וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: ככה נראה מקרוב פרצוף של נמלה

23.10.2022 / 18:59

הצילום הייחודי, שמזכיר יותר פנים של דרקון מסרט פנטזיה, התחרה השנה בתחרות המיוחדת של ניקון לצילום מיקרוסקופי. הצילום הזוכה אגב, היה של משהו הרבה יותר חמוד

ככה נמלים מחסלות צמחים/Houston Zoo

אם נבהלתם מהתמונה, אנחנו מצטערים. אם חשבתם שזהו הדרקון החדש ב-"משחקי הכס: בית הדרקון" או יצור אחר מסרט פנטזיה, אז לא. ככה נראה תקריב פרצוף של... נמלה.

הצילום, שהתחרה בתחרות המיוחדת של ניקון לצילום מיקרוסקופי, צולם על ידי יוג'יניוס קאבאליאוסקס (נשבעים שזה השם שלו!), צלם מליטא. זוהי השנה ה-48 שבה מתקיימת התחרות, שבאה להעלות על נס את כישרון הצילום באמצעות מיקרוסקופ. השנה הוגשו 1,300 תמונות לתחרות מ-72 מדינות, על פי ניקון.

קאבאליאוסקס, צלם ציפורים בעברו, החליט שהוא עובר לחרקים, לפי דיווח של CNN. הוא השתמש בהחזרי אור כדי ללכוד את הפורטרט המפחיד הזה של פני הנמלה, לרבות העיניים האדומות.

רוצים לקבל עדכוני מדע וטכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

ככה זה נראה

צילום מיקרוסקופי של נמלה. Nikon Small World/Eugenijus Kavaliauskas, צילום מסך
צילום מיקרוסקופי של נמלה/צילום מסך, Nikon Small World/Eugenijus Kavaliauskas

על אף שהרשת התלהבה מתמונה הייחודית, קאבאליאוסקס לא זכה. המקום הראשון הלך לגריגורי טימין ומייקל מילינקוביץ', שני צלמים שוודים, שצילמו צילום פלורסנטי יפהפה של כף עובר של לטאת מדגסקר ענקית (Madagascar giant day gecko או בשמה המדעי פלסומה גרנדיס), והשתמשו בהגדלה של פי 63 לצילום כלי הדם הזעירים והעצמות בלטאה שטרם נולדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קאבאליאוסקס כן זכה ב-"צילום מצטיין", לצד 56 צילומים אחרים. לעוד תמונות מפחידות אך מופלאות של העולמות הזעירים הנסתרים מעינינו, אתם יכולים לצפות בגלריה המלאה באתר "העולם הקטן" של ניקון כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully