וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלת מסרונים ואימות כרטיס אשראי: הרפורמה החדשה נגד מסרוני הקנאביס

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 13:43

שר התקשורת יועז הנדל החליט לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיצמצמו באופן ניכר את הפצתם של מסרונים מגורמים שאינם מזוהים. בין היתר, הרגולציה תדרוש אימות חזק ואמין לשולחי מסרונים בתפוצה רחבה והגבלת מסרונים ממנוי פריפייד

ההודעה שמשגעת את ישראל: "שקיות רפואי". צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
ההודעה שמשגעת את ישראל: "שקיות רפואי"/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

שר התקשורת יועז הנדל הודיע היום (שני) כי החליט לחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים שיצמצמו מעותית את תופעת מסרוני הפישינג, הקנאביס, והמסרונים הזדוניים, ששליחתם באופן אנונימי בתפוצה רחבה התגברה בשנים האחרונות. הרגולציה תדרוש: אימות חזק ואמין לשולחי מסרונים בתפוצה רחבה, אימות לכרטיס האשראי המשלם על הפצת מסרונים ממערכת הפצה והגבלת שליחת מסרונים ממנוי פריפייד ל-50 הודעות ביום. הרגולציה חלה על כל מסרון שמופץ באמצעות מערכת הפצה, וללא תלות בתוכנו, ובכלל זאת מסרונים פוליטיים.

האסדרה החדשה תחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים לזיהוי שולח המסרונים באמצעות מערכת הפצה (כדוגמת אימות חזק מראש) ולהגביל שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי, ובכך יוקל על המשטרה לזהות גורמים עוינים ומטרידים. על מנת לאפשר לחברות להיערך, נקבע כי פרק הזמן למימוש החלקים השונים ברפורמה יעמוד על עד חצי שנה מיום ההחלטה.

במסגרת האסדרה, מפיץ מסרונים המשתמש במערכות הפצת מסרונים יחויב לעבור אימות חזק ואמין כדוגמת הזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי, בה ימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו. בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב. כמו כן, חברות הסלולר לא תאפשרנה למנויי פריפייד את הפצת המסרונים באמצעות מכשיר קצה סלולרי בכמות העולה על 50 מסרונים ליום. מנגנונים אלו יגבירו את אבטחת הכניסה למערכות ההפצה ושליחת הודעות מהן ויקלו על המשטרה להגיע בעת הצורך לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה. האסדרה צפויה לצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך תאזן בין חופש הביטוי של השולח לבין ההגנה על האזרחים מתופעה זו.

כידוע, על אף הפרסום של משטרת ישראל בחודש יולי האחרון כי תפסה את "המכונה" האחראית לשליחת מסרוני סחר בסמים, ועצרה רב סרן במיל' החשוד שעומד מאחורי הפעלתה יחד עם חשודים נוספים - תפוצת ההודעות הללו לא הופסקה. לפי הפרסום, המכשיר אותר במחסן באזור מרכז הארץ ובתום חקירה סמויה שהתנהלה ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433, נעצרו שלושה חשודים תושבי מרכז הארץ, שעל פי החשד היו מעורבים בהפצת המסרונים והפצת סמים. בעת מעצרם, שאירע ב-13 ביוני, נתפסה ברשותם כמות סמים גדולה.

יועז הנדל שר התקשורת. מארק ישראל סלם,
יועז הנדל שר התקשורת/מארק ישראל סלם

"לאחר תהליך עבודה מקצועי במשרד, אנחנו יוצאים היום למלחמת חורמה בתופעת מסרוני הקנאביס והפישינג שאין ישראלי שלא סובל ממנה", אמר הנדל. "המציאות היום היא שמיליארדי מסרונים נשלחים לאזרחים ישראלים. חלקם הגדול נשלחים בתפוצה המונית. לאור התרחבות התופעה והרצון לסיים את המשימות שהחלו ערב הבחירות, החלטתי לצאת לאסדרה שמחייבת שקיפות ואימות חזק של שולחי המסרונים ורישיונות החברות יתוקנו בהתאם לכך".

"הנחת המוצא היא שזהות מאומתת של השולחים תצמצם דרמטית את תופעת מסרוני הפישינג, הקנאביס ומסרונים פליליים נוספים. גם מסרונים פוליטיים שנשלחים באמצעות מערכת הפצה נכללים באסדרה, וניתן יהיה להתחקות אחר השולח במקרים של עבירה על החוק. הכנסת חובת השקיפות לתהליך שליחת המסרונים תצמצם משמעותית את הספאם במסרונים, ותיטיב עם הציבור", הוסיף הנדל.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, אמרה כי "לפני מספר חודשים החלנו הליך במטרה למגר את התופעה שבה גורמים עלומים ומפוקפקים מציפים מדינה שלמה בהודעות סמישינג וקנאביס. מדובר במטרד של ממש והיום אנחנו קובעים הוראות חדשות לחברות התקשורת שיצמצמו דרמטית את התופעה שבה מנגישים באופן חופשי ויזום סמים לילדינו".

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully