמרה אנליסטית Canalys, אמבר ליו, והוסיפה: "עבור רוב הספקים, העדיפות היא להפחית את הסיכון של הצטברות מלאי בהתחשב בביקוש הולך ומצטמצם. לספקים היו מלאים משמעותיים לקראת יולי, אבל המכירות השתפרו בהדרגה מספטמבר בגלל הנחות ומבצעים אגרסיביים".

"בכניסה לעונת המכירות, צרכנים שמעכבים רכישות יצפו להנחות גבוהות ומבצעי חבילות כמו גם להוזלת מחירים משמעותית במכשירים מהדור הישן. בהשוואה לתקופת הביקוש החזק של השנה הקודמת, צפויה מכירה חגיגית איטית אך יציבה ברבעון הרביעי של 2022", הוסיף אנליסט Canalys, סאניאם צ'אוראסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully